Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

UPS = URUSEL PAKET SERVICE!

Av Nina Palm - 11 januari 2011 12:05

I brist på större happenings ska jag idag särskilt ägna min blogg åt att dissa UPS (United Parcel Service). Det s.k budbolaget som åker omkring i b-bruna skåpbilar med retrolook.

_
  

_
Man kan ju säga att det inte enbart är lastbilarnas look som är retro utan även företagets policy när det gäller en så enkel sak som mobiltelefoner   . Hur de lyckas få fram sina parcels worldwide är en gåta för mig och hur de får möget att gå runt med dagens bensin- och dieselpriser är en annan gåta   .

_
Jonas beställde ett nytt fodral till sin Iphone på nätet och betalade 50 kr extra för att få paketet nästa dag ... UPS (här borde vi med tanke på våra tidigare erfarenheter av UPS ha dragit öronen åt oss ...) skulle leverera. UPS kom nästa dag, konstaterade att det var portkod på porten och åkte därifrån   . Öhh?! Jonas gick ut på nätet och kollade sin leverans och fick veta att det inte gått att leverera paketet för 149 kr eftersom porten var låst. Han ringde upp och fick veta att "våra chaufförer har (fortfarande) inga mobiltelefoner" (exakt som sist när de behövde 7 försök vardera för att hämta och lämna en dator   ). Efter ca 20 minuter lyckades han förklara exakt vad en portkod var (viss språkförbistring ...   ) och dessutom lämna vår portkod och igår kom de in genom porten men eftersom Jonas sov var det ingen som öppnade när de ringde på. De åkte därifrån igen. De har ju inga mobiltelefoner - UPS chaufförer. De hade stoppat in en fullmaktsgrej att klistra på dörren genom brevlådan och idag (en knapp vecka senare) kom alltså det efterlängtade fodralet   . Det hör till saken att UPS både hade Jonas mobilnummer och mailadress men det är ju inte mycket lönt att ha om den som ska leverera grejerna varken kan kontakta kunden eller sin egen kundservice   . Samma scenario utspelade sig när Acer skulle reparera Jonas dator för nåt år sen - oh my god säger jag bara så om ni köper något eller ska skicka iväg nåt - blanda INTE in UPS   . Tre (3) tur- och returer till Köpenhamnsvägen från Sturup för ett fodral som kostar 149 kr ... är mer ekonomiskt än att ge chauffören en mobiltelefon. Sjuka grejer.

_
Igår hände det inte så mkt. Kom hem gravt jobbchockad    och orkade bara med att köra iväg och handla en säck hundmat, rasta bären och sen sjunka ner på locket och vegetera   . Tog mig samman lite senare och gick en hyfsad powerwalk med Hobbypälsarna, hittade hela 5 km relativt isfria gångvägar och med skämsgrimmorna på första biten var det riktigt mysigt att äntligen komma ut och röra på sig igen   . Gjorde lilla inpackningen i håret (som jag inser att jag nog borde ha kortat av lite mer när jag klippte mig - går åt en helvetes massa inpackning + att det lindar sig runt halsen när jag sover, pretty läskigt att vakna av att man tror att man håller på att bli strypt   ) och fixade för att sedan avsluta kvällen med en chick-flick på TV3   .

_
Ikväll ska jag - förutom hundrundor och sånt - ägna mig åt att hutta säckvis med mög i föreningens container   . Har gjort en rensning och nu ska det väck - alltihop   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 024

_
"Om snöret inte håller utan går av är det bara att försöka med ett annat snöre."   

 
 
Sabina

Sabina

11 januari 2011 12:58

Amen suck. Kan ju knappast vara första gången en port har just en portkod. Konstiga saker.

Tycker det lätt rätt ambitiöst för att vara första kvällen efter jobb jag. Skämsgrimmorna låter ju som en himla bra uppfinning- om nu min icke-existerande koppelträning skiter sig :-)

Ha en mysig vecka! Kramisar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

11 januari 2011 13:29

Nämen eller hur!! Har du hört nåt så jäkla dumt?! Skämsgrimmorna är hur bra som helst för då behöver man ingen koppelträning *hahahaha*. Nädå, men man har en chans när 80 kilo fäfur (ibland 103 kilo) drar rakt fram :). Ha en mysig vecka du med! //Kramar

 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

11 januari 2011 13:18

Jag beställde ett datorprogram som kommer i en liten kartong. Allt betalt och klart. Leverans med UPS. Ja, och till saken hör att vi har ingen gatuadress med ett litet nummer. Ve och fasa då går det ju inte att knappa in adressen på GPSen (för en sådan har de) och vårt mobilnummer hade de men ingen ringde. Fast jag visste inte att de inte hade någon lur, och varför skulle man lämna sitt telefonnummer när ingen ringer. Inget program kom men vi kunde föja det via internet och dess väg hit och dit med kontinuerliga mellanlandningar på Sturup. Efter ett tag kom det ett mail att jag skulle kontakta UPSs kundcenter. Mailet gick inte att svara på och inte lämnade de något telefonnummer. Med en detektivs envishet så kom jag till slut fram till UPS. Inte hade de någonsin hört att man inte har en gatuadress. Så det var att dirigera om lilla låddan till jobbet i Malmö för inte kan väl UPS missa Stadshuset??? Tro det eller ej men de lyckades att identifiera Stadshuset och jag fick mitt program efter 14 dagars irrande. Inte för att posten är någon höjdare men saker kommer fram trots avsaknad av gatuadress.

Nina Palm

11 januari 2011 13:27

Ajamen!! Det är ju sjukt att de fortfarande är kvar på marknaden. Måste ju bara vara överlägset billigast (av uppenbara skäl ...). Jag skulle våga mig på att påstå att Posten är världsklass jfrt med UPS *grrr*. GPS men ingen mobil - 2011??!! Ha en go dag och handla aldrig med leverans av UPS :).

 
Ingen bild

mariana

11 januari 2011 13:22

Bara färgen säger ju en del om UPS. Gränslös fantasi, not! En första arbetsdag avklarad och snart nästa ock;) Fredagen närmar sig, sakta men ändå:p
Ha en skön dag o dito kväll:-* // Kraaaaaaaaaam

Nina Palm

11 januari 2011 13:25

Jag antar att du förstod vad jag menade med b-brun direkt :))). It takes one to know one *hahahaha*. 2 timmar och 40 minuter kvar - sen bär det av hemåt. Dock inte med UPS :). Snart är det fredag ha en go kväll du med :-*! //Kraaaaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

11 januari 2011 14:16

Om ovanstående bild med förklarande text säger jag bara (O)UPS.

Jag går nu !!!för vidare transport till Trellehulla på Utv.samtal m junior.
Kramis

Nina Palm

12 januari 2011 07:58

Oups är det minsta man kan säga ... Ajamen VA! Hoppas att junior utvecklats i rätt riktning :). Den lille puddingen. //Kramar

 
Petra

Petra

11 januari 2011 20:09

Ajamen, vilken imponerande kompetens *not*, liite otur när de tänker. Hjälpmedel såsom selar och skämsgrimmor är bra att ha för scenario som är better safe than sorry (eller grymt förbannad). Vegetera är annars en mycket värdig avslutning på en bra dag. Kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

12 januari 2011 07:58

Liiite otur när de tänkte ut sin affärsstrategi skulle jag vilja säga ... Tack gode gud för hjälpmedel till ystra vovvar i dessa tider - den saken är helt säker! I love vegetera jag :). //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 januari 2011 00:47

Hur kan en budfirma inte ha mobiltelefon!!!! Låter otroligt puckat. Har dom nått bra svar på varför dom inte har telefoner. När till o med dagen 7 åringar har mobil så borde väl in budfirma ha det...

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

12 januari 2011 07:56

Ja du ... Det är så sinnesrubbat hela upplägget att man lixom saknar ord. Det enda jag kan säga är att UPS må leverera till dörren (om den går att öppna och om man är hemma prick när de behagar komma - tider får man inte) men hellre att jag får grejer av Posten eller t.ex DHL, som levererar till ett bestämt ställe på en bestämd tid *grrr*. Jag fattar verkligen ingenting! //Ha en go dag med fina Vinja :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards