Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Nina Palm - 21 maj 2010 21:01

SÅ. Nu är kl 21.00 och min lediga dag är nästan slut   . Redan lixom   . Dagen inleddes med vad jag är rätt säker på är världsrekord i "kom igång" på Köpenhamnsvägen   . Uppe med tuppen, köra iväg och lämna in bilen på solfilmsfix, gå ganska lång morronrunda med pälsarna, handla frulle de luxe och käka den och allt detta innan kl 10.00 - en LEDIG dag   .  Otroligt! Det var så effektivt att vi kollapsade på locket en stund faktiskt   innan det var dags att plocka fram trimmern och fixa Jonas hår, dammsuga och mumma, hämta bilen och sen hämta Sebastian, fixa fredagsmys och jaga rätt på lite italiensk husmanskost på Lupo   . Fredagsmys innebär oftast filmer och när Lill-Palm får välja blir det sci-fi, sci-fi eller sci-fi   . Idag blev det Avatar .. "världens bästa film" ... Hm. Okej. Blåa tomtar, troll och drakar all over the place och jag snörade på mig springskorna i ren desperation och sprang Pass 30   .  Det blev 2.9 km (nu har jag mätt på karta) och det tog 19 minuter, höll på att dö efter 12 minuter men överlevde och hade en puls på ca 170 när jag ramlade ihop på bänken som lägligt nog står prick där rundan slutar   . Efter 1 minut var pulsen nere på 140 ... Imorgon ska jag till gymet och köra armar, axlar och mage - jag är i ett stim, jag känner det   .


_
Igår var det en ganska vanlig dag på jobbet bortsett från att det varit lätt panikartat den här veckan eftersom ordföranden i mina 20 senaste mål går på semester nästa vecka och det är ju bra om han får renskrivna och fixade domar att skriva under   . Innan semestern   . Jonas hämtade mig efter jobbet och på kvällen hade vi en date med Sussie, Bosco och Mixa på klubben   . Vi tränade lydnad allihop och vovvarna var duktiga   . Största stjärnan igår var Mixa som gått från pannkaka till strålande sol på kort tid men lite ändrad inställning (man når 10:an även via 7:an och 8:an   ) och lugn och ro fattat exakt vad Sussie vill att hon ska göra. SÅ bra!   Den där 10:an är INTE långt borta alls. Helt plötsligt. Coola grejer! Skulle kunna skriva en roman om mina tankar kring det där men det får bli en annan dag   . Medan Jonas körde Frasse (som var lugn och fin och skötte sig bra) med hjälp av Sussie körde jag och Catti lite med Yla-Pyla och fixade till lite grejer genom att slå våra kloka (nåja ...   ) huven' ihop   . Det blev ett par kilometer linförighet, läggande under gång, hopp över hinder och början på apporteringsingångar   . Yaxxon sen och han var verkligen i stöt VILKET då inte är så bra för det fria följet   . Nu ska jag tänka lite här, hur jag ska göra för att träna det här på det mest optimala sättet eftersom det är tröstlöst att nörda ner honom i rätt sinnesstämning i 20 min   och sen pausa (så att han inte brinner i valnöten) och sen kvalitetsträna vändningar, positioner och stegförflyttningar. Hur som helst. Det blev bra till slut, stegisarna åt vänster måste vi dock ta oss en diskussion om - jag och Krokodillo   . Inkallning med ställande - herregud va duktig han är på det   . Jag är faktiskt impregnerad själv    även om han tvärnitade och kastade sig ner i läggande en gång *oops* ... Han springer och r e a g e r a r när jag kommenderar och a g e r a r direkt   . Grymt kul! Krypet sen. Vi tar det lugnt och fint, jobbar sträckor, halter, vändningar och omdömena från Jonas och Sussie igår var väldigt positiva ... "... att han får IN de där kamelbenen under sig!"   .

_
Väl hemma kollade vi på TV och ... somnade på locket   . En go men lång torsdag tog ut sin rätt om man säger så   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 089

_
"Använd inte onödigt våld, skaffa en större hammare."  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards