Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

SOLIG SÖNDAGSMORGON

Av Nina Palm - 6 juni 2010 07:36

Lugnet ligger änsålänge över Köpenhamnsvägen (om man inte räknar en lack mås som håller låda här utanför   ). Idag ska jag megamumma här hemma   , det var ett tag sen och eftersom Jonas och Sebbe ska iväg på Regementets dag ute på Revinge, där Sebbes kusin gör lumpen (gör man lumpen nuförtiden förresten ..?) kan jag mumma loss i lugn och ro utan en massa suckar och kvidande över ammoniakdoft och sånt   . Förutom mumning ska jag köra iväg och hitta på nåt med PPP   .

_
Igår hade gruppen mark på Revinge för sista gången den här terminen men det missade vi eftersom Fanny skulle fira sin 12-årsdag. Vi tog oss en lugn och fin morron ... ja, ända till jag tog Fräset på en powerwalkrunda på dryga 5 km   . Jonas åkte iväg med Yaxxon och Nixx på en långis istället   . När Sebastian hade duschat upptäckte vi att det stackars barnet inte hade ett enda par shorts   . Vi hade ju planerat att åka och titta på Röeevas och Chrilles nya affär i Lund som premiäröppnade igår, innan vi åkte till Önnestad så det var bara att tidigarelägga avfärd och shoppa sommaroutfits till Sebbe när vi liks var i Lund   . fint det var i affären, fattar inte var de hittat alla grejer,  och som lök på laxen blev jag bjuden på ett glas bubbel   medan Jonas och Sebastian fick nöja sig med mineralvatten   . Det var hur mycket folk som helst i affären vilket ju bådar gott för framtiden   . Kul att se skapelsen i verkligheten tycker jag och även att träffa Jessica, Emmy och Felicia. Sebbe fick iaf 2 par shorts, 2 t-shirts och ett par badshorts (i storlek 152   ) och sen bar det av till Önnestad för att fira Fanny med trevligt sällskap, supergod mat, yummie tårta och ... blåmålning av mina naglar   .

_
Affären:

  

_
Väl hemma igen var jag helt slut ... Försökte fokusera på en film men det sket sig med kraft kan jag säga   . Lugn och fin kväll på locket.


_
Sebbe i ny t-shirt och nya trekvartsbyxor och manglad av Yaxxon och Nixx    

_
 

_
NU ska här rastas hundar, drickas lite mer java och sen ... ja. Mummeli-mum-mum   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 888

_
"Saliga äro de flintskalliga ty de äro renhåriga."    

 
 
Eva,Donna & Hubba

Eva,Donna & Hubba

6 juni 2010 08:31

Härliga lördag :).
Nu när solen är framme kommer också ny energi.
Ha en skön söndag trots megamumma ;)
Kramelikram

http://www.rackson.se

 
Mariana

Mariana

6 juni 2010 09:00

Dagen började med en nästanchock, solen var uppe idag - igen!! Är den väl alltid men att den syns:)) Sommartider.. ;)// Kraaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Noomi

Noomi

6 juni 2010 09:05

Vilken underbar bild. Tre grabbar i en hög :)
Skönt att mumma ifred utan störning från tvåbeningar. Ha en trevlig hemmafixarsöndag!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Sabina & Reno

Sabina & Reno

6 juni 2010 12:30

Gud vad härligt att få mumma ifred, du får gärna mumma dig hitåt när du ändå har ångan uppe ;-) Fast å andra sidan har du 3 fyrbenta som lär störa framfarten.

Ha en skön söndag. Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 juni 2010 14:50

Hoppas att det inte är din ben som syns på nedersta bilden ..... ;oD
Här jobbas det på med bautahäcken nr1. Efter 4½ timme har jag hunnit 1/3. Efter den häcken så återstår 2 till. Börjar bli en fena på det här med häckklippning ..... ;ol

 
Ingen bild

röeeva

6 juni 2010 20:21

Vi säger tusen tack för lyckönskningarna !
Underbar bild på Sebbe och doggsen !

 
Nina

Nina

7 juni 2010 09:01

EVA: Solen gör allt så mkt lättare, även inomhusstädning faktiskt :). Fast jag är fortfarande sur för att det inte blev nån mjukglass *hrmff*. GRATTIS till andra 1:a priset!

MARIANA: Ingen chock idag dock ... My god vad det regnar. Tack gode gud för att jag fick matlåda med mig och slipper sticka näsan utanför dörren idag :).

NOOMI: Visst är de fina, mangelstockarna :)!? Just 2-beningar är hemskt störande när man ska djupmumma. Hoppas att ni fick en go söndag oxå!

SABINA: Jag mummade mig knappt genom lägenheten kan jag säga ... HERREGUD vad hundar smutsar ner - särskilt när de är 3-4 stycken *örrrk*. Men nu är väggarna vita igen och de gamla äckliga fällarna utbytta mot krispigt fräscha :).

INGA-LILL: *haha* - nädå, det är INTE mina ben. Känn lugnet ;-)! Jag förstår precis varför vi inte har trädgård (eller blomlådor heller för den delen). Just det där med att klippa häck minns jag med fasa från min uppväxt ... Inget trädgårdsarbete - ingen månadspeng :).

RÖEEVA: Självklart att vi skulle kika förbi för att säga lycka till, det är tur att det finns folk som ni som vågar satsa. En annan är ju helst anställd och får sin lön en gång i månaden! SÅ fint ni hade fixat. Tack för skumpan!

Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Cina

7 juni 2010 09:39

en annan går mest o hmmm:ar hemma nu - för hemmet har fått vara som det är liksom ;o) Låter härligt att ha mummelerat hemmet hur som helst (kommer väl tid till det)

Låter gott med lite skumpa sådär en lördag mitt på dagen ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards