Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

ATT LEVA SOM MAN LÄR ...

Av Nina Palm - 2 september 2011 07:03

Igår hade vi en sedan länge planerad workshop på klubben, ffa för klubbens instruktörer och handledare men även för några vanliga dödliga   . Lotta skulle hålla i teori och sen var vi 3 assistenter som fick ansvar för vars en "station"   . Lotta själv hade hand om beröring, Tereze om godiset, Anki om klickerhantering + belöning och jag hade hand om leken/kampen. Timmarna gick riktigt fort och jag tror att alla hade roligt och fick lite inputs om hur och varför   . Förutom detta fick vi troligen 8 000 myggbett var   ... plus lite träningsvärk för somliga   .

_
Som sagt. Nu till rubriken. Igår betonade jag vikten av att som förare "ha kontroll och styra över leksakerna/resurserna" och imorse ... ja vad hände då? JO   : Inspirerad av gårdagens övningar plockade jag med mig både bollen och 98 godisar innan jag gick på morrontur   . Innan vi lämnade trädgården uppmärksammade jag pojkarna på FÖRDELARNA med att stanna hos mojjan   - "här är godisar *mumsimumsi* och här är boll ... en" Svisch sa det så hade Yaxxon snott bolljäveln och dragit ut på fältet med sina brorsor jagandes efter sig  . Jodå - det gäller att hålla kontroll och styra över föremålen ...   . Iofs var det ju kul att de fick pulshöjande rastning redan på morronkvisten men man kan ju konstatera att jag lever icke som jag försöker lära   . Eftersom flintaryck är en högprioriterad verksamhet i Yaxxons liv landades inte en enda örn (för hans del - de båda andra "gör" när det trycker på    ) förrän bollen åter var under MIN kontroll   . Morronsuck all inclusive - MEN jag hann med bussen   .

_
Idag ska jag föredra ett par mål för domstolen, skriva klart tre domar som jag tänkte smyga med i nästa veckas mastodontföredragning (25 mål   ) och efter jobbet ska vi ha lite grillmys och så innan Jonas ska jobba den första av helgens tre nätter   . Till helgen väntar för min och Hobbisarnas del träning i skogen, hård tumhållning för ett par 3 Y-bisar   och lite hemmameck.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 678

_
"Som man känner sig själv känner man andra."   

 
 
Ingen bild

Cina

2 september 2011 08:20

de där vovsen alltså....jag kan lova att en viss Yalla Yalla iiinte fixat att landa 2an heller när bollen var igång. Tror faktiskt jag hade travat runt fortfarande nu på morgonen efter en liknande start :)))))

Gårdagskvällen kan jag tänka mig gav en del "a-haa, hahahaha " upplevelser ;)

 
Petra

Petra

2 september 2011 19:15

Det är inte alltid lätt att leva upp ens till sina egna planer- bra att du hann med bussen i alla fall ///Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards