Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

REDAN TORSDAG!

Av Nina Palm - 19 juli 2012 07:20

Nu kan man ju lugnt säga att man är inne i gruvtrallen igen   . Dag 4 och det känns fortfarande helt ok måste jag säga även om jag gärna hade vunnit en sån där månadsdragning på Triss och därmed hade kunnat jobba halvtid eller nåt sånt gött   . Man har ju lixom så mycket att göra på fritiden ...

_
Igår åkte Sebastian hem och han tog Liam med sig. De ska åka med Sebbes farmor och farfar till stugan i mörkaste Småland några dagar nämligen   . Vi åkte och hämtade ut vår nya kaffekanna, käkade lite och fixade med tvätten, som i detta nu hänger all over the place och torkar. Det är så det blir när torktumlaren inte funkar som den ska och regnet lurar från blytunga skyar dag ut och dag in   . Vi skulle ju ha köpt en bättre begagnad tumlare av en kollega till Jonas men det sket sig tyvärr, vet inte varför ännu men skitsamma. Vi får klara oss med den tumlare vi har och torka campingstyle inomhus. Om inte annat blir det ju billigare om man tänker elräkningar   . I-landsproblem.

_
Hur som helst. Gårdagen bjöd inte på några direkta spänningsmoment om man inte räknar platsliggningen som Yaxxon och Frasse fick ligga i slutet av vår långpromenad - de låg som allra bäst när en hare (med dödslängtan?) valde att skutta förbi i slowmotion några meter bakom dem    . Som tur var låg vinden "rätt" för både harens och själva platsliggningens del plus att jag harklade mig och rörde mig lite så allt ordnade sig men ändå   . De fick ligga 6 minuter och även Frasse hade hakan i gräset nästan hela tiden   . Ingen oro alls för Frasses del och det börjar kännas som att vi kan ha ett fungerande moment till inom en inte allt för avlägsen framtid. Lycka   ! En annan stor lycka var att överhuvudtaget kunna gå den där långpromenaden med Hobbisarna. De fick iofs springa lösa de två första kilometrarna och fick gå vid min sida (iförda stryphalsband för disciplinens skull) resten av rundan MEN skitsamma, jag kunde gå och det gjorde inte ont. Idag har jag liite träningsvärk men det är ingen större fara så sett. Jonas gick en långtur med Flaxet som förefaller ha insett att inte ALLA människor är hans bästa polare   .

_
 

Platsade   

_
Idag får vi se vad som händer. Mamma, pappa, Elke och Carlo - de 2 sistnämnda är mammas och pappas bästa vänner, som bor i Bonn i Tyskland - skulle eventuellt komma på en snabb husesyn i eftermiddag men frågan är, om det inte är bättre att de kommer imorron för idag ska det spöregna heeeeela dan   . Ikväll står en tur till klubben på agendan iaf - det var ett tag sen nu, minst sagt - och med lite tur får jag till lite ruuuutan-träning med Yaxxon och platsliggning med Tjo Fräs.
_
ANTAL STEG IGÅR: 10 766

_
"Var dig själv" är det absolut värsta råd man kan ge vissa människor."   


 


 
 
Ingen bild

Cina

19 juli 2012 10:33

jag börjar undra vad det är med dagens harar? Är de vattenskadade eller??? Vi fick närapå näranära möte med en igår som hoppetihoppade lugnt o fint närapå rakt i "famnen" på Yalla :o Historier i skogen igår gjorde gällande att fler av dessa förvirrade hoppetossar finns....har hararna gått någon form av kurs "våga leva farligt istället för på hoppet" ;)

Snart freeeeedag :)

Nina Palm

19 juli 2012 12:38

Vattenskadade harar *hahaha*. Ja man kan ju undra för jag tycker de verkar vara självmordspiloter hela högen just nu! Eller så är de oxå less på vädret :)? Snart fredag - helt sant och inte alls dumt. //Kramar

 
Sabina

Sabina

19 juli 2012 10:48

Kul med lyckad platsliggning trots extra spänningskrydda ;-)!! När ska Khan komma på kollo *fniss*

En regnig långrunda kan kanske t om vara rätt mysig när man varit handikappad ett tag- skönt att det går på rätt håll nu iallafall :)!

Ses ikväll, bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

19 juli 2012 12:37

Mycket kul och Khan är ALLTID välkommen, om han vågar :)). Det är sjukt gött att kunna gå omkring, oavsett väder! Ses apselut ikväll! Bamsekramar tillbaka :)

 
Petra

Petra

19 juli 2012 23:08

Suicidala stampe finnes även i Lomma, praktiskt i uppfostringssyfte när man -som jag- tränade med kopplad päls. Jag är märkt av England och tycker det är lite mysigt med regn ändå *skamhatt på*. //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 juli 2012 07:09

Suicidala stampar funkar bäst med kopplade pälsar :)! Det är då ett som är säkert *hehe*. Jag gillar oxå regn, dock i mer rimliga mängder och helst inte varvat med tropisk värme och attacksol *pust*. Vi saknade dej igår! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards