Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

HUR TÄNKTE JAG NU DÅ?!

Av Nina Palm - 16 september 2010 07:38

Hmm. Anmälde till en bra högretävling direkt efter Yaxxons och husses uppflytt till klassen i våras ...  . Ah - Sjöbo! Den klubben har jag alltid gillat och jag har en del både pinsamma (Shottis högrelydnad för x antal år sen ... "välkomna till vår tävling i högre klass spår här i Sjöbo - idag börjar vi med lydnaden!"   ) och roliga minnen därifrån - Nixx uppflytt till högre på 12:e försöket    och Kajsas sista tävling, som innebar att hon blev godkänd i elitklass spår till slut med världshistoriens sämsta men gladaste (o-)lydnad    . Nu borde jag ju ha förstått att rottis-SM inte är en vanlig dagstävling men att jag skulle behöva bränna till Sjöbo 3 dagar i rad hade jag ju INTE tänkt mig   . Fredag - samling, lördag - spår, uppletande och söndag lydnad   . Jaja. Det var den helgen det   .

_
Igår var det träning på klubben och jag började med dold plats med skott (aldrig provat) och det gick bra, ska försöka få till en omgång till för min egen skull bara och sen tränade vi faktiskt enligt plan   . Framåtsändandet som nr 1 och här har vi momentet som vi riskerar att nolla, han vet på ett ungefär vad jag menar men inte riktigt   . Får jag bara iväg honom rätt på utskicket ska det kunna gå att ordna betyg men längre än så har vi inte kommit träningsmässigt - bara att gilla läget och försöka   . Han går fint och rakt iaf   . Körde tunga apporten med bollbelöning och första försöket (man får ju lixom bara ett på tävling ...) sprang han ut bra, grep och vände tillbaka i kort galopp (viss tempoväxling) MEN släppte apporten på marken   . Vi borde få betyg 7 ungefär för det. Hopp och sen skall med kommendering gick superduper på första försöken och så där kan vi hämta hem lite points om inte nåt oerhört oförutsett skulle inträffa   . Ikväll väntar ytterligare ett pass med framåtsändande och sen inkallning med ställande och kryp   . Innan dess blir det ett uppletande + dold plats. Ingen rast ingen ro   .

_
Annars en mysig kväll med Gruppen + Röeeva och Molle som var nere och tittade till oss   .

_
Nu ska här skrivas psykdomar så tangentbordet glöder och sen ska jag hålla koll på Susannes blogg för att se om det kommer upp lite fler bilder från Träningshelgen med GBA   .

_
Ja JUST det ja - om någon mot förmodan skulle ha missat det - så vann MFF Skånederbyt mot Helsinghåla igår med 2-0   !

   (foto: www.mff.se)

_
Synd att inte Jennifers systerson nr 28 Alex N inte fick spela men man kan ju inte få allt   . Han lär ju få vara med nån annan gång med tanke på att han inte har fyllt 18 än   .

  
(foto: www.mff.se)

_
Det var det om detta.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 455

_
"Jag bantar inte, jag äter bara inte så mycket som jag skulle vilja."   


 
 
Susanne

Susanne

16 september 2010 08:27

Oups ja inga bilder idag inte, men jag lovar att ladda upp ikväll, hursent det än må bli, och sen ska det bilderbloggas utav bara den...haha

Sjöbo ToR i tre dgr, hmm roligar kan man ju ha iofs, men men bara det går vägen så..kan det ju vara värt det.
Bara att nöta Fs så borde det kunna bli poäng, sen får man ju ha lite tur med såklart...
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 september 2010 15:03

Det vill jag då mena! BILDER - tack :)! När jag börjar räkna milen känner jag mig mer och mer tveksam faktiskt men va fan - missar jag på lördag så sparar jag ju 12 mil :). Tur är viktigt! //Kram kram

 
Cina

Cina

16 september 2010 08:33

snacka om att dra ut på spänningen, tänker på högretävlingen i helgen.

håller tummar o tassar såklart :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 september 2010 15:02

Ja det känns ju lite överkurs måste jag säga. Hoppas nu att allt är ok med dig för du borde vara färdigopererad nu. //Kramar

 
Noomi

Noomi

16 september 2010 09:37

Fy attan, det är ju nästan så man får nervdaller så här på distans. Men som sagt, kommer att gå bra!!
Nu drar Hobbe och jag iväg till veterinären. Håll en tumme, tack ;)
Kram

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

16 september 2010 15:01

Håller verkligen tummen för att det inte är nåt allvarligt tok med Hobbes mage

 
GBA

GBA

16 september 2010 10:52

Bra med flera dar, men mindre kul med själva åkandet förståss. Du får se det positivt, ytterligare en e.m & kväll att pilla med F.S efter specialdagen:)

Jag skulle satsa 80 % på GÅ från gruppen, övriga 20 på utskicket.

Kjaaaam

http://www.gbahundkonsult.n.nu

Nina Palm

16 september 2010 15:00

Mindre kul eftersom det är 6 mil till Sjöbo enkel resa ... OM det går vägen blir det världens dyraste uppflyttning *haha*. 40 mil inklusive allt :). Jag satsar friskt! //Kraaaam

 
Mariana

Mariana

16 september 2010 12:37

Du kommer ju att vara mer i Sjöbo än mig;) Jag ska iaf försöka vara där med kameran på söndag;):p Synes i kväll;) // Kraaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 september 2010 14:59

Ja eller hur :)! Det blir ingen söndag om vi inte får uppflyttningspoäng på lördag men jag LOOOOVAR att meddela dig *hehe*. Synes i afton - yes! //Kraaaaaam

 
Atlet

Atlet

25 september 2010 17:15

Han där Alex har man lekt med när man var liten. Haha. Trevlig typ :)

http://atlet.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 september 2010 09:52

Eller hur :)! Tack för titten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards