Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Nina Palm - 26 februari 2013 07:09

Igår var det faktiskt helt ok väder - det varken regnade, snöade, stormade eller var minusgrader alltså - och det blev en tur ner till klubben för BL-träning  .

_

Grejsade först med lite andra hundar innan det var Kamelkungens tur att komma ut på planen och man kan ju lugnt säga att han var taggad. Jösses  . Vi dammade av några av 3:ans moment, som vi inte övat på på läääänge och det gick ganska bra tycker jag. Särskilt sändande till ruta från 25 meter MED avhämtande var ju en oväntad hit måste jag säga. La ut bollen på andra sidan rutan de två första försöken och sen körde jag utan bollen och SOM han susade iväg och SOM han lyssnade på stannakommandot  . Läggandet kunde varit snabbare ... särskilt baktill men han la sig, han låg kvar och kom på inkallningen  . Lite väl livad anslutning till mig men det är ju ganska enkelt att fixa till. Hopp apport hade han glömt men eftersom han både förstår kommandot hopp och apport räckte det med att jag visade rätt ett par gånger och sen funkade även detta moment utan anmärkning  . Metallapporteringen är stabil sen innan medan fjärren är det som krånglar. Tyvärr var han lite överladdad efter de ösiga momenten och det var väl kanske inte det smartaste jag gjort, att öva fjärren efter apporteringar och sändande till ruta men med lite fix och trix höll han sig bakom hindret och gjorde sina växlingar fint  . Han vill gärna gå framåt i växlingen mellan sitt och stå men - återigen - har han faktiskt en väldigt fin ordförståelse och det funkade med backa-stå som hjälp. Nästa gång ska jag INTE träna fjärren sist och särskilt inte i kombination med springa och hämta-momenten  . Avslutade träningen med lite fritt följ och även om passet var väldigt kort tyckte jag att det kändes bra. Nu är iaf min BL-väska officiellt invigd och den levde verkligen upp till förväntningarna - allt fick plats och det var lätt att både packa upp och packa ner prylarna  .

_
 

_
 

_
Medan vi var på klubben var Jonas och Faxe ute och tränade spår ... eller vad man nu ska kalla det Faxe höll på med    tillsammans med Peter och Hex. Faxe hade inte alls haft någon bra dag på jobbet utan det var mer muskler än hjärna ända fram till sista hårda spåret som gick bra (han hade väl blåst ur sig till dess kanske)  . Det är inte ofta Faxe är hemma en hel dag utan husse och träning och att spåra i det läget är kanske inte helt optimalt - lite som att köra fjärren med Yaxxon efter apporteringsmoment   .

_
Väl hemma gick jag en hyfsad prommis med Frasse och vi passade på att träna lite framförgående på fotbollsplanen en bit hemifrån. Lååååånga sträckor och många halter   . Körde även ett par sitt kvar och läggande under gång som gick helt ok. Lite oro men inom gränsen och det är jag nöjd med. Det viktigaste för mig är att han faktiskt stannar kvar.

_


Man kan säga att det inte var så värst mycket bensin kvar i tanken utan det var bara att få av sig lasarna (som Eva brukar säga) och hoppa i säng  .
_
Ikväll är planen att vi ska storhandla (vuxenpoäng high score  ) efter ett par månader med spontanshoppingmetoden. Brukar vara segt att komma iväg men när handlingsprojektet väl är genomfört är det bra skönt alltså.
_
ANTAL STEG IGÅR: 11 965

_
"Om du grävt en grop och själv fallit däri bör du sluta gräva."   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards