Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Nina Palm - 13 maj 2010 12:15

Idag är det en lite speciell dag tycker jag   . Det är 9 år sen jag och Jonas träffades eller snarare la korten på bordet och det är det datumet som står i förlovningsringarna faktiskt   . Inte själva förlovningsdatumet ... som jag inte minns   .


_
Nåt annat som jag har haft svårt för att minnas på rätt dag är Jonas födelsedag som jag "råkat glömma" 4 gånger under de här åren   . Inte glömt hela dan men iaf fram till lunch ... typ.  Jonas har hämndglömt min födelsedag en gång - i vintras ... eller om han hade annat att tänka på just den dan, va vet jag (som normalt sett vet allt  ... eller i vart fall anar  ).


_
Så - ja. 9 år. Poff! Jag har bytt jobb 2 ggr (från Trygg Hansa till Folksam, från Folksam till Domstolsverket) och Jonas har gått från säljare på ett mediaföretag (CD) till polishundförare via arresten (som personal alltså   ), KomVux, polishögskolan i Växjö och grundutbildningen för hundförare   . Vi har flyttat från min tvåa till vår fina fina lägenhet på Köpenhamnsvägen. Sebastian, som var 16 månader när vi träffades, har hunnit bli 10 år och Johanna fyller hela 17 år   . Vi har haft 8 miljarder hundar, varav 4 finns kvar   . Vi har vunnit SM i helt värdelösa bilaffärer   . Vi har kommit 6:a på rapporthunds-SM oxå ... vilket då väger upp en del på mästerskapsfronten. Det har varit rosenrött, halvbeigt, gränsfall becksvart och sen tillbaka till härligt rosa. Upp, ner, hit och dit, fram och tillbaka - som det är (oavsett vad folk säger) - och framförallt är vi de bästa vänner ... med särskilda förmåner  .


SM i Borlänge 2006 - ett grymt kul minne:

  

_
  

_
Så en lite speciell dag är det allt idag   .

_
Gårdagen då. Jo vi tog en sväng på Paddy's tillsammans med Gosia, Anette, Cina och Mattias   . God mat och dryck, kul att träffa folk man inte sett på evigheter och lite sånt   . Det var SJUKT mkt folk på plats så vid 12-draget begav vi oss till Bishop's Arms för att kunna S A M T A L A lite bättre   . Jösses Amalia va me folk det var på Paddy's  - kändes en aaaaaning otajmat att de renoverade en del av lokalerna   . Hur som helst en mysig kväll ... Mindre mysigt var att mina byxor som jag köpte för 14 dar' sen hade hunnit bli för stora och kasade ner över lallan hela tiden   . Satan! Gå där och dra i outfiten kändes så där fränt.


_
Idag får vi se vad som händer. Har fått lyxmorron iaf och nu är klockan snart eftermiddag paw rikh-titt   . Jonas, som åkte och jobbade vid 21.30 igår nannar som bäst och jag lutar mig tillbaka och avvaktar eventuella förslag   . Är på humör för att vara ett viljelöst väsen idag   . Lugnt och fint!

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 031

_
"Dubbelmoral är bra, förlorar man den ena har man den andra kvar."  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards