Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

INOMHUSTRÄNING & PLUSGRADER

Av Nina Palm - 17 februari 2012 07:27

Igår var det en bra dag - nya, billiga och fina stövlar, hemmadusch och taxi till och från jobbet   . Det som var mindre bra var vädret, det regnade i princip hela kvällen och man kan ju säga att motivationen att gå en långis stod i skogen och växte   . Det blir ju knappt isgata när packad snö börjar tina och toppas med ett lager vatten   . Alltså fick Kamelkungen öva inomhus (övriga fyrben hölls instängda bakom grindar). Vi körde ställande under gång, fjärren sitt/ligg, upp till stå från sitt och ligg, vittringsapportering och kryp. Ställande under gång börjar sätta sig (ja - inte bokstavligen alltså   ) men här måste jag vara väldigt noga med att Yaxxon är i balans, han tycker nämligen att han är världsklass på att kasta sig ner i spektakulära lägganden och chansar helst på det när han är riktigt i stöt   . Det blev rätt oftare än det blev fel iaf och när det blev fel ställde jag honom sonika upp och upprepade "stanna" innan jag gick iväg, kom tillbaka och avslutade   . Fjärren sitt/ligg skulle jag nästan våga påstå att han "kan" nu - jag kommenderade från 6-7 meters avstånd och han studsade inte upp i sättande en enda gång. Avslutet får vi slipa på eftersom han gärna far upp när jag anslutit. Upp till stå funkar mellan varven men oftast behöver han hjälp (jag får lixom veckla upp honom med hjälp av ena handen). När han väl upp sig gör han i vart fall detta utan att gå framåt och bara det är ju en prestation i sig kan jag tycka, med de där långa benen   . Vittringsapporteringen tycker han är buskul och det jag håller på med nu är att lägga pinnarna i en massa olika formationer så att han verkligen ska leta upp rätt pinne - lägger pinnarna i cirkel, på rad på bredden, på rad på längden och helt utan logik. Det roligaste är när de ligger på rad på längden och han måste snusa på varje pinne han s.a.s passerar    . Tempot in till mig kunde varit bättre och avsluten rakare men det jobbar vi på. Krypstarter och halter funkade bra igår - vi har tappat lite av den fina positionen pga slarvträning ("ah vi kör ett kryp - kommenderar  du?" "... han är rent toppad, det får bli så här ...") men igår kändes det som att Yaxxon både hade fokus på själva krypet OCH på mig   . Fick bara ta honom i kravatten en enda gång för att han skulle samla ihop sig   . Fattar inte vad det är jag gör för fel för på nåt vis lyckas jag alltid göra popcorn av mina hundar   .

_

Herregud - han har mig lindad runt sin långa svans    

_

Kamelkungen    

_
Idag väntar en kort dag på jobbet - ska ta flexledigt heeeela eftermiddan   - och sen lite sökträning med Jonas och Fredde. Yaxxon ska visa snutarna Frasse och Aldo var skåpet ska stå   . Ja just ja, innan skogningen ska jag köra till veterinären och hämta ut Kajsas Rinexin-recept *note to self*.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 611

_
Och så en Nalle Puh:

_
"Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår."   


 

 
 
Marre :)

Marre :)

17 februari 2012 09:57

Det var mig en vacker kamelkung ;)

Trevlig helg!

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Nina Palm

17 februari 2012 10:08

Tack *rodnar*! Han är inte bara lång, han är hög oxå men vacker så det värker i mina ögon! Tack för titten oxå!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 februari 2012 14:24

Men då, har det regnat hos er.....Inte kul alls :( Måste ju blivit rena skridsko banan ute. Förstår då inte ville åka 190 efter grabbarna.

Kanon att du kan träna inne :) Har ni så stora rum hemma nu, är ju jätte bra.
Det verkade ju iaf bli en väldans massa bra träning för dig och din fina kamelkung :) Roligt med lite fina kort :) Mera sånt tack, bara släpa ut kameran och knäppa. Går hur lätt som helst har jag upptäckt ;)

Ha en skön fredags em nu med en massa bra träning :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

18 februari 2012 22:36

Det har regnat, regnat och regnat! Gud hjälpe oss och vår gräsmatta *suck*. Nu är isgatan borta, iaf här omkring :). Kameran SKULLE ha åkt med ut idag men jag vågade inte släpa med den i regnet. //Kramkram

 
Sabina

Sabina

17 februari 2012 19:11

Det citatet hade jag ju verkligen behövt läsa innan jobb idag istället för efter :(!

Härligt att Yaxxon visade snutarna var skåpet ska stå ;) Inte fel alls en flexledig fredags eftermiddag- jag är knappt avis alls faktiskt!

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

18 februari 2012 22:38

Yaxxon visade bara en snut var skåpet skulle stå men det var han rätt nöjd med :). Den andra snutens husse fick en läcka i badrummet *suck*. Flexledigt en fredag och semester tisdag och onsdag - vad sägs om det :)? Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards