Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

ONSDAGSBLOGG MED SÖNDAGSKÄNSLA

Av Nina Palm - 1 maj 2013 20:13

Konstigt att en onsdagkväll kan kännas som en så klockren söndagkväll  . Kom just på mig själv med att sitta att kolla i TV-guiden efter veckorepriser  . Jaja. Idag är det första maj och nä vi har inte demonstrerat en meter faktiskt men däremot har vi varit ute på Revinge och tränat med hundarna - Yaxxon, som jag gör det jag tycker är roligt med just nu, har fått träna rapport, Frasse har fått spåra och det har Faxe oxå fått göra.

_
Rapportträningen gick sjukt bra. Bra uppbindning (tysta, lugna hundar - Yaxxon, Ajaxx och Gruffa) innan uttransport till B som låg 400 meter bort, bra framföringar och inte ett enda startskall för Yaxxons del  ... ja och som lök på laxen sprang han alla sträckorna  . Det fanns lixom inget att anmärka på alls och det är ju helt fantastiskt med tanke på hur sporadiskt vi tränat rapport   .

_
  
Yaxxon

_
 
Min fina fina Kamelkung   

_
  
Ajaxx

_
  
Gruffa

_
Frasse fick spåra och det började superbra - han tuffade på och hittade fyra pinnar (två vanliga och två skogspinnar) men när vi kom in bland en massa träd där det var så mkt koskit att det luktade stall utomhus   tappade vi bort oss på riktigt och det tog en bra stund innan vi kom på rätt spår igen och det innebar att vi missade närmare en tredjedel av spåret och 3 pinnar   . MEN vi kom rätt och hittade slutet  . Faxe fick ett klurspår som Susanne hade trampat och han hade oxå bry i det snustorra gräset och blåsten  . Iaf trixade de sig runt större delen av spåret men när det dessutom tillkom en del störningar i form av hundrastare och promenixare valde Jonas att avbryta.

_
 

_
Alla hade en riktigt härlig Revingedag och så klart blev det grill och social samvaro oxå   . Helt underbart med strålande sol som faktiskt värmde rätt rejält i de kalla vindarna.

_
 


_
Nu var vi inte lika ambitiösa som somliga andra som åkte in till klubben för lydnadsträning utan vi åkte raka vägen hem till locket för att ladda inför arbetsdag imorron   . Detta i ett nystädat hem, för städningen tog jag tag i igår kväll  . Jag passade även på att återuppväcka en blomma från de döda (visade det sig imorse   )

_
Imorron väntar jobb igen, för att det är torsdag och INTE för att det är måndag   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 607
_
"Den som tror han vet allt är dåligt underrättad."   
 

 
 
Ingen bild

Susanne

2 maj 2013 07:57

Ja man kan definitivt ha sämre dagar;))).
Duktiga hundar förgyller dessutom än mer.

Torsdag idag och bara en dag kvar att jobba innan det minsann är ledigt igen, göttigt värre;))// Kramkram

Nina Palm

2 maj 2013 08:08

Eller hur! Jag retar mig dock liiite på att jag inte asade med mig Jonas i Frasses spår, kändes ju surt att irra omkring bland koblajjorna lixom *hrmff*.Jag kan bara konstatera att det känns onödigt att jobba just idag :). //Kramkram

 
Sabina

Sabina

2 maj 2013 11:01

Vilken härlig lägerbild :) Jag känner mig inte alls avundsjuk ;-)

Kul att rapportträningen gick så bra! Gruffa ser rätt värdsvan ut där hon sitter :) Jag tror att det är jätteklokt att göra sånt som känns roligt, i fint väder, för att ladda batterierna. Ta hand om dig <3!

//Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 maj 2013 22:20

Det var en riktigt go dag :)! Gruffa ser nästan lite dryg ut på stationsuppbindningen *talking to me?* :). Hoppas att du snart är på benen igen till 100%! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards