Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Nina Palm - 3 maj 2012 06:56

Igår var det Onsdagsparty och årets första (men förhoppningsvis inte sista) tårta serverades   . Benzon och Leif bjöd och det är ju inte klokt så duktiga de är, de där två snillena tillsammans   . Nybörjare och efter två starter är de i högre klass. Vad månde bliva? De körde t.ex. ett framåtsändande igår som det var betygsklass på ... efter bara ett par träningar  . Iofs var de assisterade av Vicky men ändå lixom   .

_
 

Och svaret på den eviga frågan "Hur svårt är det?" (myntad av Stefan Månsson en gång i tiden när Orizza susade upp i elitrapport på två tävlingar) har ni här, kompletterat med mängder av kalorier   .

_
Vi hade bara med oss Spex och Frasse till klubben igår och efter plats med skott för Spexet tog jag ut Frasse, huvudsakligen för att glänsa med ett fungerande "loss" ... Behöver jag ens berätta hur DET gick   ?! Jodå så klart - Frasse var inte på släpparhumör alls och det kostade på kan jag säga   . MEN nu är jag ju envisare än en ovanligt envis åsna så till slut efter diverse avledningsmanövrar (och stödhjul i form av husse   ) släppte han skinnet lättare och lättare för att till sist släppa som på filmen som ni inte sett i bloggen   . Grejen är att jag verkligen tror på kampskinnet som belöning/dragning bakåt både i stanna kvar-momenten och i fria följet så det är bara för mig att hålla ut och försöka vinna striden på sikt. Punkt med pasta   ! Vi fick till några riktigt fina inkallningar (med kommendering) trots dragningen och även kvarstannanden och han fick sticka och hämta skinnet som belöning. Han satt verkligen kvar på hela sin fluffiga lalla varje gång   . Linförigheten gick ganska bra tycker jag. Han låg på lite för mycket men med back-duttar på nosen och belöning bakåt blev det bra på slutet. Frasse låter som en lokomotiv där han går men han varken piper eller skäller, vilket jag kan tycka är helt otroligt. Framförgåendet fungerade jättebra, körde långa sträckor med flera halter och han stannade riktigt rakt   . Avslutade med hopp-sitt och det kändes - iaf igår - som att det här med att ta sats från hindret inte är ett problem längre. Han låg i tjyvstartsfas hela tiden på återhoppen men jag lyckades backa ut honom och få honom att sitta kvar alla försöken  . Just ja, vi avslutade träningen med några budisar till Vicky och Fräset sprang fint även om det såg lite tungt ut när volangerna böljade  .

_
På tal om kalorier igen då. I tisdags kväll tyckte jag att Frasse såg helt sinnessjukt rund ut när vi kom hem från Jennifer och Jocke - helt plötsligt, bara så där   . Klämde och kände på buken som kändes mjuk (men stor), kollade mattunnan för att se om den var ordentligt stängd, jagade upp Jonas ur soffan för att han skulle kolla på Frasse (som eventuellt kunde vara döende - typ   ) och såg hela tiden skräckscenarion av värsta sorten framför mig ... MEN nädå - det varken var eller är nåt allvarligt fel på Frasse, han har helt enkelt blivit jättetjock . Fattar inte hur det har kunnat hända riktigt för han såg inte så här tjock ut i helgen   ... Ärligt alltså! Hans päls är ju inte direkt smickrande för figuren eftersom den står rakt ut och hans öde är att alltid se lite småfet ut, men detta   ! Nu är Frasse satt på bantning - till hans stora förtret så klart  .

_
 

Målbild   

_
Förutom kondisträning av smällfet pensionerad polishund ska kvällen ägnas åt både kondisträning och lite lydnad med Yaxxon (BL-debuten närmar sig   ) och kvällstur med Nixx. Spex är på jobbträning hela dagen idag och är alltså "avklarad" om man säger så   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 210

_
"Jag bantar inte, jag äter bara inte så mycket som jag skulle vilja."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards