Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

HEJ DÅ ANETTE

Av Nina Palm - 7 december 2010 07:51

Nu har Anette lämnat oss. Den elaka sjukdomen vann kriget till slut och igår somnade hon in lugnt på Malmö Hospice med sina nära och kära omkring sig   . Vi har ju under en tid varit medvetna om vad som varit på väg att hända men när det nu väl har hänt inser man, att det inte går att förbereda sig. Nånstans bär man hela tiden på hoppet om ett mirakel.

_
Anette var en av de snällaste människor jag någonsin träffat och hennes charm och humor har lämnat avtryck hos alla som kände henne. Hennes kamp mot cancern har vi följt på nära håll och så typiskt Anette gjorde hon med sitt sätt att hantera sjukdomen - med öppenhet och mod - det lättare för oss andra att hantera allt det svåra. Idag minns vi alla tokigheter och alla skratt och är särskilt glada för att hon var med när vi träningskamrater träffades hemma hos Susanne i Svedala i höstas för god mat, för många skratt och för att sätta upp nya mål för vår träning  . Anette hade naturligtvis också mål för sin träning med Asti, tro inget annat. Lägre klass skulle hon ta och vi som finns kvar kommer att tillägna Anette varje framgång.

_
En av Gosias bilder på Anette från Marmalägret 2009, Anette tillsammans med alla lägerbarnen och med ett stort leende på sina läppar   .

  

_
Hej då gumman - vår egen tankspridda vattensköldpadda - du fattas oss   !

 
 
Ingen bild

Vicky

7 december 2010 08:50

Ja Anette var verkigen en solstråle och igår lös faktiskt solen en liten stund... (ett tecken) Anette har det bättre nu när hon slipper lida men vi hade önskat att hon fått finnas med oss här på jorden längre... Alltid positiv och glad är så vi kommer att minnas Anette. Vår egen lilla solstråle och vattensköldpadda

 
Sabina

Sabina

7 december 2010 09:19

Vad fint skrivet Nina!

Jättefin bild, skönt att ni är många som kan påminna varandra om alla fina minnen.

Tröstekramar

http://cityclickers.wordpress.com

 
Ingen bild

Mariana

7 december 2010 09:31

Anette har fått ro, men vi kommer att sakna henne så, det blev för tidigt hon lämnade oss, alldeles för tidigt. Vår underbara Anette.

 
Ingen bild

Susanne

7 december 2010 11:56

Varför ska det vara så orättvist!!! Anette,den glada, lite tankspridda, enormt goa, om någon var väl värd att få finnas med oss mycket mycket längre.
Det är en fruktansvärd sjukdom!
Trots allt det trista så är det samtidigt skönt för henne och hennes anhöriga att de inte behöver lida mer, för vi visste alla att men inte när.
VILA I FRID, gumman.

 
Ingen bild

Hobbelotta

7 december 2010 12:49

Väldigt fin skrivet Nina! Vi komer alla sakna henne och hennes otroliga charm.
Tur vi har minnena ja. Första gången vi träffades var när vi gick unghundskurs.
Shit vad tomt det kommer bli....

 
Petra

Petra

7 december 2010 13:13

Fina ord Nina! Styrkekramar från mig till er alla. Kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

 
Noomi

Noomi

7 december 2010 18:28

Beklagar sorgen. Väldigt fina ord. Det är hemskt att förlora en kär vän...
Stor kram från oss!

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Catta m flock

7 december 2010 22:04

Jag nåddes av budet ikväll och eftersom jag inte facebookar så avlägger jag min hälsning här. Jag saknar ord för det jag känner o jag hoppas bara att hon fick ett någorlunda värdigt slut utan smärta. Det hela känns bara ofattbart även om vi visste vad som komma skulle. Det går inte att förbereda sig. Saknaden är enorm men som tur är så har vi en massa goa minnen av denna goa o genomsnälla person som nu fattas oss.

 
Jessica

Jessica

8 december 2010 18:34

Jättefint skrivet och vilken fin, varm bild.
Tänker på er alla som stod henne nära.
Kram!

http://www.yrlabus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards