Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

EN RÄTT SÅ NAJS MÅNDAG

Av Nina Palm - 6 mars 2012 06:37

Måndagar och torsdagar är ju normalt veckans absoluta koma-dagar för mig  men igår blev det mer en mysmåndag de luxe   . Direkt när jag hade kommit hem från jobbet lastade vi Hobbisarna i SilverBullitt och körde ut till Vomb för att gå en långtur i det helt underbara vädret. Ok - det var ganska kallt trots solen och så blåste det men i skogen var det rätt vindstilla iaf och vi traskade en runda på en timme   . Hobbisarna sprang omkring som puckon, letade pinnar och donade och själva fick vi upp pulsen lite - underbart på riktigt!

_
 

_
 

_
På vägen hem mot Bara svängde vi inom Staffanstorp för lite kompletterande proviantering och väl hemma meckade Jonas en supergod kycklingwok   . Lite fika på det och en helt obegriplig spansk film på TV:n (i vilken Viggo Mortensen - helt oväntat - snackade flytande español) gjorde att jag tog tag i det här med att förnya bloggen lite   . Jag vet inte om det blev bättre men det blev iaf annorlunda. Hemsidan uppdaterade jag i helgen   .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Jag måste iaf gå två rejäla rundor med Hobbisarna. Vågar fortfarande inte chansa på att åka iväg ensam med alla tre   . Jag har nämligen lite kvarstående rädsla sen slagsmålet mellan Frasse och Yaxxon i vintras, det var lixom verkligen oväntat att det skulle smälla på det viset. När Jonas är med händer det aldrig nånting men jag går hellre 3-4 km extra än riskerar att de ska känna av mina vibbar och börja boxas   . Sen gör det ju inte direkt nån skada att gå på extra prommis inför VVAI-kollen på torsdag ... HERREGUD så segt det går nu   ! Men det är bara att bita ihop.

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 612

_
"When nothing goes right, go left."   

 
 
Ingen bild

Susanne

6 mars 2012 07:37

Gäller att passa på när vädret inbjuder till skön skogspromenad:-)
Kramis

Nina Palm

6 mars 2012 08:07

Så är det och när man dessutom - tack vare en guide - vågar gå på stigar man aldrig kommer ihåg vart de leder är det extra gött! //Kramkram

 
Petra

Petra

6 mars 2012 07:55

Better safe than sorry tycker jag:)! Det låter som en alldeles utmärkt måndag - skogstur i fint väder, lösa puckon och lite flås! Promenera fint. //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 mars 2012 08:06

Ja så tycker jag med - INTE kul om det skulle hände nåt igen och är man själv lite spänd kan man ju ge sig tusan på att de snappar upp det :/. Du kan tro jag ska promenixa :). //Kramar

 
Ingen bild

mariana

6 mars 2012 07:58

Vilka bilder :)! Speciellt den första, känns som alla tre Dårarna<3 for rakt in i min famn, liksom :) Vilket är fullt njutbart ;)
Bloggen blev bra! Hemsidan likaså ;)
Ha en sköner tisdag! // Kraaaaam

Nina Palm

6 mars 2012 08:05

Inga ledsamheter där inte :)! Herregud i himlen, det gäller att akta knäna (de siktar där och tyvärr inte upp i famnen *fniss*). Tack tack - jag tycker iaf att de matchar bättre! Ha en go tisdag du med :). //Kraaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 mars 2012 13:22

Härligt med en skogspromenad i solen, skogen är helt klart mycke bättre när det blåser ute :)

Härlig bild när hela gänget kommer farande :) Kanon när dom kan motionera varandra lite ;)
Tråkigt att du inte kan ta alla med på samma promenix, men hellre gå två gånger än få en massa slagsmål.....För det är verkligen inte kul alls :(

Ha en fortsatt skön tisdag och hoppas att även solen lyser hos er. Här skiner den så fint från en blå himmel :) Är snart dags för en promenad innan det är dags laga mat och sen försöka sova lite till innan natt-skiftet.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

6 mars 2012 13:27

Ja det är sannerligen en liga som är bra på att komma farandes *pust*. Nu är det iofs tre månader sen det hände men är man inte riktigt cool själv är det ingen bra idé att rasta i klump. Solen strålar även här och snart bär det av hem till pojkarna och rundorna ska ta sin början! Ha en go tisdag :). //Kramkram

 
Sabina

Sabina

6 mars 2012 19:52

VVAI går knappt framåt känns det som- MEN jag kunde ha en stl mindre i jobbekläderna & jeansen har fått sämre passform ;)

I löv bilden på dårarna i full kareta mot matte <3 <3! Fiint med vit text :)

// KramKram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 mars 2012 20:29

Det är ju definitivt ett fall framåt ... eller neråt :). Tyvärr har jag bara en storlek på mina jobbekläder *hehe*. Tack tack! It's a keeper! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards