Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Å SÅ KOM REGNET

Av Nina Palm - 8 maj 2013 08:06

Imorse hade jag tur som en tok. Gick på morronturerna med pojkarna som vanligt och när jag kommit in med Faxe och höll på att fixa hans frukost sa det bara brak utanför köksfönstret och så kom ösregnet from hell med tillhörande blixtar och dunder  .  Jösses! Inte mig emot eftersom vi just gödslat gräsmattan  .

_
De senaste två dagarna har det inte hänt så värst mycket alls, mer än att jag pluggat español med Sebastian, konditionstränat Yaxxon med cykeln och pysslat med hemsidan och uppdaterat med nytt Galleri för 2013 och igår gick jag en rejäl långpromenad med Hobbisarna där de fick varva mellan att dra och gå vid sidan  . Spanskaplugget var världsklass tydligen eftersom Sebbe fick alla rätt på glosprovet som var igår och dessutom hade han fått beröm av sin spanskafröken för att han jobbat på bra den senaste tiden .

_
 

Schäferlallor på långtur   

_
Annars kan man - utan att överdriva - säga att Frasse stod för underhållningen igår ...    . Han var faktiskt hopplös på riktigt och det var ytterst nära att jag höll på att mörda honom. Sebastian lämnade en liiiiten glipa öppen till skåpet där sopkärlen står och på de stackars sekunder det tog för honom att sätta in mat i och knappa igång micron (Jonas var alltså inte hemma - tänker på matlagningen) hann Frasse vräka upp skåpsdörren på vid gavel och hugga in i det "organiska avfallet", dvs. matresterna och kaffesumpen  . Vips var stora delar av köksgolvet täckt av kaffesump och annat klegg och mitt i alltihop sprang Frasse ystert omkring med ett kaffefilter i munnen och vägrade släppa det. En sak kan man säga och det är att när Frasse vägrar, då vägrar han på riktigt. Å så arg jag blev   ! Till sist släppte han filtret i fråga och jag huttade in honom bakom lås och bom i grovköket för att kunna städa undan i lugn och ro. Väl i grovköket satte Frasse sig på intensiv bil- och personbevakning och skällde som en tok varenda gång en bil eller en person passerade vårt hus  . Orkade inte med att lyssna på möget och plockade ut honom från grovköket rätt omgående för att passa på att furminera hans päls och när jag borstade under magen på honom blev han sur och nöp mig i handen   . Ja just ja - på vägen ut från grovköket snodde han dessutom en foppatoffel som han oxå vägrade släppa ...  INTE många pluspoäng för Fräsen igår inte och bortskänkesannonsen på Blocket eller donationen till extra plågsamma djurförsök hängde i luften kan jag säga   . Hur som helst fick han efter många om och men följa med på långtur - tror nämligen inte att han hade fattat sambandet mellan utebliven runda och ett jäkla uppförande. Lite som att plocka en hund som inte alls är på spårhumör av ett spår och hutta den i bilen - "nu när du inte fokuserar på spåret utan har annat i huvet' ska du minsannemej slippa spåra"     .

_
Väl hemma igen tyckte jag om vår buse igen   . Vad Yaxxon gjorde under tiden dramat pågick? Han låg, som den exemplariska A-vovve han är, och myste med Sebbe i soffan   .

_
 

Svår att inte tycka om   


_
ANTAL STEG IGÅR: 10 456
_
"Den som bara tittar i backspegeln, kör oftare i diket."   


 
 
Ingen bild

Susanne

8 maj 2013 08:58

Å några bilder kunde man inte se...är det ens egna mailadress man måste klottra ner eller det har blivit ngt fel någonstans?
Bara kaffesump??? var väl inte så mkt att bråka om;)))))
Härligt väder för Hobbypromenad och oavsett uppförande tror jag Fräset kommer undan...just för söthetsfaktorn:))
Ses ikväll/ kramis

Nina Palm

8 maj 2013 09:54

Det ligger nada bilder i galleriet så det är därför det ser ut så där :). Jag bara förbereder mej, reder mej, reeeder meeeej.Kaffesumo OCH klegg, märk väl :). Frasse är onödigt söt, så är det. Ses i afton! Kramar

 
Ingen bild

mariana

8 maj 2013 09:10

Jag letade frenetiskt på Blocket igår ;)<3 Frasse har en "gen" och han använder den fullt ut :)) Kan jag inte få låna Frasse så kan han och jag hälsa på min granne?
Bra jobbat Sebastian o Coachen!
// Kraaaaaaaaaaaaam

Nina Palm

8 maj 2013 09:57

Hahahaha :)! Han kan sannerligen använda den genen som det gagnar honom bäst, när han sätter den sidan till. Du får GÄRNA låna Frasse, bara det att han brukar vara allmänt skitsöt och charmig när han träffar på nytt folk så det kan ge motsatt effekt :). Visst var det coolt med spanskan! //Kraaaaaaaaam

 
Ingen bild

GBA

8 maj 2013 09:11

Så rätt så, inte fan kopplar han i hop det med förödelsen, precis som spårhundar som åker in i bilen efter "misslyckat" upptag (eller nåt) inte fattar sambandet mer än att nåt med spår är skit.

Kraaaaam

Nina Palm

8 maj 2013 09:59

Jag fick väga mitt eget hämndbegär mot Frasses behov av begriplig uppfostran och då vann Frasse ... eller hur man nu ska säga :). Kraaaaaaaaaaaaaam

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

9 maj 2013 09:35

Vilken tur att du klarade morgon promenaden innan regnet kom :-)

Jaha, så det är inte bara Bozza som är i heminrednins branchen ser jag. Trodde dom hade slutat med sånt i den åldern ;-). Bra att Frasse håller sin matte sysselsatt för det är ju synd om du skulle få lite för lite att göra :P

Hoppas du får en bra dag :-)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

9 maj 2013 21:03

Bozza är inte ensam :). Det ska ju normalt ha gått över men det är inte alltid så normalt här hemma :). Jag håller mig vaken iaf ;). Kramar och ha en skön helg!

 
Sabina

Sabina

9 maj 2013 18:24

Jag tror fortfarande att Frasse var sjukt söt medan han donade omkring <3

Kramkram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

9 maj 2013 21:01

Han är jättegullig jämt - tyvärr :)! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards