Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Nina Palm - 9 augusti 2012 07:22

Nu börjar det lugna ner sig här på jobbet och efter ett par veckor där jag hela tiden gått omkring med en känsla av att jag "nog glömt nåt" känns detta mer än bra   . Det har varit bevakningar hit, tidspassningar dit och domskrivning i överljudsfart för att domare ska gå på semester osv. Vi har iofs fyra veckor på oss att meddela dom efter en förhandling men det är ju så där kul för de som väntar på besked att behöva våndas så länge. Jag tycker ju t.ex själv att det räcker med att vänta på skatteåterbäringen i 4 dagar   . För oss som pappersdeklarerat gäller ju att pengarna ska betalas ut i vecka 32 och just vecka 32 har det ju varit i några dagar nu om man säger så   . Jonas fick sin utbetalning igår han   .

_
Förutom att skatteåterbäringen inte kom (till mig) var det Onsdagsparty igår   . Jonas och Faxe var iväg och tränade med Peter och Hex Persson så det var bara jag och Yaxxon som rullade in mot stan. Frasse skulle få sin bästa aktivitet efter Faxes träning, nämligen en Bara Du Å Jag Husse-långis  . Innan jag åkte till stan fixade jag till en del på hemsidan och den är nu hyfsat uppdaterad igen, det enda som saknas är Yaxxons resultat som haltar lite + länkar som måste fixas men annars är sidan aktuell igen   . Gött! Jag har personligen väldigt svårt för döda hemsidor  . Hur som helst. Väl inne på klubben var det både härlig uppslutning och god stämning. Det finns ingen bättre uppvärmning än just detta faktiskt och uppvärmning, med betoning på VÄRMNING, behövdes verkligen igår   . Gode gud så kallt det blåste! Jag assisterade Cina och Yalla i ett mycket tjusigt fritt följ och sen sprang jag omkring med apporter, koner och god knows what tillsammans med Gosia och en mycket yster Ajje-Bajje   . När detta var klart och när jag hade noterat att Khan låg plats hur fint som helst två (2!) gånger hämtade jag Yaxxon för att äntligen ta ett första krafttag i vårt mycket fria följ. Jag får verkligen hålla i mig för att inte strypa honom kan jag säga   . Det gäller att jag samlar ihop mig, andas genom näsan och har en plan när detta ska tränas. Det ÄR jättekul att ha en entusiastisk och glad hund som verkligen älskar att gå där och kontakta järnet på vänstersidan men alltså allvarligt ...   . Planen igår var - förutom att hålla mig lugn och avskalad - att vara noga, visa rätt och belöna med godis och det gick faktiskt bra ända till vi fick kommendering (vilket tydligen är särskilt fränt) för då blev det plattan i mattan och startskall åt höger (vändningar, svängar, stegisar) IGEN . Det som visade sig efter tag var att vänstersvängar, halter och vändningar funkar bra om jag gör dem fort (grymt fint bakbensarbete har han iaf!) och att allt åt höger funkar bra om jag gör det sakta och lugnt, jämförelsevis   . En helt annan femma är hur i all världen jag, med mina rassliga tävlingsnerver, ska klara att komma ihåg detta men just igår - på träning - gick det bra och jag undrar om inte vi hade kunnat rafsa åt oss ett riktigt bra betyg där på slutet   . Tack Gosia för hjälpen   ! Sen var det BL-dags med Sabina som assistent - tack   . Sändande till ruta har seglat upp som vår bästa gren - full rulle rakt ut, tvärnit och ställande mitt i rutan   . Fjärren (med Sabina vevandes med armarna bakom) gick utmärkt, ett liiitet uppåt-bakåtskutt blev det i första växlingen men det handlade om max 5-10 cm. Apportering med träapport gick oxå bra och när vi ändå hade flytet provade jag en vittringsapportering för första gången på cirka 100 år. Yaxxon sprang ut, ställde sig bland alla pinnar och funderade en stund innan han började snusa runt på apporterna och valde den rätta som han tog med sig in till mamma   . Upprepade detta ett par gånger och han valde rätt hela tiden. Sist vi körde vittringsapportering plockade han med sig en si så där 5 apporter (när han ändå var igång?) så liiite överraskad blev jag allt   . Vi avslutade vår träning med hopp-apport med metallen och det ska vi nog lyckas få till det med, han hoppar ut fint och apporterar klockrent men måste få hjälp med att förstå att han ska hoppa på tillbakavägen oxå   . I sådana lägen gillar jag verkligen att träna med Yaxxon - han så sjukt enkel att förklara för. Han kom farandes mot mig med apporten vid sidan av hindret och när jag gick och stoppade honom för att s.a.s ta tillbaka honom till andra sidan för att visa med handtecken att han skulle hoppa så gjorde han det glatt för att sen avsluta med en korrekt avlämning   .

_
 

Min tossiga Kamelkung   

_
Ikväll får vi se vad som händer. Jonas och Faxe-Paxe har jobbträning hela dan och framförallt Frasse skulle behöva göra nånting + att Yaxxon och jag behöver greja med brukslydnaden ett varv oxå. Sen skulle rabatterna behöva Round-Up:as oxå ... Aja - jag får fundera på saken   .

_
ANTAL STEG IGÅR: ingen som helst aning - glömde räknaren

_
"En mager förlikning är bättre än en fet process."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards