Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

SOMMAR & SOL

Av Nina Palm - 4 juni 2010 06:36

5 morgnar kvar att stiga upp   .


_
PPP har just fått sin morronservice och jag har fått min dagliga armstretching   . Folk kvider om kaniner ... å jag kvider om fåglar   . Nixx och Yaxxon ör fullständigt galna i fåglar och de gör ju inte direkt saker och ting halvhjärtat så en morrontur med dem i fågeltider är en mara   . ÄVEN med haltgrimmorna på eftersom de utvecklat en attackteknik som går mer uppåt än framåt vilket ju då inte är helt ologiskt med tanke på att de jagar fåglar kan man tycka ... bara det att duvhelvetena spatserar omkring på marken mestadels såvida de inte är riktigt illa ute och flaxar iväg lite halvhjärtat i brösthöjd ungefär   .

_
Igår var vi på bio för första gången på ca. 100 år   . Vi såg Robin Hood med Russel Crowe   och Cate Blanchett bl.a Den kan verkligen rekommenderas   . En lång filmrackare men den var värd varenda minut fritid   .

_
Idag är det fredag och ikväll kommer Sebastian, jag ska ut och springa och sen lär jag svimma ovaggad   . Imorgon väntar en tur till Önnestad för att fira Fanny som fyllde hela 12 år i onsdags   .

_
Fanny Christina Johansson - snart tonåring   

  

_
Mer spännande än så här blir det inte idag. Dags att sätta fart och ta sig till Saltgruvan och fortsätta tömma skrivbordet på mål innan semestern    .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 160

_
"Skelettet är en ställning som man kan hänga ifrån sig kroppen på."  

 
 
Ingen bild

Susanne

4 juni 2010 08:00

Härligt att stiga upp när den andre sussar vidare..Not! Men bara ett par dagar kvar så går det...
Fåglar ja, är man inte beredd, nu har vi ju inte lika många, så har man meterlånga armar. Peppar peppar så är de rätt dukitga och ett NEJ brukar räcka.
Ha nu en trevlig födelsedag i Önnestad!!
Kram

 
Noomi

Noomi

4 juni 2010 08:48

Fniss, vart hittar du alla visdomsord egentligen ;) Här kvids det om fåglar, harar, rådjur och katter. Hobbe är vedervärdig med det mesta som rör sig. Men boll i trutten på rundan så glömmer han allt annat, så numera är den obligatorisk. Han har t o m fått en särskild bära-på-rundan-boll...
Härlig känsla med nedräkning och semestertömning av skrivbord. Här är det kompensationsledigt (6 juni) som gäller och storstädning står på agendan. Trevlig helg!!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Cina

4 juni 2010 13:39

*suck* om de ändå kunde förstå att de först o främst är vallande hundar de där schäfrarna - inga fågelhundar *grrrr* Har själv en i snöret som spanar även på de fåglar som orkar befinna sig flygandes *himlarmedögonen*

Jag har några morgnar till sen så är det mesester här oxå och MARMA

 
Ingen bild

Hobbelotta

4 juni 2010 14:15

Änzo gillar att skrämma fåglar han med men Amadeus den busen har lärt de andra att jaga katt och DET har vi gott om. Speciellt på morgonrundorna då de är på väg hem. Det är wiplachskadevarning!
Gud så härligt det låter med semester. Jag har som Cina två veckor kvar och sedan Marmasemester och det skjuter högt i kurs det :o)
Ha en härlig helg!!
Kramar

 
Mariana

Mariana

4 juni 2010 14:30

Jag räknar inte ner semestern än, däremot är jag ledig idag;) tralala;) Ha ett gott fredagsmys och en skön lördag i Önnestad! // Kraaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

4 juni 2010 15:22

SUSANNE: Ett PAR dagar??!! Det är 5 dagar kvar ... fast å andra sidan kvittar det när jag går upp, Jonas ligger ändå kvar och lögar' sig :). Mina dårar är dessvärre inte lika duktiga - nej räcker inte en meter kan jag säga när det är birdies på G *grrr*.

NOOMI: Jag hittar dem lite varstans faktiskt :). Just det här med skelettet stod på en sida med roliga citat av barn *haha*. Särskild bära på rundan-boll hade säkert kunnat funka på Nixx medan den hade lett till evig förstoppning för Yaxxon (du vet Y och hans örnar ...). Ha en gosig storstädning och en härlig helg!

CINA: Med tanke på att de enligt en del fantaster främst är travande hundar med mycket päls så känns ju det här med fågelhundar liiite ok ändå :). Eller nä? Vansinnig blir man, men det är ju kul att de reagerar iaf ;). Positivt tänkande!

HOBBELOTTA: Det är BRA med jaktkamplust, det är BRA med jaktkamplust ... :)). Årets mantra. Whiplash kan man apselut riskera att få när 80 kilo galenpanna kastar sig iväg efter diverse fjäderfän *suck*. Pilutta dig och Cina just nu men lyllo sen i andra änden alltså :).

MARIANA: Lyllo dig! Hoppas att glassen smakade bra :). Fredagsmyset ligger i röret ... ska bara först. Ha en gosig helg ni med!

Kraaaaaam

http://www.palmstrand.se

 
Jessica

Jessica

4 juni 2010 17:17

Spexa är helt fascinerad av duvor(också...) och gör något slags jämfota skutt upp i luften när hon kommer nära dom. Men men...hellre en duva på marken än tio i hundkäften;) Än så länge har hon ju bara nackat kanin och hare...hrrmmmm.

Ha en skön helg:)

http://www.yrlabus.se

 
Sabina & Reno

Sabina & Reno

5 juni 2010 10:51

Kan man skylla på att det här med duvr, fåglar och kaniner är en schäfergrej? För det är ju absolut ingen uppfostringsgrej ;-)

Vilket härligt ladda inför semestern väder du fick. Gör ju det hela lite lättare kanske!?

http://cityclickers.wordpress.com

 
Nina

Nina

6 juni 2010 07:25

JESSICA: Duvor .. ja asså jag vetefasen alltså. Kaniner och harar känns lixom gosigare på nåt sätt :). Jag är glad att vi lyckats undvika nackning so far - om man inte räknar min whiplash som är under konstruktion :)).

SABINA: Så bestämmer vi :)! Det är RAStypiskt *haha*. Det är bra mkt lättare med det mesta när solen skiner (förutom att springa då, för det är verkligen vidrigt i den här hittan').

Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards