Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

MÖTE & TÅRTA

Av Nina Palm - 12 maj 2011 07:24

Det är - återigen - inte alls konstigt att pensionen närmar sig ... Nyss var det 40 år kvar och vips är det bara 21 år kvar   . Jag menar med detta att veckorna försvinner iväg i värsta rallyfart   - idag är det redan torsdag. Det var ju nyss måndag!

_
Igår var det tävlingsmöte på klubben inför lydnadstävlingarna den 27 maj   . Jag ska vara tävlingsledare för 12 lydnadstvåor   . Vad gör man inte för konsten? Sen, när jag faktiskt har gått i pension, ska jag skriva ner alla mina åtaganden på ett papper, plasta in det hela och ha det nära till hands när någon frågar mig om jag inte kan hjälpa till   . Men men. Fick iaf hjälp av Lotta och - inte minst - Myran att planera det hela för att minimera springet hit och dit över planen. Blir nog bra   . Efter tävlingsmötet och provkommenderingen var det dags för tårta. Det är väldigt mycket månad kvar i slutet av lönen den här gången   och jag och Gosia, som ju faktiskt blev uppflyttade på samma dag, la ihop till en riktigt tjusig tårta   . Hellre en ordentlig tårta än 2 dassiga   .

_
_
Det blev ingen träning för mig och Yaxxon igår men däremot tog vi en mysig runda i månskenet - jag, Jonas och alla bären    .

_
Ikväll är tanken att vi ska ge oss ut på en låååång powerwalk och i övrigt saknas det planer - love it   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 371 (ingen morronrunda)

_
"Jag avskyr att sprida rykten men vad annat kan man göra med dem?"   

 
 
Noomi

Noomi

12 maj 2011 08:15

Finfin tårta ;)
Japp, med den här takten närmar sig pensioneringen med stormsteg, helt klart. Känns ju inte alls så länge sen som man var 25 och lika länge till så är det dags för nedräkning :)
Ha en braig dag! Kram

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

12 maj 2011 08:39

Konditori Amarants Schwarzwald skojar man inte bort, nej :). Tiden flyger iväg och jag tycker det var nyss jag flyttade till Malmö ... det var 13 år sen i juni!? Vad hände? //Kramar och ha en bra dag du med!

 
Susanne

Susanne

12 maj 2011 08:35

Fluffmäktig, men mycket go tårta!
Skönt att det är koll på läget vad gäller tävling och sen att avsluta med en månskens-, ingen fullmåne väl,hehe,promenad med familjen!

Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

12 maj 2011 08:37

Mycket fluff var det :)! Koll på läget is da shit om man ska ha en smidig tävlingskväll. Det blir att flexa ut tidigt och åka raka spåret ner och "bygga banan". Pust! Inte fullmåne - nej - men ganska ljust ändå :). //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

12 maj 2011 09:24

Ser mycket god ut, den tårtan. Inte alls sur för jag missade den..nä;)! Någon månskenspromenad blev det inte hos oss, Tor var ute o körde för fullt;) Ha en bra dag! // Kraaaaaam

Nina Palm

12 maj 2011 21:35

Den VAR mycket god :)! Jag känner på mig att det kommer fler tårtor - nästa gång så

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards