Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 24 december 2010

Av Nina Palm - 24 december 2010 08:43

Igår fick vi brev från Frasses efterträdare i Stora Staden   

_

HEJ FRASSE!!
 
Jag heter Bono och är den nya hunden hos din gamla familj. Jag har hört familjen prata om dig typ varje dag sen jag flyttade hit och jag har ju ändå bott här i över ett år nu. De måste verkligen sakna dig. De pratade om att skicka födelsedagskort till dig, men din gamla Husse tycker att vi ska låta dig få vara hund hos familjen Palm och inte hålla på att påminna dig om att vi finns. Men jag vet att alla i familjen håller på och läser nåt som de kallar blogg, och så lägger de huvudet på sned och ojar och ååå-ar när de ser bilder på dig. Måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Men jag tror att de gillar mig också. Jag har fått en jätteskön matta i sovrummet (fast Matten säger att den är ingen hundmatta utan hör till inredningen - fattar ingenting, den är jättestor och rund och har massa mysigt garn och nu börjar den äntligen lukta gott också, så där lite hundigt unket...).
 
Jag är en ganska duktig polishund också, men hela hösten har jag haft ont i benet så då har Hussen släpat mig till nåt läskigt rullband som jag får gå på i nån konstig låda. Och så plötsligt fylls hela lådan med vatten. Urläskigt, jag som inte är nåt vidare på att simma!
 
Iallafall, jag ville bara berätta att de saknar dig här i huset (fast jag hörde allt i somras att släkten på landet tycker att jag är mycket lugnare och snällare, för jag skäller inte på alla som kommer nära och jag vill gärna gosa men det behöver du inte bry dig om). Jag skickar med en bild av mig, och så ville kaninen Stampe skicka en hälsning också.
 
GOD JUL, HOPPAS DU FÅR SMAKA AV JULSKINKAN!!
 
Bono

_
  
_
Å så Frasses gamla sambo Stampe   
  

_
Frasse - en älskad kollega och familjemedlem även om det inte funkade optimalt på jobbet. Det här mailet gjorde oss så glada.

_
LYCKA TILL BONO OCH EX-HUSSE!


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards