Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

TISDAG IGEN

Av Nina Palm - 13 mars 2012 08:12

Igår var det verkligen INTE mycket action på Daggpilsgränd   . Vi kom hem, rastade hundar och sen var Jonas tvungen att åka på föräldramöte = jag fick laga mat till Sebastian   . Tänk att färdiga köttbullar och pulvermos med extra piff kan göra en så utmattad. Medan Mattekungen gjorde sin läxa svimmade jag på locket bredvid  . Vaknade till rätt snabbt men ändå. När Jonas kom hem meckade vi lite kaffe och sen var det bara att traska iväg på hyfsad tur - Heat 1 - med Nixx och Yaxxon   . På vägen hem mötte vi Jonas och Frasse på deras runda - Heat 2 - och när jag landat Nixx och Yaxxon tog jag ut Mini på en kortis (hade ju varit med på jobbet och fått greja hela dan) - Heat 3   . Det är lite spänt mellan Yaxxon och Frasse just nu, vilket ju inte är så konstigt eftersom en "ny energi" kommit in i hemmet och eftersom Frasse säkert tycker det är hur skumt som helst att han inte får följa med husse till jobbet längre. Iofs är det ju fel att säga att det är spänt "mellan" Yaxxon och Frasse, det är Yaxxon som är spänd och väljer att brumma loss på Frasse   medan Frasse är som vanligt. Ikväll är planen iaf att sätta på Yaxxon och Frasse munkorgar (Nixx slipper - han är familjens Kofi Annan   ) och gå på tur med alla Hobbisarna tillsammans. Lika bra att ta tjuren vid hornen och inte klydda i onödan.

_
Spex hade fått träna lite på jobbet igår iaf. De hade provat skogsspår, nåt sökslag, lite lydnad/följsamhetsgrejs och platsliggning. Skogsspåret hade gått helt ok, lite nonchig stundtals (troligen för att han fått träna mycket spår på svårare underlag), sökslagen gick i 180 och skallmarkeringarna var bra medan det här med att hoppbromsa på figgen är nåt man får jobba med   . Han kan ligga plats (tack gode gud) medan själva lydnaden är  ... utvecklingsbar . Spex har dock den stora fördelen att han både gillar godis och leksaker så lydnaden lär ju iaf inte ta så där jättelång tid att "utveckla"   .

_
Det var vår måndag det. Idag är det tisdag och ikväll väntar läxläsning igen, hundrundA med Hobbisarna och säkert lite allmänt hemmapyssel   . Jag skulle behöva klippa klor, furminera och dona oxå ... Alltid är det nåt.

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 639

_
"It takes two to tango."   

 
 
Susanne

Susanne

13 mars 2012 08:48

Ibland hinns bara måstena med;-(, men ny dag idag och nya förutsättningar.
Så det tar vi tillvara på!
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 mars 2012 10:53

Exakt så är det Susanne, du är klok som en bok :). //Kramar

 
Ingen bild

mariana

13 mars 2012 09:04

Alltså, jag känner mig som en hottad brö'rost av alla heaten ;)! TanFastiskt som ni fixar o donar för att Pälsarna ska må bra <3! Även om det är så att *mår Pälsarna bra mår jag bra*, det ska ändå till litta ....
Även hos oss blev färdiga köttbullar, med nudlar :)
Nu glömmer du inte att andas! Punkt o pasta!! // Kraaaaaaaaaam <3

Nina Palm

13 mars 2012 10:53

Det är inget mot vad jag gjorde :)). Man måste göra det så bra det bara går och innan alla rutier har satt sig (igen) är det alltid besvärlisch. Jag ska andas - LOOOVAR! //Kraaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 mars 2012 09:06

Även om det inte var mycke action hos er igår tycker jag ni verkar ha fullt upp iaf. Måste vara jätte jobbigt att behöva gå flera promenader med hobbisarna istället för att kunna ta alla samtidigt.
Men det är ju bra ni kan använda munkorg då ni tar alla tillsammans.

Ha en bra tisdag nu :) Själv ska jag snart åka och fynda hundmat, dom säljer ut Eukanuba 2-3 kg för 19 kr/st :) Så det är bara åka och köpa så mycke man får nu då ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

13 mars 2012 10:52

Det som är coolast med munkorgarna är att de har den effekten att inga svansar höjs, inga raggar reser sig utan det blir väldigt lugnt och fint :). Det är som att de VET att det inte går att boxas då. I love fynda! //Kramkram

 
Petra

Petra

13 mars 2012 09:44

Ibland är det skönt med helt vanliga vardagskvällar, som omväxling lixom :). 3 heat skojar man inte bort, hoppas ni slipper klydda särskilt länge till. //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 mars 2012 10:50

Imorse blev det bara 2 heat :). Tandskydd på och så var den saken klar. Det tar alltid ett tag innan känslorna slutat svalla så vi känner lugnet. Det värsta är nog att gå från lugn och ro till klydd i akutskedet - man vänjer sig :). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards