Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Nina Palm - 15 november 2010 08:11

Måndag - inte så oväntat, nej - och tillbaka i Gruvan för en veckas skapande   . Herregud, jag kommer att läsa och skriva ihjäl mig - den saken är fullständigt klar   . Å så bloggar jag oxå vilket måste verka extra sinnessjukt om jag tänker efter   . Men har man dokumenterat sina dagar sen påsken 1981 (uttråkad 14-åring hemma hos farmor och farfar i Koskullskulle utanför Malmberget) antar jag att det är ok med tvångstankar ...   . Jag har sparat alla gamla dagböcker men jag fattar inte så mkt av dem eftersom jag hade en tetig lillasyster och skrev olika tecken och koder för alla dumheter jag pysslade med (ja jösses ...   ) och alla förälskelser fick kodnamn och jag kan, med tanke på min känslomässiga labilitet vid den tiden, säga att det är MÅNGA kodnamn att hålla reda på - ska tilläggas att förälskelserna inte var besvarade i någon särskilt hög grad   . 14 år, brillor, minst 1.72 lång med fölben och som kronan på verket, jordens Tore Skogman-glugg mellan framtänderna   . MEN jag hade ett rikt socialt liv ... minst sagt   .

_
Associera fritt   

_
  

_

_

  


Well well - NUTID alltså. I fredags var jag på gymet och körde Pass 60 - hela överkroppen. Väl hemma väntade god middag och lite lockmys innan det var dags för Jonas och Fräset att åka och jobba i sin gruva   . Hundarna låg helt utslagna efter veckans andra pass backträning *moahahaaaa* så det hände inte så mycket mer för dem sen   . I lördags tog jag en efterlängtad sovmorron ... till kl 07.15   . Hopplös med det där   ! MEN jag vaknade iaf till nyservade hundar    och jag kunde lugnt dricka mitt morronjava och kolla på Dr Phil   . Planen var att åka in till stan och 1. klippa luggen 2. äntligen lämna in kameran MEN det visade sig att kameran på nåt magiskt sätt lagat sig själv   . Tänkte att jag skulle provknäppa ett kort för att helt enkelt kunna beskriva eländet och så ... blev det ett helt vanligt kort   . Bytte objektiv - samma sak   ! Kan de ha varit så enkelt att kameran varit fuktig?! Skumma grejer. MEN nu får man ju först och främst se om det håller i sig så klart men kul att i dagsläget ha en fungerande fotomaskin   . Hur som helst luggen hade inte klippt sig själv så det blev en tur till stan ändå men en betydligt billigare sådan än vad jag hade väntat mig   . Väl hemma tog jag det lugnt en stund innan jag åkte ut i ganska fint höstväder och gick en dryga 7000 steg lång runda i högt gräs   . Nu orkade jag inte tvinga Nixx och Yaxxon att gå hela vägen (höga benlyft = bra styrketräning) men de var rätt nöjda ändå   . På kvällen kom Gosia och Jörgen förbi på lite italiensk husmanskost och fika - very najs   .

_
Igår var det träningen med Gruppen på Revinge   . Min PLAN var att styra upp Kamelkungen eller - helt enkelt - ge honom direktiv och sen se till att han skulle följa dem   . Jag var väldigt beslutsam när jag ställde upp för uppletande och jag LOVAR att jag hade sprungit lallan av mig och släpat in honom till baslinjen i långsvansen om han hade kört sitt eget race   . Jag var inte arg, jag var koncentrerad och beslutsam - big, BIG, difference   . Vad händer? Jo. Så klart utför han ett alldeles utmärkt och hörsamt uppletande, ett snett "spring" men det behövdes bara ett "stanna" och omskick "UT!" å så var det löst   . Samma med spårupptaget: full fart ut - analys - rätt håll   . Spåret i övrigt gick oxå jättebra. Trötta mig   . Plats med skott var stabilt - jag gömde mig inte för att jag ville ha lite koll på hakan i backen men det visade sig vara helt onödigt eftersom Ajaxx, som låg bredvid fick ett par påminnelser om "ner" som Yaxxon lyssnade på så fint så   . Nixx fick sig ett uppletande till livs som han gjorde riktigt bra faktiskt   . Full rulle kanelbulle hela rutan runt och ett par gånger lyckades han till på köpet  pricka min hand vid avlämnandet   .

_
  

_
  

_
Efter träningen körde jag till Hemmestorps Boke för att träffa Catta   , har ju inte sett till henne sen hon blev mamma lixom, och - så klart - för att träffa liten dotter Nea IRL och Magnus   . Som alla vet - det är ingen hemlighet alls och jag tror att jag är en ok människa ändå - är jag inte så värst intresserad av bejbisar men min ringa erfarenhet säger mig att Nea lär bli en Catta de luxe   . Söt som socker, massor av hår, ständigt öppna ögon och stark som en björn både i vilja och muckler (hon är knappt en månad och har nackmuskler som en brottare + att hon föddes med öppna ögon)  . Det var hur som helst kul att träffa Catta en stund   .

_
På kvällen var det meningen att vi skulle mysa loss lite men det sket sig eftersom Jonas kom på att han skulle jobba   . Värdelöst! MEN Frasse fångade en cyklande tjuv efter 2.3 km spår i tätort så jag misstänker att Passet Som Palm Glömde ändå hamnade på plusskalan till slut   .

_
  

_
Idag är det måndag och idag har jag bestämt mig för att det INTE ska bestämmas ett dugg   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 534

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 10 682

ANTAL STEG IGÅR: 10 400

_
"Du är inte vilse om du inte bryr dig om var du är."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards