Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

KRASCH - BOM - BANG

Av Nina Palm - 12 augusti 2010 08:27

I tisdags kraschade mitt huvud på riktigt   . Fick jordens migränanfall - såg mönster, blixtar och mådde lite illa - hela kittet lixom   . Åkte hem från jobbet och svimmade   och kände mig ganska ok på kvällen   . Igår morse var jag dock INTE ok kan jag säga ... HERREGUD så dåligt jag mådde   . Helt matt och orkeslös, ont i huvet igen och allmänt eländig. Gjorde vad jag kunde för att bita ihop och låtsas att det var en vanlig dag men det sket sig och till sist var jag tvungen att gå och lägga mig igen   . Gick upp och ringde till jobbet en runda och sen sov jag vidare - sammanlagt 5 timmars powernap blev det och jag gjorde apselut INGENTING på hel dan   .

_
Har ju sovit som en sopa de senaste 10-14 nätterna och jag tror faktiskt att kroppen och knoppen sa "nä nu jävlar får det vara nog"   . Inatt sov jag hela natten igen och känner mig som en ny människa idag. Har inte orkat träna mig själv, har knappt orkat träna med Yaxxon och ingenting under den här tiden utan nattsömn men NU är jag på G igen och det är bara så underbart   . Visst hälsenorna måste vila några dar' till men det finns ju annat man kan göra - typ köra resten av kroppen en runda på gymet   .

_
Efter jobbet idag väntar alltså Pass 50 på gymet och ikväll får vi se vad som händer och fötter   .

_
"Det finns inget idiotsäkert, idioter är oftast genialiska."   

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 augusti 2010 10:12

Men usch stackars dig och må så dåligt :( Migrän låter absolut inte som någon höjdare :(

Helt klart låter det som om kroppen sagt ifrån om du har sovit dåligt så länge. Den orkar inte hur mycke som helst.

Tror jag måste försöka få till lite mera sömn här också, blir inte så mycke sömn om man lägger sig vid 2 - 3 taget på natten och sen går upp vid 9 ;)

Skönt att du känner dig bättre nu iaf :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Cina

Cina

12 augusti 2010 10:19

vi lyssnar sällan på de subtila signalerna från kroppen vår och till slut säger den till ordentligt på ett eller annat sätt. Trist att konstatera dock att vi sen ändå fortsätter att nonchalera signalerna......men kanske Du blir den första att ha lärt något? Who knows ;)

Gott att du är på G igen i alla fall 95% av dig - hälsenorna SKA vilas, remember

http://yallayalla.cinasliv.se

 
Jessica

Jessica

12 augusti 2010 11:10

Migrän är vidrigt, har haft det 2 gånger i mitt liv och vill inte ha det igen...fy tusan:( Visst är det så att kroppen säger ifrån.
Skönt att det känns bättre!
Ha en bra dag:)

http://www.yrlabus.se

 
Nina

Nina

13 augusti 2010 09:08

ANN-MARGRET: Migrän är INTE kul alls :(. Man är helt chanslös mot obehaget, visst - det finns medicin som hjälper men efteråt är man rätt mör. Typ träningsvärk i hjärnan. Sömn är A och O. Så är det!

CINA: Nä jag slår ju gärna dövörat till när kroppen försöker meddela sig ... Alltså blir det tvunget med attacker för att jag ska märka nåt :). Hälsenan vilas till max - lovar.

JESSICA: Migrän är ett jävulens påfund. Det ska gudarna veta :(. MEN nu är det över och det är helt underbart! Ha en go helg du med :).

Kram kram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards