Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Y-FRONTEN :)

Av Nina Palm - 1 november 2010 09:09

Igår var det action på Y-fronten må jag då säga   ! (tack Christine för begreppet   )

_
Jo alltså va ...   :
_
YAZZI och Berith fick sitt tredje förstapris i lydnadsettan = LP1 och en pallplats   !
  

_
YÄNTA och hennes matte Frida debuterade i lydnadsklass 1 och smockade till med ett förstapris direkt och pallplats - *kabang*    :
  

_
YOHNSSON och Vicky blev uppflyttade ur appellen   :

  

_
Ja och sen var ju våran ESB med sitt bihang Bosker-Nina    oxå ute och fick ett förstapris deluxe i lydnadsettan med 191 poäng och vann sin grupp   !

_
ESB = THELMA

    

_
Själv kommenderade jag 17 lydnadsettor (tack gode gud att 2 uteblev och att 1 hade lämnat återbud   ) och var rätt mör efter det kan jag säga ... man blir pretty less på att höra sin egen röst   . Har kvarstående aggressioner för att det blev så många när jag klart och tydligt sagt att jag MAX skulle ta 15 pga lite krämpor här och där   . MEN det viktigaste var ju ändå att alla tävlande fick en bra dag och jag tror vi slog nån form av rekord för INGEN av hundarna gick upp på platsen   . Inte vanligt i lydnadsklass 1   .

_
Väl hemma hade jag inte hunnit/orkat med att rasta och träna med Yaxxon som jag hade tänkt så Jonas packade samtliga dårar i bilen för långrunda och lite fys (springa/gå i råterräng) medan jag tog en timme på lilla visaren   . Lugn hemmakväll var väl ungefär vad jag orkade med   .

_
Idag får vi se vad som händer, det är TS-möte ikväll så jag får väl springa in om där en runda .

_
Nu är stegräknaren på igen - fr.o.m idag - och min plan är att komma igång med träningen av mig själv för 3:e gången i år  . Får se vad som hinns med i afton.

_
Kul grej jag läste på FB:
_
"Barn sover inte - de ligger på laddning."   


 
 
mariana

mariana

1 november 2010 11:17

Y-front;) Kära barn har många namn...:-)
Med råge, hmm..., ett rejält gäng att kommendera men resultatet blev ju gött!:p Hoppas du får en god dag o kväll!!// Kraaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

1 november 2010 11:32

Kära barn har mååånga namn :). Ja det blev iaf 5 förstapris och en drös andrapris så det kändes ju kul trots aggressionen :). Jag hoppas du får dito! //Kraaaaaaaaaam

 
Cina

Cina

1 november 2010 11:18

hade ju varit härligt om Y-fronten liksom håller i sig ;) :) Grattis igen till allesamman - såklart oxå då till Bosker-Nina o alla andra klubbisar som hade en lyckad söndag :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

1 november 2010 11:33

Ja Y-fronten får gärna hålla i sig en vecka till eller ev 3 :)). Men men. Fördelen med första försöket är att det är första försöket *hehe*.

 
Susanne

Susanne

1 november 2010 11:48

Ja, vilka framgångar!! Härligt!
Vi andra kämpar på och hoppas på tur om nån vecka eller så..så återigen..vi ses vid ett par koner nära,moahahahahha
Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 november 2010 09:54

Helt klar gött och - framförallt - inspirerande till 1000! Tur måste vi apselut ha - det räcker ju uppenbarligen INTE med skicklighet ;). //kram kram

 
Jessica

Jessica

1 november 2010 21:25

Verkligen duktiga Y-frontare:) Tror säkert det håller i sig lite till;)
Tusan vilka söta valpbilder :) :)

Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

2 november 2010 09:54

Vi hoppas att det håller i sig över helgen ;). Visst var de gulliga när det begav sig, de små Y-bisarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards