Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

VÅREN KOM AV SIG :(

Av Nina Palm - 10 mars 2011 09:01

Torsdag och ute är det sjukt trist väder må jag säga - man blir ju rent lissen i sitt öga  . Regn, hagel, snöblandat och så nån stackars ensam plusgrad och blåst på det   .

_
Igår tränade jag iaf Pass 15 (överkropp, springa) på gymet och det kändes riktigt bra faktiskt   . Efter gymet traskade jag hem, duschade och åkte till klubben för lite träning med gruppen   . Förstärkta med Torsdags-Jörgen var vi ett rejält gäng som efter en något stimmig platsliggning körde massakerlydnad med Lotta som obersturmbandführer    ... Få se nu - Aston, Elvis, Benzon, Khan (OBS OBS - ny blogg!), Yalla, Trym, Yohnsson, Yaxxon, Ulla och Ajaxx ... 10 stycken. Eller har jag glömt nån (som vanligt   )? Yaxxon och Ajaxx var helt uppslukade av Doftälvan från Svedala (även kallad Ulla) där ett tag men annars gick det bra tycker jag   . Man kan ju - som sagt - tycka att det är liiite Hedenhös att gå grupplydnad men det är faktiskt väldigt nyttigt att verkligen få strida för uppmärksamheten (även om man ALDRIG kan vinna till 100 % mot en Doftälva, tydligen   ). Prick när vi var klara kom en hagelskur all inclusive så det var bara att lägga benen på ryggen och rusa rätt in i klubbstugan   . Efter ovädret (det åskade och blixtrade f.ö som attan under platsliggningen) gick jag ut och körde ett riktigt bra pass med Yaxxon - fritt följ, tung apport, kryp, skall och inkallning med ställande (kort avstånd). Det gick mer än ok och man kan sammanfattningsvis säga att det vi måste jobba vidare med är 1. högersvängar och halter i fria följet 2. direkt gripande av tungapporten (morr-morr på vägen in mot apporten och sen grip) 3. sittandet och/eller tätheten i skallet (beroende på dagsform blir endera det ena eller det andra dåligt   ) 4. tjyvstarter på inkallningarna. Det är ju bara pillerill det där men det är ju lika bra att fixa det man vet är utvecklingsbart   .

_
Annars var väl gårdagens stora händelse att Jonas dator fick virus och dog - typ   . Inte så poppis men med lite tur går den att fixa ... en annan dag   . Vi har ju en del datakunniga i bekantskapskretsen   . Beslutet är iaf fattat - nästa gång det ska shoppas dator blir det en Mac. Punkt slut.

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 539

_
"For every rat you see, there are 50 you don't."   

 
 
Cina

Cina

10 mars 2011 09:56

det enda väderfenomen som saknades igår var typ....strålande sol ;) Härlig träning blev det vädret till trots yallafall.

Idag blir man ju rent lissen av bara vädret - s k i t - "stadsvandring" i HBG inställd, inte mysigt alls ju.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 mars 2011 07:56

Det blev helt klart en lyckad träning trots väderattackerna både för, under och efter träningen :). Lite duktig känner man sig allt en sån dag. Gårdagens väder var inte på riktigt. BLÄ! Synd med Hbg-dagen :(. Men IDAG verkar solen vara i lite bättre form :). //kram kram

 
Susanne

Susanne

10 mars 2011 10:51

Hon måste verkligen dofta min lilla älva,haha.

Återigen kul med massaker, och platsen den låtsar vi att vi inte gjorde igår.
Hoppas Jonas lugnat ner sig,hihi.
Ha en go torsdag! Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 mars 2011 07:55

Ja det måste hon sannerligen! *hrmpff* Platsliggning? Igår? Det kan jag inte påminna mig om ;). Jonas är lugn - på ytan iaf :). Ha en go helg! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

10 mars 2011 11:14

Aprilväder i mars;)! Massakerlydnad och en doftälva, inte lätt inte, bra jobbat:p Hoppas Jonas känner lugnet:-) // Kraaaaaam

Nina Palm

11 mars 2011 07:54

Ja vad är det för jäkla sätt!? Hmm. Tur för solen att den tittat fram idag istället :). Massakerlydnad tillsammans med en Doftälva är icke att leka med. Jonas och lugn när just denna dator strular är inte en match made in heaven :). //Kraaaaaaaaam

 
Petra

Petra

10 mars 2011 14:32

Våren har minsann kommit av sig här med. Idag gör det minsann inte så mycket att sitta instängd. Härlig onsdag verkar du ha haft trots tekniskt klydd- då orkar man torsdag & fredag också ;)! Kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

11 mars 2011 07:52

Igår var det rent bedrövligt väder här :( men idag - däremot - strålar solen från en klarblå himmel :). Våren är på G igen! Ha en go helg! //Kramar

 
Sabina

Sabina

10 mars 2011 15:42

Virus i datorer är sjukt trist, MEN himla trevligt att ha datakunniga i vänkretsen som kan fixa. :-)

Vädret igår (och idag) behöver man ju inte lägga i minnesbanken precis :-((

Ha en go torsdagskväll/ Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

11 mars 2011 07:51

Ja det är jättetradigt men det är allra första gången det händer sen vi blev med laptop 2005 så ... man får vara glad för det :). IDAG är det kanonväder! Det lägger vi på minnet. //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 mars 2011 22:41

Vad flitiga ni är som tränar fast det är så dåligt väder. Fast ni har ju i och för sig barmark hos er vilket inte vi har här :( Här går man verkligen ut med livet som insatts då det är snorhalt nästan överallt här :(

Du får Gratta lilla Kajsa från mig i morgon. Vinjas valpar blir 1 år i morgon så vi får ha kalas på samma dag ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

11 mars 2011 07:50

Ja det var ju iofs bara dåligt väder en liten stund men då var det verkligen dåligt :)! Du anar inte så tacksamma vi är över barmarken och soooolen - som hade den goda smaken att titta fram idag igen :). Grattis till Kajsa är framfört! //Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards