Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

DET SMÖG SIG

Av Nina Palm - 22 april 2013 07:06

Igår var Plan A att fixa det sista i trädgården, dvs. baksidan, att medelst spett och mankraft räta upp trädgårdsmuren, att byta däck på och tvätta SkoLÅdan, att träna hårda spår med Faxe och att eventuellt eventuellt eventuellt träna lite lydnad med Yaxxon och Frasse. Så här i efterhand kan man konstatera att planen var lite väl ambitiös ... det återstår nämligen fortfarande en rabatt att fixa på baksidan och nån lydnadsträning blev det inte men i gengäld är utemöblerna som stått ut hela vintern fräscha och fina igen som extra bonus  .

_
  
Före upprättning av krokig trädgårdsmur men ändå   .

_

På kvällen åkte vi iväg till ett industriområde för att träna hårda spår med Faxe. Jag trampade spåren och kunde följa med och kolla. Det blåste rätt rejält och Faxe hade problem på vissa ställen medan han på andra ställen spårade riktigt fint. Tyvärr jagade han upp sig när det blev för svårt och chansade hej vilt, vilkat han har en tendens att göra när det blir för svårt samtidigt som han verkligen VILL göra rätt   . Sammanfattningsvis skulle Faxe nog ha sluppit spåra igår med tanke på att han har svårt med de hårda spåren, att det blåste som det gjorde och att han hade tränat även i lördags. MEN han kom till sina slut, ibland med lite hjälp men det viktiga är att han klarade ut alla spår varav ett riktigt bra med två miniapporter och allt.

_
Väl hemma fick vi prioritera promenix med Hobbisarna eftersom det hade hunnit bli mörkt ute och någon lydnadsträning blev lixom aldrig aktuell.

_
Idag väntar möte på klubben angående ett eventuellt Bruks- och IPO SM i Malmö/Skåne 2015 och sen får vi se vad som hinns och orkas med. Innan jag kör en endaste meter ska Hobbisarna på långrunda iaf så att det är gjort innan man sätter sig på mötesstolen.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 457

_
"Tomma tunnor skramlar mest."   

 
 
Ingen bild

Susanne

22 april 2013 08:39

Ambition i all ära...men tyvärr så räcker inte alltid dygnets timmar till;))
Men det som inte hanns igår det kan man ta en annan dag...:)).
Spännande med SM här nere...// Kramkram

Nina Palm

22 april 2013 09:13

Eller hur! Men ändå blir man rätt matt när det inte blir som man tänkt sig. Mañana mañana som de säger i Spanien *hehe*. SM är mycket spännande samtidigt som det innebär sjukt mycket jobb för oss :). //Kramar

 
Sabina

Sabina

22 april 2013 11:07

Shit vad ambitiösa ni varit i helgen! Jag gjorde tvärtom- tränade hund men resten av grejorna på to do listan är ännu inte åtgärdade. Får se om jag kan få lite fart under fötterna idag, kanske.

Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

22 april 2013 12:54

Att just du - som fått ta semester för att vara ledig mer än en heeeel dag i sträck - gör den prioriteringen är ju inte så konstigt :). Dessutom har du ju ingen vinterdassig trädgård. Ju. Härligt med en lyckad träningshelg med många steg framåt och ... inget tillbaks. //Kramar

 
Petra

Petra

22 april 2013 21:57

Allt som allt en produktiv och ambitiös helg! Ibland, särskilt när solen skiner eller när jag enkelt vill träna hund, kan jag sakna en trädgård. Saknaden är inte riktigt lika stor när jag läser om allt underhåll:) //kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 april 2013 19:07

Eller hur :)! Lite handarbete lixom *hehe*. Trädgård är både plus och minus men jag tycker faktiskt att det är oväntat kul att greja. //Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

24 april 2013 08:48

Inte lätt att få tiden räcka till det man tänkt göra alla gånger. Är själv en riktig tidsoptimist och det får jag sota för genom att oftast få sova för lite. Tänk om dygnet hade haft några flera timmar, det hade inte varit fel.

Ha en bra onsdag och hoppas du hinner med det du planerat idag.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

25 april 2013 21:41

Det tar alldeles för mkt tid att vara på jobbet helt enkelt. Men jobba är ett måste för att både hålla sig själv och Sverige rullande :). Jag vet egentligen inte vad jag hann men lite blev det nog. Nu är det torsdag och imorgon redan fredag! En rabatt kvar att fixa och sen kan våren komma :). Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards