Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

DET SNÖSTORMAR FRÅN VÄNSTER TILL HÖGER!

Av Nina Palm - 6 januari 2011 10:02

Trötta mig alltså - va e detta för jäkla mögväder   ?! Okej att det snöar men måste det verkligen storma samtidigt?

_
Jaja. Har 2 uppdrag idag ... 3. Nr 1 är att ta mig till ICA som ligger 200 meter bort och handla ostbricka till ikväll *yummie*   , nr 2 är att rasta hundarna och nr 3 är att väcka Jonas 14.30   . Tack gode gud att det är ett tag kvar till hundrundorna iaf ... morronservicen tog husse imorse när han kom hem från jobbet   .

_
Det har inte hänt så vidare värst mycket måste jag tyvärr erkänna   . Efter städchocken i måndags har jag mest tagit det lugnt och försökt komma igång med fysiska aktiviteter efter rätt många veckors sjukskrivning   . Hostan är kvar men betydligt lugnare och det känns rätt gött att vara på G igen. Tycker säkert vovvarna oxå   . Startade och körde Silver Bullitt i tisdags och allt funkade utom kupédoften som gick åt bränt gummi-hållet   . Skitsamma kände jag - termostaten låg normalt, kopplingen funkade ua och det rök ingenstansifrån   . Inhandlade en doftgran Black Original igår och det är i skrivande stund oklart om denna doft matchar bränt gummi    . Igår snöade det lätt över Malmö men eftersom det blåste satan i mitt hjärta så hade hela "vår runda" drivit igen och det var bara att pulsa på - Jonas pulsade före mig så att jag med min för närvarande klena kondis fick en mer stigartad sträcka att gå. Det var väldigt snäll tycker jag   .

_
Ikväll väntar alltså ostbricka i en hot kombo med tvättid   . Jag ska packa PET-flaskesamlingen i papperskassar och bege mig mot ICA nu, så det blir gjort och sen ska jag byta en lampa i köket och diska undan lite innan jag tar en tur till den artificiella solen   . Otroligt spännande liv inte sant   ? Kan tänka mig att PET-flaskesamlingen kan funka som vindfångare och det är ju sjukt spännande bara det. Att komma ihåg: batterier till köksklockan, nagellackborttagningsmedel och att INTE stoppa pantkvittot i plånboken så att jag glömmer det när jag ska betala   
.

_
Mot Ica!  

_
ANTAL STEG I TISDAGS: 11 976

ANTAL STEG IGÅR: 8 672

_
"Den som vill ta honung ur kupan får finna sig i att bli stungen."   

 
 
Carina/Dessan/Toza

Carina/Dessan/Toza

6 januari 2011 10:10

Snömöglet är så drygt. När skall det sluta tros?
Petflaskor kan vara dryga, helst när man står bakom ngn som skall panta in säckvis o inte låter ngn (mig) få gå emellan som har en lite plastkasse med 8st i.
Ha en bra dag, trots storm o allt.

/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Nina Palm

6 januari 2011 12:04

Ja undrar det med ... förra året höll det ju på till mars *fasa*. Jag är den med säckar *hahaha* och har jag stått i säckkö får inte en enda flaska gå förbi *MOAHAHAAA*. Nä då - jag brukar ha 2 papperskassar bara :). Ha en god dag du med. //Kramar

 
Cina

Cina

6 januari 2011 10:59

200 meter till ICA idag hade jag uppskattat kan jag säga ;) Kunde t o m tagit den rundan ett par gånger :p

För att höja vårt illatyckande om vädret just nu - till helgen är det mesta bortregnat *suckar tungt*

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 januari 2011 12:03

Ja man kan alltid ha det värre :). Fast jävlar vad tungt det var att kasa i kramsnön. Hellre snö än regn? Eller inte? Jag vet inte just nu - känner en major väderdepression rulla in jag med. //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

6 januari 2011 11:44

Här skulle det vankats räkmackor men dom har snöat inne. Går inte att köra den knappa milen till ICA:( Shit vad trött jag är på detta mög!! När du äter ostbrickan ikväll får du 'skicka' lite till mig;) Håll i hatten och ha en skön dag:p Kraaaaaaaam

Nina Palm

6 januari 2011 12:01

Insnöade räkor flabbar man inte åt :(. Här gick det dållet att GÅ 200 meter. Jag skickar ett mentalt saltkex till dig med kittost och fikonmarmolad' på :). Loooovar! //Kraaaaam

 
Noomi

Noomi

6 januari 2011 12:12

Just idag är det synnerligen dålig planering att bo på landet. Särskilt på slätten. Jag tror nog att vi kan betrakta oss som insnöade :( Behagligare hundrundor har jag varit med om, men ansiktet lär i alla fall inte behöva nå´n mer peeling det här året ;)
Ha en gosig dag, den där ostbrickan lät inte dum alls :)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

7 januari 2011 08:43

Kan tänka det! Jösses alltså. Insnöad vill man ju lixom inte vara *haha*. Gratis peeling är ju iofs bra att få kan jag tycka :))). Ha en gosig helg ni med! //Kramar

 
Ingen bild

Linda med Tisha

6 januari 2011 12:14

Ostbricka lät smarrigt ;) Ät lite för mig med :)Nu är det faktiskt ganska skönt att vara hundfri ;) Men samtidigt saknar jag henne till tusen.
Ha en skön torsdag :) Kram

Nina Palm

7 januari 2011 08:44

Ostbricka med de ostar man gillar bäst är inte så dumt alls :). Vindruvor och så lite päron *yummie*. Kan tänka att det är lite segt att vara utan gumman men de här veckorna går snabbare än vad man tror.//Kramar

 
Vicky

Vicky

6 januari 2011 13:11

Det är ju lite positivt att man får sig lite träning när man är ute och går i kramsnön =) Stöööörigt att träningen brann inne precis som korningen =( Men vi håller tummen för nytt datum. Ha en mysig ostbrickekväll... Kram kram

http://www.thepack.se

Nina Palm

7 januari 2011 08:42

Ja man lär ju ha en lalla av stål efter den här vintern *haha*. Det mesta brinner ju inne nu pga vädret ... Varför kan det inte bara snöa och inte blåsa så förbannat? Ostbrickan var very najs :). //Kram kram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 januari 2011 20:50

Ja du, man bara undrar hur mycke av den eländiga snön det tänker att komma. Nu räcker det verkligen. Är väl lite för tidigt att önska sig vår ;) Men att det slutar snöa vore väl inte för mycke begärt.

Tråkigt att era promenadvägar blåst igen :( Men tur att Jonas gick före och fixade lite stig iaf ;)
Har ändå rätt bra här som har lite plogade vägar att gå på, lite tråkigt bara gå nästan samma jämnt :( Men hellre det än pulsa i snön :)

Hoppas det går bra med eran kamera och att det inte blir för dyrt. Saknar dina fina bilder i bloggen.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

7 januari 2011 08:41

Nu töar det järnet här iaf ...2 plusgrader. Måtte det nu inte frysa på för fort för då satan blir det halt! Du kan tro att jag håller tummen för att kameran inte kostar en miljon att hämta ut *puh*. Ha en go helg! //Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards