Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

FREDAGEN DEN 13:E

Av Nina Palm - 13 maj 2011 07:48

Himmel och plättar - idag är det ju den stora otursdagen   . Det är bara att hålla tummen, njuta av att solen skiner och hoppas på det bästa   . Liite läbbigt är det allt.

_
Igår var de följaktligen torsdagen den 12:e maj och min goda vän och vapendragare Sanna fyllde år   ! Gjattis   . I övrigt flexade jag in sjukt tidigt vilket inte medförde nån plusminut alls på flexen eftersom jag flexade lika sjukt tidigt  . Plus minus noll. Direkt när jag kom hem var det dags att svida om till träningskläder och bege sig ut på en powerwalk med Jonas - Pass 30: 10 000 steg rätt exakt, en dryg timme och en genomsnittspuls på 124   . Vi sprang en bit på slutet oxå men då var döden nära för jag lovar att vi gick FORT hela vägen   . Nästa runda blir på söndag. Det ska nämligen bli lite ordning på människomotionen (oxå) på Köpenhamnsvägen   . Idag blir det ett pass på gymet för mig efter jobbet dessutom. Har märkt av lite åldersförändringar som icke är så sexiga precis - från att ALLTID ha haft en platt och snygg mage (oavsett fettprocent på övriga kroppen   ) har jag plötsligt fått en slags mjuk och läbbig bilring precis ovanför byxlinningen och det är ju så där läckert kan jag säga   . Hur som helst. Efter utpustning klippte jag Jonas, duschade och dammsög medan han lagade en yummie thaigryta med kyckling och kokosmjölk  . Efter denna gränsfall maniska aktivitet blev det lockmys med hockey som sällskap   . Tack gode gud för att Sverige förlorade mot Canada ...   .

_
Idag (och imorron) har Jonas sina helt klart mest värdelösa arbetspass, han börjar 15.30 och slutar 01 ... typ   . Undra vem det var som hade otur när han (eller hon) tänkte när de tänkte ut det arbetspasset  ? Inte många tjuvar som kör igång lagom till att folk kommer hem från jobbet och ffa - inte många tjuvar som är färdiga med sitt dagsverke kl. 01.00   . Det är gränsfall dödstraffsförbjudet med övertid inom myndigheten har jag förstått men de här varken eller passen kostar OFTA övertidstimmar - idiotiskt. Men men. Sen är det ju lite trist att säga "ses på söndag" när man går och lägger sig en torsdag   .

_
Som sagt. Idag ska jag träna efter jobbet och sen får vi se vad som händer. Troligen icke så mycket   .

_
Det som redan har hänt idag är, att jag mailat lite olika bredbands- och TV-leverantörer och begärt offerter för HUSET   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 17 363

_
"Ett ögonblicks insikt kan vara värt ett helt livs erfarenhet."   

 
 
Cina

Cina

13 maj 2011 08:49

känn lite lugnet eller hur man ska uttrycka det - fredagen den 13:e är inte värre otursmässigt än vilken annan dag som helst ;

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 maj 2011 09:25

Vidskepligheten hos mig är iaf begränsad *haha* :). Det är bara den här sortens dag lixom. Have a nice weekend!

 
Ingen bild

mariana

13 maj 2011 09:11

Jag tror fredagen den 13:e är en lyckodag efter som den kommer på en fredag ;) Personen som tänkte till (not) om arbetspassen skulle behöva en rejäl klippning....;)! Ha en härlig fredag! // Kraaaaaaam

Nina Palm

13 maj 2011 09:24

Bra tänkt där :)! Rejäl klippning skulle troligen behövas. Icke bara topparna alltså *hehe*. Ha en härlig fredag ni med! //Kraaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

13 maj 2011 09:20

Tycker fredagen den 13:e är en helt vanlig fredag jag!
Ibland undrar man ang. schemaläggning,hmm kontra övertidsstopp.

Go helg, synes säkert! Kram

Nina Palm

13 maj 2011 09:23

Hmm. En annan går under stegar, stampar på brunnslock med A på, lägger nycklar på bordet och what not men just fredagen den 13:e får mig att rysa liiite :). Man kan sannerligen undra över schemaläggning kontro maximering av nyttan och minimering av övertid. Suck! Go helg du med - klart vi ses! //Kram kram

 
Petra

Petra

13 maj 2011 11:35

"Vi ses någon gång" känner jag igen, det är inte lätt att synka alla skift alltid. Jag ska snart ta lunch från studentgruvan och bege mig ut på ett GÅ-pass med tjohoo-ministern, det lär dröja en stund innan Clumpen Carlzon joinar mig på kroppsinspirerade promenader :)! Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 maj 2011 20:03

Ja men eller hur :)! Vi ses nångång. Snart ses du med en gosekorv iaf - DET vet jag. Tjohoo-ministern behöver vädras, man tager vad man haver *hehe*. //Kramar

 
Lina

Lina

13 maj 2011 16:50

För mig är Fredagen den 13:e turdag! Inte för jag minns varför, men jag vet att jag har tyckt så i flera år så något bra måste väl ha hänt?! :D

Ha en lovley helg!

Kram från systeryster med bihang.

http://mielen.wordpress.com

Nina Palm

13 maj 2011 20:01

Vissa grejer bara vet man :). Säkert nåt riktigt viktigt och BRA som hänt ... undra vad bara :)? Ha en lovely helg du med och pussa på Syster Elsa Pälsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards