Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

FRUKT- OCH BLOMBRÖLLOPSDAG IDAG

Av Nina Palm - 5 maj 2011 07:39

Idag är det vår 4-åriga bröllopsdag   .

_

_
Egentligen skulle vi ha gift oss på vår fråga chans-dag, den 13 maj (2001), men då var kyrkan i Åhus upptagen MEN det funkade ju ändå     . Alltså har vi en tioårsdag till coming up ... eller egentligen två tioårsdagar för vi förlovade oss den 21 juni 2001. Varför ta det lugnt och fint och tänka efter lixom   ?

_
Bröllopsdagen går ju inte att fira idag eftersom Jonas inte är hemma men imorron så    . Grattis till oss iallafullafall - bra krigat  !

_
Igår kom värmen smygande tillbaka - thank you very much - och träningen på klubben blev i vart fall uthärdlig klimatmässigt   ! Nu tränade ju inte jag så värst mycket lydnad själv - inget alls faktiskt - utan körde Lilla Passet intervall med hjälp av labradorägaren Kattis som tycker att de däringa schäfrarna kommer lite väl fort, har lite väl stora och många tänder och hugger lite väl hårt i leksakerna   . MEN hon stod pall och Yaxxon sprang allt vad han kunde och fick ha dragkamp de luxe när han kom fram   . Jag donade lite med rookiesarna Leif och Benzon och det gick mycket bra - det är icke lätt att vara nybörjare i vår grupp ... MEN Leif är en tålig man med hjärtat på rätta stället   . Vi delade upp positionsträning i halter och följa med på sträckor/i vändningar och det funkade finfint. Kul!

_
Gårdagens exempel på huvet' under armen var att jag körde två varv runt kvarteret hemma igår och svor över parkeringsbristen innan jag kom på att vi faktiskt har en betald parkeringsplats i garaget under huset som det för närvarande inte står en endaste bil parkerad på   .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Jag ska flexa ut tidigt och sanera hemmet lite lätt. Yaxxon fäller satan i gatan just nu   . Det blir en tur till klubben oxå för att leverera torkade lungor (ett slags naturellt hundgodis som luktar kräk all inclusive) till Yazzi och Moltas som Susanne beställt åt dem.

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 419

_
"Livslust är att alltid ha ett kommande projekt i ögonvrån."   

 
 
Ingen bild

Susanne

5 maj 2011 09:38

Krig, fred, krig, fred. Standardäktenskap,hehe. Ni får ta igen firandet med kraft imorgon, fredagsmys!!?.
Vi var rätt flitiga igår tycker jag. Ha en go helg! Kram

Nina Palm

5 maj 2011 16:49

Standard är bra :). Vi lär krascha på locket imorron men lite mys innan kan eventuellt hinnas med. Flitiga är bara förnamnet! /Kram kram

 
Ingen bild

Tina

5 maj 2011 10:31

Tänk vad rapporten kan leda till!
Grattis till Er på er dag!

Nina Palm

5 maj 2011 16:50

Eller hur :)! Tack

 
Ingen bild

mariana

5 maj 2011 14:08

Det är kul med intervallträning, men jag kan förstå Kattis när Yaxxon ger järnet. Springa är KUL;):p
Grattis på da'n och önskar er en trevlig afton i morgon;)
// Kraaaaaaam

Nina Palm

5 maj 2011 16:50

Vaddå då - han är väl diskret när han kommer farandes :)?! Tack

 
Sabina

Sabina

5 maj 2011 15:54

GRATTIS! Fredagsmys it is then <3 <3

Godis som luktar kräk tror jag eventuellt att Khan också lär gilla. Då ses vi kanske på klubben ikväll, tror jag tar en tur även om det ser mörkt ut bland molnen.

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

5 maj 2011 16:52

Det här kräk-godiset är väldigt poppis har jag förstått :). Troligen även en grej för Khan *hehe*. Vi ses säkert! Jag är redan på väg för att undvika svimning i soffan *zzz*. //Kram kram

 
Petra

Petra

5 maj 2011 16:41

TGIF fick en extra mening bara sådär :). Hehe, det är inte lätt att hålla i knäskålarna när dårarna brakar igång. Clumpen har kanske mer lagom storlek och fart, fast tänderna vet jag inte om de är att föredra *aj* //Kram kram.

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

5 maj 2011 16:56

TGIF all inclusive it is :). När Yaxxon gasar loss gäller det att hålla i sig *hehe*. Tänderna är icke att föredra nej - fråga Tiger ;)! //Kram kram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 maj 2011 07:33

Får önska GRATTIS till eran bröllopsdag, dock en dag i efterskott.

Visst är det skönt att det fina vädret kommit tillbaka :) Här är det strålande sol och fågelkvitter, kan inte bli så mycke bättre :)

Är lite seg i kroppen bara efter Jessicas och min promenad på 1,4 mil igår. Sen börjar jag bli fruktansvärt nervös inför morgondagens tävling :S

Hoppas du och vovvarna får en skön dag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

6 maj 2011 07:42

Tack :)! Å jäklar vad jag ska hålla tummen imorron - det allra hårdaste jag kan i hela världen! //Kramar och ha en go dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards