Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

SJUKHUS

Av Nina Palm - 10 november 2010 08:15

Igår efter jobbet åkte jag till sjukhuset för att hälsa på Vicky som är inlagd för att de ska hitta felet i hennes mage/tarm    och för att hon ska få i sig näring   , eller rättare sagt få behålla näring. Gosia, Dawid och Alexandra var oxå där och vi satt och gaggade om ditt och datt en stund innan Dawid och Gosia skjutsade hem mig   . Jag har tyvärr väldigt svårt för att vara på sjukhus, jag har sjukhusfobi och jag gör vad jag kan för att INTE titta in i salarna men kan som inte låta bli   . Men men. Man måste möta sina rädslor och andas genom näsan, så är det bara   . Vicky hade iaf fått lite mer färg på kinderna och var vid gott mod   . Tack gode gud för det!

_
 

_
På kvällen åkte jag och Röeeva upp och hälsade på Anette på Malmö Hospice    . Vi stannade där en timme ungefär, fikade och åt sjukt god sockerkaka och pratade om ditten och datten. En mysig stund med världens bästa Anette, eller vår alldeles egen vattensköldpadda (Marma 2009 - söt, simkunnig och lite trög   ).

_
  

_
Väl hemma igen var jag rätt trött - mycket sjukhus på en dag för mina klena nerver och obehandlade fobier   . La mig tillrätta på locket bredvid Jonas och var farligt nära att svimma redan vid 20-tiden   .

_
Idag är det tradigt gråväder i Malmö - en redig gronsdag faktiskt   - och efter jobbet väntar en tur till gymet och ikväll blir det gruppträning   . Får se vad jag ska träna på men det lutar starkt åt framåtsändande   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 8 325
ANTAL STEG IGÅR: 11 272

_
I övrigt säger jag som Dr Phil:
_
"Count your blessings every now and then."   

 
 
Sabina

Sabina

10 november 2010 08:40

Strongt tycker jag att ta tjuren vid hornen X 2 sådär. Hospice är ju inte det lättaste stället att behandla sjukhusfobi på heller.

Har en lilla syrra som inte ens kan ge mig en kram om jag kommer raka vägen från jobb utan att däcka= luktar sjukhus.

Som sagt: count your blessings. Ses ikväll. Kramisar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

10 november 2010 14:10

Ah! Din syrra är av ÄNNU klenare virke än jag :). Love it! Hospice var faktiskt riktigt fint i jämförelse med gastrologiska avdelningen - ärligt alltså. Goa' kagor hade de oxå. Ses i afton! //kram kram

 
Mariana

Mariana

10 november 2010 08:43

Starkt:p
Skönt att Vicky blir omhändertagen, hoppas att dom hittar felet fort! Och så skönt att Anette har det bra

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Mariana

Mariana

10 november 2010 08:45

Nejmen? Jag skrev ju mer?! Ses i kvällningen (komma ihåg: påse) // Kraaaaaaaaaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

10 november 2010 14:09

Fattar inte varför det blir så kort ibland??!! Skumma grejer. PÅÅÅÅSE it is :). //Kraaaaaaam

 
Susanne

Susanne

10 november 2010 09:43

2 sjukhusbesök på en och samma dag, det är bra jobbat!
Är aldrig kul men man tröstar sig med att de som får besöket blir väldans glada.

Vi ses ikväll minsann,hehe kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

10 november 2010 14:08

Jobbat å jobbat, mer kämpat skulle jag vilja säga :). Jag tycker oxå att det är kul att träffa mina sjuklingar, det är bara miljön som är lite halvseg :). Minsann gör vi det :)! //Kram kram

 
Cina

Cina

10 november 2010 10:08

det är ofta tungt med sjukhus o jag tror inte du är ensam om din sjukhusfobi :) Härligt ändå att hälsa på sina vänner :)

dagens ord är bara så....rätt :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

10 november 2010 14:07

Nä jag är troligen inte alls unik i det avseendet (heller) men att jag är så tönn att jag svimmar när jag ska ta sänkan, det tror jag är extra patetiskt faktiskt :)

 
Ingen bild

GBA

12 november 2010 00:38

Skojar du, svimmar när du tar sänka ?! Dä va oväntat :)
Så du har alltså ganska dålig koll på hur du egentligen mår:)
Dutti du som var på 2 besök då..

Kjamis

 
Nina

Nina

12 november 2010 09:09

Tyvärr blir man TVINGAD (nästan) att gå på hälsokontroll med stick-i-fingret och allt mellan varven (senast i somras) och då var jag rätt frisk - blodtryck jättebra, blodprov utmärkt och alldeles lagom tjock och stark :). //Kjaaaaaam

http://www.palmstrand.se

 
Cina/Dessan/Toza

Cina/Dessan/Toza

12 november 2010 10:55

Är inte heller glad för sjukhus. Svimmar nästan av doften som är där. Kanske därför jag förvirrar mig när jag skall ta mig därifrån t ex efter mammografin för några veckor sedan.

Strongt gjort med 2 sjukbesök, och jag tror verkligen att de är uppskattade.

/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards