Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Nina Palm - 17 november 2010 07:31

... verkar inte vilja släppa sitt grepp om mig  . Det har varit intensiva dagar på jobbet och både i måndags och igår har det varit som om luften gått ur hela mig när jag väl kommit hem och landat på locket   . Eventuellt kan det ha berott på att jag inte haft några direkta måsten att ta tag i eftersom Jonas varit ledig och långrastat pälsarna och donat  . Tackar   !

_

Igår var det meningen att jag skulle ha tränat på gymet men det sket sig i uttryckets allra mest bokstavliga bemärkelse ... Yaxxon (som f.ö är ok igen) verkade till att ha missat att bajja klart på morronrundan (och på lunchrundan) och när Jonas kom hem efter träning med Frasse hade Kamelkungen planterat en massiv bajshög i köket   . Det är Yaxxons enda nackdel - jag har faktiskt försökt reklamera den delen av hans annars fantastiska personlighet, bl.a. i ett hysteriskt telefonsamtal till Irene   . Jag fick ingen ersättning och inte fick jag lämna tillbaka hunden heller - jäkla skitkennel   . Nä - bästa Irene gjorde vad hon kunde för att lugna ner mig och förhindra allvarligt våldsbrott riktat mot hund  . Yaxxon  har svåra koncentrationsproblem exakt när han ska till och bajsa, bl.a måste han måste få till ett minimum av hela 3 piruetter innan han levererar gubevars och om han håller sig för länge blir han rörig i sin kamelmage   . Hur som helst. Istället för att träna åkte jag hem, helt i onödan visade det sig för bajset var ju så klart bortstädat och Nixx och Yaxxon ute på långis med husse   . Ingen mat till Yaxxon på kvällen och imorse var han bra igen   . En sjukt romantisk lapp ligger därför på soffbordet hemma: "Hej! Allt lugnt, Yaxxon bajsar tållar igen ... Puss   !"   

_
IDAG ska jag däremot aktivera mig med kraft - först benpass på gymet och sen träning med Gruppen   . Flexade in 5 över 7 imorse så jag kan med gott samvete flexa ut så att allt hinns med   .

_
F.ö är jag sjukt nyfiken på hur Röeeva ser ut i sin nya frisyr - får ta en tur till lilla affären på lunchen  . Ska ta med nåt störigt namnam till Molle vår Pålle enbart för att det är så kul att se hur Röeeva verkligen avskyr sådana tilltag men försöker hålla god min   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 7 164

ANTAL STEG IGÅR: 8 415

_
"Psykologi är en levande kombination av manipulation och självbedrägeri."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards