Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Nina Palm - 1 juni 2010 08:23

Ingen sol idag heller ... imorgon kanske då  ? Fast de lovade faktiskt luman  till IDAG - idag, idag, idag   . Jaja. Nog om vädret. Hur som haver tycker jag att det är kul att Skånska Dagbladet har börjat rota lite i Malmös Finest (ni vet dem man ringer när det skiter sig på riktigt) ... Den här artikeln är ju nästan humoristisk i sin verklighetsfrånvändhet (det är ju inte direkt bara Sydnytt och lokaltidningen som rapporterat om Black Cobra, HA, Bandidos, familjefejder som slutat i diverse dödskjutningar, bomber, brinnande bilar och krigsutbrott på Rosengård) ... "Mina poliser ska inte skälla" ... Nähä, inte det nej  . Här har (så klart anonyma) poliser själva kommit till tals. Lite extra kul är att jag har en kollega vars man är språkforskare i Lund och som studerar och analyserar den lista över "ok ord" att använda i arbetet som Polisen har och hur det praktiskt fungerar att i en stressituation tänka på att inte använda vissa ord/benämningar   . Man får t.ex inte säga polack om en person från Polen   . Välkomna till Grönköping!

_
Igår var det måndag och den inleddes med att vår toastol hade pajjat - spolmekanismen dog efter viss tids sjukdom   . Det är i sådana stunder man är lyllig över att det finns både en fräsch toalett och jättefin dusch i källaren till vårt hus   . Ringde runt lite och vips hade jag fått både artikelnummer och inköpsställe så att Jonas kunde åka och handla en ny spolgrej + en ny knapp att trycka på   . Jag fick en lagändring på halsen och var tvungen att skriva om min tandvårdsdomsmall som blev ett BESLUT istället och så fixade jag iordning en hel hög grejer - kändes gött måste jag säga   . Efter jobbet åkte jag direkt tiill gymet för att köra Pass 33 som blev superjobbigt (spring 25 min, mage, armar, axlar) . Så blir det när man skjuter upp saker   ... Älskar det engelska ordet för att vara en "uppskjutare" - procrastinator   . Fast ibland kan det vara bra att vara en procrastinator oxå. Vi har ju köpt golv till balkongen (för 100 år sen) och planen har varit att faktiskt ha en mysig balkong med möbler, lilla vägglampan och blomster den här sommaren MEN som sagt ... mañana, mañana   . I fredags fick vi så en lapp om att balkongerna skulle tömmas på ALLT för att golven skulle gjutas om efter en renoveringsreklamation och tömningen skulle vara klar till - igår   . Nu väntar vi bara på att byggnadsställningarna ska komma upp IGEN och med tanke på hur lång tid allt har tagit med renoveringen av husen så lär det inte bli nån mysig balkong förrän 2011   . Ja sen väntar vi förståss på inspiration att hyra ett släp så att vi kan kasta den gamla sängramen bl.a som nu ligger i vardagsrummet   ...

_
Kvällen igår blev lugn och fint. Gjorde inpackning i håret (troligen helt menlöst men kändes bra   ), lyssnade på lite gamla godingar från 80-talet   , kollade på bilder från "förr i tiden" på nätet och fikade. Jonas skulle jobba natt så det var som inte lönt att påbörja några större projekt ... ja, å så var jag rätt trött i benen förståss   .


_
Idag ska jag gå och klippa luggen *thank you lord* och sen bär det vidare till gymet för Pass 34 och sen får vi se vad som händer    .

_
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 10 404
ANTAL STEG IGÅR: 12 404
(va e oddsen för det - 404 och 404   )

_
"Gud gav människan förstånd men glömde tyvärr att bifoga en bruksanvisning."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards