Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Nina Palm - 8 augusti 2012 06:58

Nepp. Det har inte varit så vidare värst spännande på Daggpilsgränd de senaste två dagarna faktiskt men det är ju rätt skönt på nåt vis, det med   . I måndags när jag kom hem från jobbet hade jag jordens spänningshuvudvärk och efter hundrundor och en macka eller två la jag mig på soffan och sov som en stock i över 2 timmar   . Kände mig nästan bakis när jag vaknade   . Det var grymt kvavt ute på nåt märkligt vis, ment normalt sett ska ju det kvitta eftersom jag inte är så där jätteväderpåverkad precis. Kvällen blev mycket lugn och det enda jag gjorde var att kolla på TV:n med ett halvt öga, spela SongPop (urkul gissa låten-spel på telefonen) och Wordfeud. Meningen var att jag skulle blanda till lite ny Round-Up i dunken vi köpte för ett tag sen men tyvärr fick jag inte upp den   .

_
Igår stod bilreparation på agendan. Den här gången var det dags att fixa bakluckemaskineriet på BMW:n. Det är så himla NASA allting med den där bilen, vilket bl.a innebär att bakluckan öppnas automatiskt med en motor som driver en kolv som i sin tur öppnar luckan. Öppningsmaskineriet har kärvat ett tag och nackdelen med en automatisk lucka är att man får ta i från tårna för att öppna luckan manuellt. Trögt och tungt på riktigt   . Man kan säga att luckan blir automatisk, fast tvärtom. Hur som helst. Efter nån timme kom ett sms från verkstan om att det inte gick att köpa en ny kolv (det var den som var trasig) utan att samtidigt köpa en ny motor till alltihop och detta kalas skulle kosta 7 000 kr   . Exklusive montering ...    Som TUR är har vi världens bästa verkstad i Lund (Bilxperten) och istället för att åka iväg och köpa grejer för 7 000 kr plockade de isär det hela och lagade och fyllde på hydraulolja (heter det så?) och vips funkade allting igen - för 676 kr   . I love billigt OCH fungerande bakluckor!

_
Jag hade en rätt tuff dag på jobbet med en lång LVU-förhandling och en massa annat meck så gårdagskvällen blev oxå lugn och fin. Jonas fick upp dunkhelvetet och jag blandade till rätt kraftig Round-Up plus att jag ÄNTLIGEN tog tag i detta med att ladda ner hemsidan från nätet. Det känns som att det är väldigt hög tid att ändra lite grejer på den nu   . Vi har ju inte samma snabba internet i huset som vi hade i lägenheten och i och med det tog minst sagt tid att ladda ner alltihop - det funkade lite, tog stopp, funkade lite, tog stopp och höll på men NU är det iaf klart (tog det sista imorse)   . Imorron ska jag ta mig en sittning och ändra lite grejer   . Övriga happenings var det ont om igår förutom att jag gick en långtur med Faxet - som tycker att allt som händer är en happening - medan Jonas gick en med Hobbisarna   .

_
Ikväll väntar Onsdagsparty iaf och förhoppningsvis får jag till en träningsplan innan dess   . Det blåser ganska kallt ute och faktum är att det känns väldigt höstigt ... redan lixom   . Nu gillar jag hösten (stormarna och ösregnen oräknade) men det känns liiiite överkurs att det blir höst redan i början av augusti.


_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 7 651

ANTAL STEG IGÅR: 10 809

_
"Alla har vi en skruv lös - den som inte tror det har två."   


 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards