Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

VINTERBAD

Av Nina Palm - 20 mars 2013 07:13

Efter att ha retat mig på fula, sunkiga fällpälsar alltför länge åkte Yaxxon och Frasse i badet igår    . Badningen kostar på kan jag säga eftersom vi inte har badkar - som ju funkar lite som ett badfängelse - utan en duschhörna med glasdörrar. Det är inte det lättaste, att hålla kvar en motsträvig 40-kilos schäferbumling i en duschhörna om man är rädd om sina glasdörrar och av detta följer att hela badrummet, förr eller senare i processen, blir en enda stor duschhörna   . MEN det är bara att skrapa bort vattnet och se det hela som ett gyllene tillfälle att storstäda  .

_

Frasse har ju varit en aning fetlagd tidigare och eftersom han har utåtstående päls har jag inte varit helt säker på att bantningen gett resultat men igår, när kostymen var helt dyngsur, kunde jag räkna revben i nederkant igen och han såg riktigt slank ut runt midjan  . Han är ju 8 år nu och om han skulle gå sönder - efter ganska många års hårt arbete - ska han åtminstone inte göra det för att han är fet  . Ska ta med honom och Yaxxon till Djursjukhuset och väga dem vid tillfälle så att jag får koll på läget.

_
 

_
Yaxxon har faktiskt oxå bantat en vecka nu och ser ok ut igen efter att ha haft lite fluff runt buken  .

_
 

_
I övrigt hände det inte så mycket igår - det räckte lixom med badningen. Nu hoppas jag att Jonas huttar den rätt sunkiga Flaxe i badet på jobbet efter nåt arbetspass så att vi har hela tre fräscha pälsar hemma   .

_
  
Den här mogna killen har nu klarat av ytterligare två "uppkörningsprov" - saksök och vindmarkeringar - och har bara inomhussöket, korgöverfallet och det hårda spåret kvar. När man ser den här bilden känner man verkligen att världen kommer att bli en tryggare plats med Faxe som polishund. Visst visst   ?! 

_
Den snö som inte kom igår, kom i natt istället (en dryg decimeter) tillsammans med 4 minusgrader och blåst och drivorna som bildas när det blåser på den skånska slätten flabbar man inte åt  . Det var höga benlyft som gällde hela morronrundan - iaf i Bara - och någon träning blir det inte för mig ikväll. Det får räcka med en långtur med de slanka hundarna känner jag .

_
I måndags blåste BL-träningen ut till havs och nu börjar jag seriöst fundera på om det ens är lönt att fundera på att anmäla nån tävling på den här sidan av sommaren  . Deprimerande att den här satans vintern aldrig verkar vilja ta slut!

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 10 392

ANTAL STEG IGÅR: 7 423

_
"Det är charmen i misstagen som skiljer damer från fruntimmer."  

 
 
Ingen bild

Ewa

20 mars 2013 08:15

På veterinärkliniken i Oxie har de badrum med upphöjt badkar. För 50 kr kan man bada sin jycke o då ingår lyxschampo o hårfön :-). Hubba ska dit nästa gång det är dags för bad :-)

Nina Palm

20 mars 2013 08:46

Men gud så praktiskt! Det ska jag verkligen ha i åtanke till nästa gång - tack för tipset :)! Kramar

 
Ingen bild

Susanne

20 mars 2013 09:07

Vinterbad i en duschkabin:), det är grejor det!
Nä nu får vintern ta slut så man kan träna på riktigt!
Höga benlyft it is, men de fyrbenta njuter:)
Kramis

Nina Palm

20 mars 2013 16:04

Vinterbad är annars något jag helst undviker :). Det suger med kraft detta vintrande - blir strax galen! Om det åtminstone hade varit vindstilla och soligt lixom. Kramar

 
Petra

Petra

20 mars 2013 13:54

Ett bad för Diva ligger också i röret *moahaha*. Det här vädret är rätt mysigt i november & december men nu längtar jag mest av allt efter att hänga undan vinterjackan. Får se om jag åker ner och tränar eller om jag stannar hemma och tjurar på vädret:) Promenixa fint! //Kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 mars 2013 16:02

Jag gillar vinter men inte så här mycket vinter :(! Tjurar sannerligen på vädret. Tur då att man har hundar som doftar karamell :). Ha en skön kväll vad du än väljer att göra! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards