Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 6 september 2012

SEMESTER :)

Av Nina Palm - 6 september 2012 08:27

Så gött att vakna utan klocka utan av en kall nos, nätt mot kinden som meddelar "ok att du vill nanna länge men nu behöver jag faktiskt gå på toa jag med"   .

_
Nu är alla bären vädrade och matade och har somnat om medan jag sitter med en kopp kaffe och njuter av att det inte finns nån tid att passa idag   .

_
Igår var det TS-möte och eftersom Jonas och Faxet skulle iväg och skyddsa en runda med expertisen i Vollsjö åkte jag iväg och gick en hyfsad runda på våra gamla jaktmarker vid Blåsebergavägen i Malmö innan mötet  . Herregud vad det har vuxit upp runt "vår" stig - det var knappt man kom fram . Jag hade munkorgarna på för säkerhets skull, känner fortfarande att jag inte är helt cool med att vara ensam ute med Knoll och Tott sen de rök ihop för ett par månader sen. Är man inte lugn på djupet blir känslan ängslig och man överreagerar på skitsaker = bäddat för trubbel.

_
 

Visst är de stiliga   ?

_
 

Här se man att det är 2 kompisar som är på tur   

_
Efter rundan var det hög tid att rulla mot klubben för möte. Hann precis säga hej till Onsdagstårtgruppen   . Mötet avlöpte väl men eftersom vi inte haft möte på hela sommaren tog det lite tid. Mycket avhandlades och jag skrev protokoll.
_
Väl hemma hade min telefon dött batteridöden och gårdagens trauma var ett faktum - jag kunde för mitt liv INTE komma ihåg PIN-koden till telefonen   . HELT sjukt! Jag har slagit in den koden 25000 gånger och så var den bara borta, puts väck, verschwunden   . Åldern? Kanske, men jag tror inte det. Det här hände nämligen när jag var 25 år oxå, när mitt livs första bankomatkod som jag hade haft i 10 år bara försvann ur hjärnan (och kortet in i bankomaten efter tre försök)  . Hur som helst. Koden hade jag så klart, tillsammans övriga papper om abonnemanget, på jobbet och efter att ha försökt få fram min PUK-kod via "Mina sidor" på nätet var det bara att sätta sig i bilen och köra in till jobbet och hämta skiten. När jag såg koden insåg jag att jag ALDRIG hade kommit ihåg den om jag så hade haft 30 försök på mig   .

_
Idag får vi se vad som händer. Nu ska jag bara njuta en stund till av att inte ha nåt att göra.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 207

_
"Den som varken vill se framåt eller bakåt får se upp."   

 
 
Sabina

Sabina

6 september 2012 09:17

Stiliga pågar med eller utan munkorg tycker jag <3 Blåseberga har definitivt förändrats, tyvärr verkar staketet oxå ha blivit fixat överallt ;-)

Skönt att det löste sig med telefonen- vilken kris sådär i början på semestern ;-)

//Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 september 2012 10:07

Nädå - jag gick in och ut genom mina vanliga hål/öppningar i staketet men de var ju icke lätta att hitta :). Vi snackar major vacationissue! Kramar!

 
Ingen bild

Cina

6 september 2012 10:04

ha nu en skön dag, ja semester, utan tider o väckarklocka :)

Fina killar - undrar om fågeln som lyfter på parhästbilden tycker detsamma ;)

Nina Palm

6 september 2012 10:09

Du kan tro! Visst är de fina, mina grabbar :). Ståtliga på nåt vis! //Kramkram

 
Ingen bild

Susanne

6 september 2012 11:13

Ju mer man tänker på de borttappade siffrorna ju längre ifrån de rätta kommer man:-)).
Skönt man kommer in på sitt jobb när man vill och kan få saker och ting att fungera igen..f.ramförallt när man har semester!
/ kramkram

Nina Palm

6 september 2012 12:37

Precis så är det - det som var mest skrämmande var att jag inte ens var i närheten på första försöket! En siffra rätt! Nu är lugnet tillbaka och jag slapp dessutom visa leg för väktaren som brukar springa omkring på jobbet om nätterna ;). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards