Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Nina Palm - 28 februari 2012 06:47

Jösses vilken dimma det var ute imorse ... eller ÄR fortfarande   . Det var vilda västern iom att mojjan inte såg handen framför sig och det insåg hundarna direkt   ! Kändes så där lagom seriöst att gå omkring och inte ha en aning om var Bären befann sig, jag fick ta till "rösten" till slut vilket kändes lite taskigt mot Nixx eftersom han visade sig stampa på just vid sidan av mig   . Jaja. Han är en tålig kille   .

_
Gårdagen var en bra dag - blev av med den senaste veckans hatmål, en livränta med 6 olika visandedagar varav en efter den 1 juli 2002 och det krånglade till det en del   . Man vill ju gärna skriva så att de som får domarna fattar hur det funkar. Typ. Efter jobbet åkte jag till återvinningen med vårt mini-Sysav och höll på att frysa fingrarna av mig när jag pregade ner färgat glas, ofärgat glas, metallförpackningar och what not i respektive sopkärl   . Fick dra på stolsvärmen till max i bilen när jag körde in till stan direkt efteråt för att hämta Sebbe hos fröken Vicky och sitta på en hand i taget ... inte att rekommendera i rusningstrafik och snöblandatregnstorm   . Väl hemma igen hade Jonas gjort en supergod kycklingwok   . Det var verkligen dåligt väder igår kväll så långturen med Yaxxon satt låååååångt inne. Till sist kom vi iallafall iväg och man kan ju lugnt säga att fördelen med skitväder är att man inte träffar på så många andra promenixare precis. Alltså kunde Kamelkungen vara lös i princip hela rundan. Hade med mig lite karameller och körde ett hyfsat pass fritt följ och så det evinnerliga ställandet under gång. Fria följet fungerade fint, lite gamnackevarning här och där men annars helt utan anmärkning. Har ju haft problem med ljud i bakåtförflyttningarna och ibland i stegisarna åt höger men igår var det ljudlöst och dessutom parallellt   . Ställandet börjar arta sig det oxå och nu står han stilla till jag har anslutit   . Måste ta en kväll och sätta mig in i hur man anmäler till tävling nu för tiden   . Hög tid. Planen för i vår är ett par spårtävlingar, lydnadsklass 1 och lydnadsklass 2 och så - om det känns någorlunda seriöst - en lägre klass i sök. Vi får se hur det blir men det är iaf målsättningen.

_
Frasse hade haft en helt ok dag på jobbet igår med både lydnad, platsliggning, långspår och hårt spår. Inga Frasseflipp och det känns ju helt fantastiskt nu när uppkörningen börjar närma sig   . Det stora orosmomentet är fortfarande räddningssöket, som kan gå lite hur som helst, men det lossnar ju mer och mer allt efter som.

_
Nixx fick en runda med husse han   .

_
Idag får vi se vad som händer. Vädret är supertradigt - regn, blåst, 3 plusgrader   . Inspirerande? Not so much.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 599

_
"Man har alltid tid till det man vill göra."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards