Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

SUPRASPINATUSRUPTUR OCH SKADADE ROTATOR CUFFAR

Av Nina Palm - 1 september 2010 14:09

Den som någon gång haft ett specialintresse av axlar förstår genast att den här bloggen skrivs som paus i jobbet med ett mål som involverar en rätt kraschad axel ... Frågan är nu om den slutliga kraschen 2009 (sjukersättning) beror på en mer bokstavlig krasch på jobbet 2004   . Eller inte   . Tidsaxlar (  ), läkarutlåtanden, röntgendiagnoser, rådgivaryttranden, domar från regeringsrätten och kammarrätterna och egna berättelser ligger över hela skrivbordet    och nu är det alltså tänkt att jag ska skriva ihop vad jag tycker om axelinnehavarens ansökan om livränta (arbetsskadeersättning) för att sedan lämna över mitt förslag till domaren som gärna vill förkolla innan jag går ner till domstolen och försöker övertyga dem om att jag har rätt . Mina 10 (första) övertidsmål har jag oxå fått och ... ja, mycket jobba blir det   .

_
  

_
Igår var det ju meningen att det skulle hända en väldig massa hemma hos oss men det blev inget med det precis. Måndagskoman ramlade över i tisdagskoma     och eftersom hundarna var långrastade respektive tränade (det sistnämnde gällde bara Frasse iofs - enligt vittnesuppgifter fick Yaxxon inte visa upp ett enda trick   ) var det lixom så himla enkelt att bara ta det lugnt och glo på burken. Kul. Not. Men just då kändes det helt fantastiskt skönt   . Frasse hade iaf varit duktig på skyddsträningen tillsammans med Securitas i Landskrona där de hade donat med avstånd i inskick och med Jonas anslutningar   .


_
Ikväll kommer GB till Malmö   ... "om planet inte störtar" som hon sa   . Det vore ju verkligen synd om DET skulle inträffa .. Det ska bli mysigt att träffas igen och som vanligt skämmas över våra hundars dåliga inomhusuppfostran  . Synd bara att jag jobbar både imorgon och på fredag   . Men men. Allt ordnar sig.

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 600   

_
"När jag var yngre kunde jag komma ihåg allt, oavsett om det hade hänt eller inte."   


 
 
Mariana

Mariana

1 september 2010 15:57

Huga!! Helt plötsligt verkar mitt jobb vara rena drömjobbet;) Glo på burken är inte helt fel i vissa läge, absolut inte!
Jag jobbar imorgon. Fredag är jag ledig, från jobb i alla fall*fniss* //Kjaaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 september 2010 07:53

Det är faktiskt ganska kul för man lär sig läsa läkarintyg (man kan ju säga att det ofta är läkarna som skriver som sopor för att behaga sina patienter "patienten upplever att ... patienten anser att han är helt arbetsoförmögen" osv osv). Jag vet var ganska många sjukdomar sitter :). LYLLO! Fredagsledigt är fräcktläckert de luxe! //Kjaaaaaam

 
Ingen bild

Hobbelotta

1 september 2010 16:50

Måndagskoma en tisdag. Den koman kan slå till vilken dag som helst :o)
Kul med besök. Låt GB husera fritt så har ni 4 hundar som sitter i givakt.
Kramar

Nina Palm

2 september 2010 07:51

Jag har aldrig varit så seg i hela mitt liv (ngt överdrivet men det kände så). GB huserar fritt och trodde inte hon skulle behöva nån grimjävel för att gå ut med vov *hahaha*. //Kramar

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 september 2010 19:59

Tja, en annan har god erfarenhet av totalt krossad axel vilket tog rätt många år att läka .... med påföljd av tvinande muskelatur och sämre rörlighet. Tur att man har olycksfallsförsäkring. Om det var jag? Nä, det var Husse som körde cross och vurpade olyckligt, men det var jobbigt i kubik ändå.
Här tränar vi nu på inför kommande tävlingAR. Så håll tummar och tassar för oss ;-)

Nina Palm

2 september 2010 07:49

Ajdå :(! Själv har jag haft nåt som heter supraspinatustendinit (försök säga det efter 3 glas vin *haha*). En inflammation i en av de 4 senorna/musklerna i rotatorcuffen *moahahaaa*. Hoppas husse mår bra! Vi håller tummar för er om ni håller tummar för oss ;). //Kram kram

 
Cina

Cina

2 september 2010 08:33

alltid en tröst att läsa att andra lider av oförklarliga komor som biter sig fast....då kan jag fortsätta slappa loss liksom ;)

Måtte jag snart hitta "gasen" igen - ja o kanske du/ni oxå :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

2 september 2010 11:04

Koma hit och koma dit...kallas även latmasken,moahahahaha.

Men nu jävlar lär det inte bli ngn koma inte på mer än en vecka, när GB har äntrat lägenheten inte.

*blinkeblink* Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards