Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Nina Palm - 16 mars 2011 07:55

Ute skiner solen från en klarblå himmel men just idag är det rätt ok att sitta på sin lalla inomhus ändå för det är jäkligt kallt och blåsigt ute   . Titta ut räcker bra!

_
Igår blev vi med ny begagnad dator all inclusive extra allt - en MacBook Pro   . Mac:arna lever betydligt längre än PC:ar (bl.a. är det extremt sällsynt med virus) och i vårt köp ingick hur mycket grejer som helst (extra 22 tums skärm LCD HD, 2 extrerna hårddiskar, kablar och god knows what) och dessutom - det bästa av allt - så kom säljaren över och installerade allt, visade och donade   . Man fattar att en dator är hanterad med största försiktighet och noggrannhet när ägaren säger "det känns så bra att veta att den får ett gott hem"   .

_
I måndags var jag och Vicky och tränade Pass 18 på gymet (ben, vader, mage) och vi fortsätter att mala på baksida ben och rumpa och det känns SÅ gött att vara igång   . Det enda jag saknar är det där "beroendet" av träning som alla motionsfascister tjatar om hela tiden - "jag klaaaaarar inte att vara utan träningen"   . Jag tror att jag är immun mot endorfinberoende för inte ens när jag tränade som mesta mellan 1987-1995 (5 dagar i veckan - ledig onsdagar och fredagar) var jag beroende utan det krävdes massiv viljestyrka att komma iväg   . Ofta. Jaja. Jag kompenserar med pannben alltså   . Å andra sidan har jag ju promenixat i timmavis med hundar varje dag sen i februari 1989 så det kan ju iofs vara så att jag rör mig så pass mycket att jag inte får en chans att känna nån abstinens   ? Efter gymning och middag åkte vi och kollade på datorn ett par kvarter bort och innan Jonas åkte till jobbet fick jag förtroendet (trots saxincidenten i lördags alltså   ) att vara frisör igen .

_
Förutom att datorn kom igår hjälpte jag Sebastian med läxan, det tog en stund men nu tror jag att han vet hur man sammanfattar en text iaf   . Efter läxläsningen åkte jag och Yaxxon ner till klubben för att träna lite och sammanstrålade med Gosia och Ajaxx. Fokus på framförgående/utskick för båda och man kan säga att ... det gick fort   . Nu ska jag klura under dagen hur jag ska göra ikväll med framåtsändandeträningen. De här två gossarna har gummi i tassarna och båda verkar bli helt uppskruvade av blåst   . Jösses! Körde ett ganska långt pass fritt följ med kommendering och det gick väl så där   . I min värld som bäst betyg 8 och det är ju ok men långtifrån vad Yaxxon faktiskt KAN. Jag måste helt enkelt vara tydlig och stram, det går inte att gulla fram rätt utförande med honom. Positivt är att han går och går och går och är självbelönande i momentet - man får många chanser att göra om och göra rätt   . Krypet gick bra och skallet oxå (bara jag ger honom tydliga kommandon that is ...) medan inkallningen med ställande kunde varit bättre - fullt ös medvetslös = för många steg i ställandet   . Ja å så drog han till med en tjyvstart oxå när han liks var igång   . Lugnaste valpen i kullen "lite småtrist faktiskt" ... Yeah right. Ajaxx var duktig men även för honom behövs tydliga kommandon och stramhet för annars gör han också lite som han tycker   .

_
Väl hemma åkte Jonas och Frasse till jobbet igen medan jag tog min nyinköpta Jo Nesbö-deckare och kröp ner bredvid Nixx i sängen   .

_
Cykelfrågan är fortfarande olöst. Hittade ett gäng fina cyklar på Blocket med beskrivningen "som ny, originallås med 2 nycklar" och samtliga damcyklar såldes av killar som hade olistade telefonnummer   . Tror INTE det va? Det får bli att kolla i affärer istället.

_
Ikväll väntar träning med gruppen och min PLAN är köra platsliggning och framåtsändande med grupp   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 7 949   

ANTAL STEG IGÅR: 13 048

_
"Allt gott i livet är antingen olagligt, omoraliskt eller fettbildande."   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards