Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Nina Palm - 22 december 2010 08:49

Nu kan man lugnt påstå att det är smällkallt i Skåne   . I Malmö var det minus 15 grader imorse och det flabbar man inte åt när man måste ut och vädra pälsar   . Jag flabbade nog minst av alla eftersom jag fått ont i halsen, svid i näsan och svid i ögonen IGEN   ! Har ju för j-velen nyss blivit frisk från min manliga förkylning all inclusive   .

_
Det finns ju inte på kartan att stanna hemma IGEN men jag håller mig iaf undan och sitter invirad i en fleecefilt   . Ja å så går det åt en del te och Mucoangin + c-vitaminer förståss   .

_
Det händer märkvärdigt lite i livet just nu - det är som om att man går in för jullandning paw rikhtitt   + att det är så kallt att det inte lixom inte går att fokusera tycker jag   . Hundarna har ju buskul i snön oavsett om man försöker stimulera deras hjärnor och vi vilar vidare till dess att man kan hantera bollar, godisar och klicker utan att få förfrysningsskador   . Jonas hade iofs jobbträning igår - de körde inomhussök och spårade på varierat snöunderlag (puffigt - opuffigt) men de MÅSTE ju göra det   .

_

All snö och kyla har dessutom gjort att busstrafiken i Malmö inte funkar - som vanligt är det 4:ans linje (som f.ö dragits om på ett sällsynt värdelöst sätt) som strular allra mest   . I förrgår tog det käcka 45 min att ta sig hem och igår ... say no more. Jag klev av med panikkänsla i kroppen när det hade varit tvärstopp i nästan 10 minuter på Regementsgatan    . Senare kraschade nämnda busslinje in i tre parkerade bilar i Limhamn ...   . God jul!

_
Igår kväll var jag och Sebbe ensamma hemma iaf och jag tog bl.a en kokevarm dusch, gjorde inpackning i håret och lite sånt själv- och själavårdande   . Kom på att det inte var det smartaste jag gjort ... att duscha innan jag hade gått kvällsrundan med hundarna   . Håret, som stack ut under mössan och halsduken,  hade jag kunnat bryta av till en futuristisk frisyr   . Trodde jag hade torkat det ordentligt men icke. Somnade på soffan - hur som helst - och vaknade rätt mysigt när Jonas och Fräset kom hem   .

_
Idag händer det troligen inte så mycket heller - ta mig hem (polarexpedition light), äta nåt, mysa på locket, ut och plumsa med bären och sen nanna   . Imorgon kommer bidraget och då blir det iaf julklappsinköp, sista rycket   . Har ett par klappar kvar att fixa   .

_
GOD JUL ALLA   
  

design: Mariana Bergström 

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 9 334

ANTAL STEG IGÅR: 11 550

_
"Ingen är så blind som den som inte vill se."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards