Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Nina Palm - 9 juli 2010 09:56

Ni har jag 31 arbetsdagar kvar innan det är dags att vara ledig igen och jag undrar hur i all världen det ska gå med tanke på att den här veckan har varit extremt segodego   . Jaja. Startsträckan har seriöst varit oroväckande lång den här gången men det kan ju oxå vara åldersrelaterat precis som det faktum att mina volanger bytt plats från lallan och benen till magen - va vet ja lixom   ?

_
Igår var jag ensamstående med 4 hundar medan Jonas roade sig med sina hundförarkollegor hemma hos Martin och Åsa ... där det bl.a. serverades en chokkelatårta som inte gick av för hackor   . En härlig kväll hade det haft   . Ensamstående med 4 hundar av medelstor modell och med vissa relationsschismer (som jag helst inte utmanar utan sällskap av Jonas) innebär i stort sett att man går ihjäl sig   . VILKET jag egentligen inte har nåt emot - apropå volangerna då alltså  . Hur som helst promenixade jag med hundarna och passade på klippa klossingar på samtliga   . Vad är grejen med kloklippning egentligen? Man retar sig på klippetiklopp i en vecka innan man plockar fram klotången och åtgärdar   . Samma sak med soppåsen - man pregar i grejer så att den dållet' går att få ur hållaren innan man tar tag i det och går de 5 metrarna till sopnedkastet   . Nu har vi iofs inte nåt sopnedkast längre utan en "miljöstation" gubevars som ligger 40 meter bort, men ändå   . Efter de första hundrundorna tog jag en paus innan jag drog på mig springkläder och pulsklocka och stack ut på motionsrunda med mig själv - Pass 40, 4 km på ca 25 min och jag höll på att dö MEN överlevde   , medelpuls på 163 och maxpuls på 171 (den där satans uppförsbacken mot Statoil kommer att bli min död   ) o så gjorde jag av med 411 kalorier   . Fick bromsa (hmm   ) och gå en liiiten bit bara.


_
Efter dusch o återhämtning var det dags för ett par lite längre hundrundor och sen kan jag säga att jag somnade ovaggad och hörde inte ett barr av Kajsas hallå (som jag utgår ifrån att hon presterade) när Jonas kom hem   .

_
Hundträning har det inte blivit de senaste dagarna men det känns helt ok att jobba lite med hörsamhet, svart/vitt (svårare än vad man tror) och platsliggning all over the place + att bara ha KUL med jyxen   . Man fastnar lätt i "prestera mera" och jag undrar jag hur kul det är för hundarna i längden   . Nu vill man ju inte jönsa till några moment så därför tycker jag det funkar bra att fixa med sånt på promenaderna   . Relation is the shit s.a.s.    . Imorgon kväll har vi iaf paxat mark efter Guns och BG:s grupp i skooogen och min plan är att greja lite med spårupptag och skogspinnar med Yaxxon + uppletandeavlämningar   . Det verkar som vi är några stycken som ska ut - lovely   .


_
Efter jobbet idag väntar en tur till gymet och sen blir det mest mys uppblandat med tvättid tror jag   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 21 111

_
"Han som inte kan göra det han vill får göra det han kan."  


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards