Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

ÄR VÅREN PÅ INGÅNG ÄNDÅ?

Av Nina Palm - 2 mars 2011 08:09

Nu har det faktiskt varit human temperatur (0-3 plusgrader) i Malmö ett par dagar och det har inte blåst så mycket heller   ! Dessutom är det numera mars månad. I love it. Tydligen ska det bli plusgrader och sol framåt helgen så jag undrar jag om inte våren är på G ändå   .

_
Vad har hänt på Köpenhamnsvägen då   ? Not so very much. I måndags hade vi ju vissa kvarstående issues efter helgens övningar och efter Pass 11 på gymet (ben, vader, mage) med Vicky var man ju inte FÖR pigg   . MEN jag tog mig iaf ut med min stackars hund för att träna lite - något som jag var väldigt imponerad av själv faktiskt   . Vi tränade uppletande med fokus på avlämnanden/håll fast - hittar grejerna gör han lixom - och det blev riktigt coolt faktiskt   . La ut grejerna på rad i medvind i mörkret och då fick han ju lixom vittringen i bakvind och direkt han fick vind kastade han om i luften, grep föremålet utan trams och så tillbaka in i 180, kastade sig i utgångsposition och höll fast   .  Sen körde vi "ut!" som kommando på föremålen som låg längre ut. Fortsatte med fritt följ (backningar, högersvängar/högerhalter), kryp och skall   . Mkt bra träning!

_

Igår var det jobba som vanligt innan Jonas - döende i en manlig förkylning och allt   - kom och hämtade mig för vidare färd till Citygross, via Lindeborg för att hämta Sebastian. Vi storhandlade för första gången på alldeles för länge och det var ju ett projekt i sig, inte att handla egentligen utan att få allt på plats i hemmet   . MEN nu är det gjort   ! (Tack gode gud att vi inte behöver homestyla inför visningar längre ...)  På kvällen mummade jag över boet en runda innan det var dags att ta pojkarna på kvällstur. Jonas och Fräset jobbade natten och försvann efter 21 nångång. En annan kul grej som hände igår var, att det plötsligt slog mig - bara så där - att YABBADABBADOOO vi har köpt världens finaste hus och ska flytta till sommaren   ! Just den detaljen har lixom försvunnit nånstans i den mentala periferin pga. lägenhetsaffärerna men igår så - BOINK!   

_
Idag är planen att träna på gymet efter jobbet och sen åka hem, duscha och byta om för att träna med Gruppen på klubben   . Liiite stressat läge men snart är det ju freeedag och sen är det löööördag   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 10 984

ANTAL STEG IGÅR: 8 574

_
"Att förlora en illusion innebär alltid att bli en sanning rikare."   

 
 
Cina

Cina

2 mars 2011 10:32

jag tyckte allt att det "luktade vår" speciellt mycket imorse (nej jag hade inte trampat i en "hundhög" eller annat s k i t) Den är på gång, fortfarande i sällskap av Kung Bore men han bleknar mer o mer :p

Ja eller hur, vilken grej som nästan försvann i annat strul - Ni har köpt HUS!!! Enjoy the feeling :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

4 mars 2011 07:39

Jag tycker det låter vår jag :). Fågelkvitter flera morgnar i sträck! Otroligt mysigt. Jag ska enjoya the feeling allt vad jag kan - lovar. Ha en go fredag! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

2 mars 2011 11:32

Ajamen, har vi köpt hus?!:-)) Käckt!!
I morse hörde jag en pippi utanför fönstret, det var lääängesedan;) Om jag inte jobbar för länge så ses vi ikväll;) // Kraaaam

Nina Palm

4 mars 2011 07:38

Jamen eller hur! Å ni har blivit med lägenhet :). Hoppas nu fina lilla Svansjö-boet får värdiga ägare och glöm för guds skull inte att städa bort alla tecken på mänskligt och hundligt liv :)). //Kraaaaam

 
Petra

Petra

2 mars 2011 14:45

Jamen visst är våren på ingång. Jag stegade precis hem från universitetet i strålande solsken,några plus och nästan vindstilla. Det är rätt gött då ;)! Kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

4 mars 2011 07:37

Stega - that we like :))! Våren lär komma tidigare till England och jag är knappt avis alls. Gött är ordet och nu hoppas vi på en redigt göttig helg även i Skåne. //Kramar

 
Jeanette

Jeanette

2 mars 2011 15:12

Visst e de härligt med lite vårkänsla i kroppen? Förväntan, längtan, o allmänt uppspelt :-)

Vill även säga grattis till såld lght o köpt hus! Spännande! Underbart att bo i hus, även om det är en del att fixa med det oxå.

Så imponerad av din ork för egenträning och hundträning och homestyling av lght! *håller för pannan*

hihi, förresten: var på klubben igår, Malmö alltså.

Där stod 3 pers o tränade med nån mellanstor hund. Jag valde att gå ut o förbereda med träningsgrejerna innan jag tog ut hund. Var ett smart drag visade det sig :-) .
Denna hund var inte så intresserad av vad dess bihang aka husse/matte/hjälp hade att säga, utan tyckte det var passande att kolla vad jag var för typ.

Jag ignorerade denna nyfikna hund, efter många om o men blev den övertygad/lockad att komma tebax till sitt bihang, för att vända o komma tebax mot mig igen. Då säger dem: kan du säga till hunden?.. öhhhh, jovisst tänkte jag, o röt till kort mot hunden.

Den lunkade tillbaka rätt oberörd till bihanget igen, och då säger jag lugnt o snällt till dem: när jag tar ut min hund så vill jag inte att den hunden kommer fram till oss.

Svar: hehe, jaaaa, det kan jag inte lova....

Jag: Då får ni ta och koppla hunden.

Svar: jamen... vi försöker faktiskt träna..

Jag: sätt en lina på hunden då.

Resultat: de satte på en lina... vet inte om det var efter de såg "stora, stygga, mallen" jag tog ut ur bilen...

Slutet gott, allting gott! :-) sen om de var så nöjda med mina svar.. kanske inte... men rätt ska va rätt!

http://www.dizza.se

Nina Palm

4 mars 2011 07:36

Men jösses! Sådana där diskussioner är så där kul :( - nästan lika fräcka som "han e snäll" när lösa hundar kommer farande på rundorna. Plus i kanten iaf för "skräm iväg honom" - känns ju som där fanns VISS insikt iaf. Normalt sett kan man ibland bli polisanmäld för dylika skrämselattacker *suck*. Hoppas att träningen gick bra iaf :). //kramar

 
Noomi

Noomi

2 mars 2011 17:33

Härligt när såna där positiva insikter slår en rätt som det är :) Köpa hus ÄR ju jäkligt spännande dessutom. Förstår att ni ser fram mot att få flytta in! Härligt också med rejäl träning. Jag vill också ha vår! Och friska hundar :(
Ha en trevlig kväll!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

4 mars 2011 07:35

Ja de har ju lixom legat dolda under säljgrejset och vips bara tänkte jag på det - men shit vi ska flytta :))! Så segt med sjuka hundar och jag hoppas innerligt att den dumma erlichian släpper taget om Hobbe och att Dizzy får det så bra som möjligt med sina onda ben *hjärta*. //Kramar och ha en go helg

 
Sabina

Sabina

2 mars 2011 22:27

Härligt att helt plötsligt komma på att ni köpt världens finaste hus! :-) Våren tror jag försvann igen under tiden jag var på jobb inkl möte-efter avklarat pass.

Ha en go torsdag (blir det ju). Kram

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

4 mars 2011 07:33

Ja det är gränsfall magiskt faktiskt :). Jag undrar sannerligen oxå var våren tog vägen i onsdags. Skumma grejer! Ha en go fredag :). //Kramar

 
Susanne

Susanne

3 mars 2011 11:38

En Wår Behöver Vi!
Husköp, ja det var en härlig känsla det, planering, inflyttning, dona i trädgård, grilla, njuta, inflyttningsfest, kaffebesök under fotbollsträning, ja é det inte underbart!!
Ha en go torsdag! kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

4 mars 2011 07:29

Vi behöver WÅR! Den saken är klar och jag undrar jag ... den ÄR på väg, plus idag igen ju :). Det ska bli hur spännande som helst det här husprojektet - tänker då särskilt på kaffebesök under fotbollsträning ;). Ha en go fredag! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards