Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Nina Palm - 22 augusti 2012 07:24

Imorse hade jag en riktigt go start på dagen måste jag säga   . Jag är ju inte så där jätteförtjust i supervarmt och kvavt väder, som det varit de senaste dagarna, utan föredrar mer normala svennetemperaturer på en sisådär 20-22 grader och det får gärna komma lite moln oxå   . När jag gick ut med pojkarna imorse - endast iförd tunika och gummistövlar (hot sexy mama-alert  ) - var det alldeles torrt i gräset och dessutom bara behagliga 16 grader varmt   . Det har varit uppemot 20 grader redan tidigt den senaste tiden och gräset på rundan har varit dyngsurt av dagg och man kan ju säga att den här morgonen kom som en mycket behaglig överraskning. När jag väl hade kommit in från mina rundor började det regna och vips blev gräsmattan glad oxå   .

_
Igår var jag ensam hemma med Hobbisarna och eftersom jag fortfarande håller fast vid Projekt Kondis, framförallt för Yaxxon, tog jag en cykeltur med intervaller med honom på ca 5 km och en långis med Frasse på samma sträcka   . Cykelturen gick bra och den enda nackdelen med att cykla med Yaxxon är att man får cykla som en dåre för att få över honom i galopp   . HERREGUD vad den hunden kan trava snabbt   ! Han är iaf lätt och avslappnad i sina rörelser och orkar fint trots en period av lite väl begränsad kondisträning. Det bästa är dock att han tycker det är kul att springa bredvid cykeln. Han tycker dessvärre även att det är kul att hugga i framdäcket den första biten (eller till dess att han får en smocka av matte   ) vilket helt klart är ett stressmoment, om man är den som cyklar. Frasse hatar - som sagt - att springa kopplad bredvid en cykel och därför fick han en långtur powerwalkstyle istället. Vi passade på att träna platsliggning när vi ändå var ute och som vanligt fick han sin halvmeters rådrum att bestämma sig för att ligga kvar på, en slags felmarginal som han får ta ansvar för ... eller hur man nu ska säga. Jag gick ut ganska långt och det blev ett litet krypsteg framåt just när jag vänt mig om men sen låg han kvar bra och avslutade med att ligga med hakan i marken de sista 2 (av 6) minutrarna   . Han får verkligen anstränga sig den första stunden för att inte komma till mig - lite oro, lite flås och så - men han klarar det allt oftare och han tittar aldrig bakåt och slickar sig om munnen längre   . Vi körde inkallningar och kvarsittning + framförgående. Framförgående i flexi var ju fränt tyckte Frasse och vände sig om och tog ett tag om kopplet och stampade framåt   .

_
 

_
Annars hände det inte så mycket mer igår. Kom i säng i vettig tid men hann iaf göra en inpackning i håret som - tack gode gud - ska klippas och slingas inom kort   .

_
VVAI skippade jag att kolla igår - blir helt svullen av den här värmen trots att jag dricker som en tok.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 081 (+ cykling 5 km)

_
"Ropa inte hej förrän du behöver ett bäcken."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards