Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Nina Palm - 18 april 2011 07:56

Nixx (som vi faktiskt aktar efter bästa förmåga eftersom han är lite sliten efter ett dåraktigt liv   ) tyckte för nån vecka att sen att det var en kanonidé att passa på att kasta sig upp för halvtrappan med ett enda språng - det gäller att vara på hugget när inte mojjan är det  . Han slog sig nåt jävulskt på ena baktassen, som jag upplevde det, och sen dess har han haft det väldigt jobbigt   . Trebent och eländig stundtals och så har han haft svårt att hoppa upp i bilen och i soffan   . Så klart har jag klämt och känt på både tassen och benet men han har inte reagerat så jag har mer och mer ställt in mig på att det var ryggen som gick åt skogen (symtomen har varit typiska för ryggskada) OCH iom hans fyra onda tassar har vi inte ens tänkt en centimeter i riktning rehab, operation och gud vet allt. Inte en chans. Inte med Nixx   .  MEN så igår tog Jonas tag i att klämma och känna på den ena baktassen ordentligt och Nixx blev rasande och vrålade rakt ut   ! Det var alltså en tå som endera gick ur led eller fick en fraktur i trappincidenten och jag vet inte riktigt hur det gick till för imorse var han betydligt bättre i sin hälta   . Än hänger han alltså med - Travemündefärjan   .

_

I onsdags kom GB till Skåne för att hålla träningshelg för 10 stycken ur Onsdagsgruppen - tyvärr fick vi köra "först till kvarn"-metoden  eftersom vi är så många - men de som inte "kom med" fick så klart vara med att lyssna   . Jag var på tjänsteresa i Båstad tors-fre så jag missade första dan men i lördags (när vädret fick en formsvacka   ) var jag och Yaxxon oxå med på banan   . Min plan var att köra fritt följ, tunga apporten och framåtsändandeutskick. Fria följet gick oväntat bra - antar att jag skärpte mig - och det enda som egentligen är mindre bra är språngmarscherna som jag fick nörda en del för att hitta rätt tempo   . Han är ju ingen liten kort kille, Yaxxon, och om han slår över i galopp går det åt helvete med kraft för positionen om man säger så   . Tunga apporten blev bra med mer explosionsartad belöning + mindre ältande och utskicken ska jag ägna veckan åt att fixa till - dock ej med icke synliga bollar för just bollar är too much för Yaxxon. Ska prova imorron tänkte jag   ! Frasse och Jonas jobbade med akilleshälen nr 1 - kvarstannade i sitt och plats och avslutade med en appellgenomkörning som gick bra . Lite väl livat men bra   . Roligast ändå var att platsliggningen i grupp fungerade. Jag tror att alla hade en kanonhelg för det var ju ingen pigg och peppig skara som lämnade klubben igår   . Förarna hasade runt som zombies och hundarna liknade gamla bryggarpållar allihop   . Vädret var kanon till 66 % - soligt både fredag och söndag   - och inte fullt så värdelöst till 33 %. Återigen ett stort tack till världsgod lunch x 2 signerad Mariana och Göran, frulle signerad Sabina och Lotta, mumsigt fikabröd, lyxkaffe Mattias style och en allmänt härlig hundhelg   !

_
LITE BILDER DÅ ALLTSÅ:

_
 

Hundarna fick inte spö - det var det bara människorna som fick    

_

Språngmarsch i rätt fart     

_

Vanlig marsch   

_
 

Tung apport - Yaxxon + några grästuvor   

_
 

Like it    


_
 

Utskick

_

Frasse på väg mot apport   

 _
 

Schysst gripande   

_
 

Platsliggningstajm   

_

Kattis AKA Kicki och Elvis AKA Snällvis   

 _

Khan lär sig apportering   

 _
 

Nina, Thelma och en stege  

_

Susanne och Ulla   

_

Vicky och Yvonne ... f'låt YOHNSSON   

_
 

Ajaxx med apport   

_
  

Mattias och Grym-Trym   (ja och så lite halsfluss då förståss)                      

_
VÅRA BILDER FINNS HÄR

SABINAS BILDER FINNS HÄR

MARIANAS BILDER FINNS HÄR
_
Ingenting är omöjligt; om du inte vet vad du pratar om."  







Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards