Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

BLOGG FRÅN MALMÖ :)

Av Nina Palm - 8 november 2010 06:26

Först och främst   !
  

_
Ajamen VA!!!? SÅ kul - först Damallsvenskan till LdB FC Malmö, sen SM-guld till MFF:s U19-lag och nu DETTA   !

_
Sen Malmöpolisen på det som fångade den där galningen med pickadolla   ! Enligt tidningarna greps han i sitt hem ca 2 kvarter härifrån   .

  

_
Nu får vi bara hoppas att han inte heter Palm i efternamn med tanke på den här killens planer ...   . Han e alltså på riktigt! Riktigt på riktigt   .

_
Så ja. Mer blogg följer inom kort   !

_
Okej. Nån Elitkamel blev det inte igår - nej. MEN jag är som sagt inte helt nedbruten över det - det har hänt många tråkiga saker den sista tiden och människor jag tycker om har blivit så ledsna av olika anledningar att jag ända in i märgen kände "vad spelar det för roll?"   . Alltså kunde jag t.o.m köpa mig en bulle och en yoggi på vägen till Hörby och väl där brydde jag mig inte ens om vilken lott jag kunde tänkas dra   . Spåren gick på frosttäckta fält i strålande morronsol och jag tror det var bra att få spår nr 2, som vi fick   . Upptaget var skitdåligt - full rulle kanelbulle och så kolla lite hörnsnitslar på det innan Yaxxon valde ett klockrent bakspår - domarna hade rosa brillor på sig, helt klart, för jag fick betyg 6.5/7 för eländet   . Vi missade första apporten men sen gick det bra  och det 1 350 steg långa spåret tog 13 minuter    . För uppflyttningspoäng i specialen behövde vi en 7:a på uppletandet och det borde vi kunna få utan några större problem ... trodde JAG ja   . Yaxxon är normalt sett ganska duktig på sakletning men igår var det som att släppa ut en galen rodeohäst i rutan och det var rena turen att han råkade springa över tre föremål som han hade vänligheten att transportera in till mig   . Jag fick VRÅÅÅLA in honom tre gånger     - rodeohästar har tydligen nedsatt hörsel   - och ... ja. Vi fick betyg 6/6 och det var ju sjukt snällt för personligen hade jag nollat oss, utan att darra på handen. Det var inget uppletande i närheten av det Yaxxon höll på med   . Vi fick ihop 254,nånting i specialen och hade ingen chans på uppflyttning så jag bröt där. Hade lite att greja med hemma och dessutom verkade det hela dra ut på tiden - måndag idag osv osv   . Jag kan ju doktorera i högre klass efter drygt 103 starter med Shotti och Kajsa    och enda anledningen till att jag skulle ha kört lydnaden var nervositet och jag var inte det minsta nervös ... Kanske lite för lugn? Med tanke på att Yaxxon var helt galen   .

_
Hur som helst. Nu vet jag iaf vad vi ska träna på fram till vårens tävlingar:
1. Uppskärpning av Yaxxon även innan specialen - han behöver ramar och en tumme i ögat för annars kan det bli precis hur som helst ... DEN saken är klar   . Han kan både göra finfina upptag (tredje bakspåret nånsin igår   ) och prydliga uppletande och att det blev som det blev igår med hallaballoo deluxe beror enbart på att jag inte såg till att få honom i rätt "fil" - ajabaja mojjan   .

2. Spårkonditionen måste bättras på - han var väldigt trött på slutet av spåret. Strategi - 3-4 kortare spår med 5-10 min vila emellan + långa hårda spår   .

_
Nu tränar vi på och lägger till läge klass rapport + brukselitlydnaden, som han iofs nästan kan, och målet är alltså att köra både högre OCH elit till våren i spår + en uppflytt till högre rapport  .

_
Hmm. Vad har mer hänt? Jo i torsdags åkte vi ut i regn och storm och la hårda spår åt Frasse och Yaxxon   . Frasses spår var dryga 400 meter långt med en del klurigheter i och Yaxxons spår var ca 350 meter långt + klurigt. Båda grabbarna spårade med den äran och det kändes välmotiverat att fira detta på klubben med Frida och Yänta-tårta   .

_
I fredags visade det sig att vi jobbade halvdag och jag firade ledigheten med Pass 58 på gymet - genomkörning av hela överkroppen   . Efter gymet tog vi en långis med alla pälsarna, kvällen blev lugn och fin och avslutades med att Jonas åkte till jobbet för ett nattpass   .

_
I lördags var det träning med Gruppen   . Yaxxon fick 2 upptag som gick rätt dåligt och i lördags trodde jag det berodde på att det ösregnade när Cina gick ut dem och att solen, som torkat upp skogen i en halvtimme när jag väl släppte på hade gjort det svårt men nu inser jag ju att Yaxxon var i rodeoläge   . Han tog dem nämligen kanon när jag tagit in honom och talat om för honom vad som gällde   . Uppletandet som vi körde tävlingsmässigt gick däremot jättebra ... till ingen som helst nytta, visade det sig  .

_
Nu är det måndag och vi får se vad som händer och fötter   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 521
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 15 085
ANTAL STEG I FREDAGS: 12 408
ANTAL STEG I TORSDAGS: 10 290
_
"Hellre skitnödig än onödig."
   


 
 
Sabina

Sabina

8 november 2010 08:03

Härligt att känna att det ändå känns helt ok. Gör om gör rätt utan flams ;-) Najs att puckot med pikdållan äntligen är borta från gatorna, mindre kul att ha honom runt knuten.

Kramis

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

9 november 2010 13:58

ja det var verkligen ok - lite för ok kanske? Det känns ganska gött att slippa gå förbi lasermän varje dag tycker jag *fniss*. //kram kram

 
Susanne

Susanne

8 november 2010 08:26

Rodeohund är icke att föredra, absolut inte..
Men som sagt, känslan att inte vara nervös är ju kanon bara det!

Nytt år-nya mål. så ska det låta!
kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

9 november 2010 13:56

Rodeohundar är sååå trevliga ... att titta på men INTE att ha i snöret :(. Ge mig lugn och ro! Skitskönt att inte vara nära sammanbrottets rand hela dan! Oh yes :)! Nya mål - lika bra lixom. /Kram kram

 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

8 november 2010 08:41

Inte om jag vet om det hjälper för din kamelkung men det hjälpte för Xera. Dagen för tävling spårar jag för att spåra av henne den värsta "stressen". Det har hjälpt i upptagen. När hon var yngre så fick det vara ca 800-1000 meter långa spår. I våras var vi nere i 500 meter och nu i höst när hon nästan är 8 år så behöver jag det inte mer. Är det tävling lördagen så tog jag semester på fredagen. Uppletandet har varit tvärtom. För att inte ha henne för loj så blir det inget upplet veckan före.

Nina Palm

9 november 2010 13:55

Jag försökte ju spåra av honom det värsta men det räckte INTE :(! Jag tror helt enkelt att han måste få besked om ramar och regler, för han är lika peppad alltid om jag så lägger 10 spår. Sen kan ju själva kvaliteten bli sämre när han är trött men entusiasmen finns där hela tiden *suck*. Gud va segt med tävlingsledigt *haha* :)))

 
Mariana

Mariana

8 november 2010 09:57

Inte lätt när en rodeohund är på sitt "bästa" humör;):p Men så härligt med rätt magkänsla!!
All heder åt Malmöpolisen!
Kraaaaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

9 november 2010 13:51

Ja magkänslan gick INTE av för hackor kan jag säga :)! Fräcktläckert att bara glida omkring och kunna andas, äta och uppfatta omvärlden *tjohooo*. Malmöpolisen är ente att leka med! //Kraaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 november 2010 23:09

Vad synd att det inte gick så bra på eran högre tävling i helgen då :(
Men du har en hel vinter och vår att träna så håller vi tummarna för i vår sen att det ska gå bra för er :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

9 november 2010 13:50

Jag är helt säker på att det ordnar upp sig förr eller senare och egentligen hade det ju lika gärna kunnat vara klart nu MEN så blev det rodeo både här och där och en pinne borta :(. Bara att fixa till och köra till våren!

 
Jessica

Jessica

9 november 2010 10:16

Trist att det inte blev nån elitkamel i söndags men härligt att ha tävlat med bra känsla:)

Jag gjorde missen till Spexas första tävling att låta henne vila ett par dagar innan tävling men det gör jag inte om...där kan vi snacka rodeo;)
Med en något mör Spexa gick det mycket bättre visade det sig:)
Som du skriver, rätt "fil" är ju viktigt.

Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

9 november 2010 13:49

Ja det var ju lite trist men å andra sidan hade jag svimmat (å slatt' maj') på plats om han hade tråcklat sig upp i elit på tre tävlingar :). Eller inte *haha*. vila i form funkar INTE. Det vet vi nu som sagt :). Ha en go vecka du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards