Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

ÅTER I GRUVAN

Av Nina Palm - 10 januari 2011 09:28

Jaha. Så var julledigheten över och man är åter på plats i Gruvan   . Lite segt är det allt men snart är man inne i det igen   . Morgonen började iaf bra med telefonsamtal från Jonas om att han och Frasse både hade fångat en bov och hittat bovens verktyg på morronkvisten   . Härligt!

_
I fredags var vi ute och körde en runda - utflykt typ - innan vi hämtade Sebastian och åkte och handlade fredagsmys   . Jonas åkte till jobbet efter 21 nångång och när jag var ute med hundarna halkade jag rätt illa på en isfläck och slog rumpan nåt jävulskt   . Benet for iväg, jag hade bajspåse i ena handen och koppel i den andra så ... ja. Pladask mitt på lallan   . Yaxxon trodde det var dags för lek och bet mig ystert i ena axeln och där och då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta   . Hur som helst. Lördagens planerade lydnadsträning i ridhus blev det inget av - knappt lönt att försöka träna lydnad med Kamelkungen om man inte har full kapacitet i kroppen   . Nackdelen med Yaxxon är att man måste vara noggrann i träningen - han är lixom inte såpass rutinerad än att man kan köra ett hallaballoopass utan krav på precision mellan varven. Det blir bara avdressyr deluxe   . Lördagen blev alltså inte en särskilt ösig dag. Körde och lämnade Sebastian hos hans kompis Liam i Bara och passade på att ta en fika med Jennifer och Jocke innan jag åkte hem och vilade ... ryggslutet   . Jonas vaknade vid 16-tiden och efter lite lockmys och kinamat var det dags för honom att åka till jobbet igen. Hundarna körde jag ut och släppte mitt på dan och det var med ryggen som insats jag gick med myrsteg i diket för att inte ramla - SATAN vad halt det är nu när det töar efter all snö!   

_
Igår kändes rumpan lite bättre och för att fira det ramlade jag IGEN   . Inte så illa men jag la mig på sidan och blev dyngsur så det räckte ... Gick till ICA och shoppade, rensade min garderob och pysslade rent allmänt innan jag åkte ut och hämtade Sebastian framåt eftermiddan   . Vi åkte ner till klubben för att lämna närvarolistan för gruppen och för att köra lite intervaller mellan oss när vi ändå var på plats. Planen är snötäckt fortfarande och under snön är det dyngsurt - svarta hål med vattenpölar i där man gått varvat med is   . Mysigt! Not. Nixx och Yaxxon fick iaf springa av sig ordentligt och det var ju underbart bara det även om gammelkungen blev lite stel sen. Imorse var han pigg igen dock så det var nog inte så allvarligt   . Han älskar att springa mellan och även om det inte optimal träning för honom så får han faktiskt göra det mellan varven.

_
Ikväll får vi se vad som händer. Jonas jobbar (sjukt schema den här veckan   ) och min plan är att leta upp en isfri långrunda och ta en powerwalk med Hobbisarna   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 349
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 5 763
ANTAL STEG I FREDAGS: 10 938

ANTAL STEG I TORSDAGS: 6 184

_
"Verkligheten är ofta den bästa satiren."   

 
 
Sabina

Sabina

10 januari 2011 11:14

Finns det isfria fläckar i malmö??? Själv lyckades jag ju ta mif runt pildammarna utan att bryta något ben- men det var ju knappast långt ifrån.

Ha en bra vecka! Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

11 januari 2011 12:00

Jepp - igår fick vi ihop hela 5 km isfria fläckar faktiskt :). Skämsgrimmorna på dessutom. Ha en go vecka du med! //Kramar

 
Susanne

Susanne

10 januari 2011 11:32

Asså denna förbannade is!!!!! Man kan ju inte gå en meter normalt, o nog fanken ska det frysa till även på de isfria gång o cykelbanorna med. Trötta mig!
Kiafian är det troligen ett ledband i knät eller så och fortsatt vila för tösen. Är liite bättre, men hon verkade slå i knät när hon skulle in i bilen. varför ska den gamle ha så jäkla brått?? Jaja vi får väl se på lunchen...
God måndag! Kram
Ska kolla med ridhuset till helgen.

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 januari 2011 12:02

Nä de är INTE kul just nu. Igår hittade jag faktiskt en runda värd namnet att gå som var nästan 5 km och det är ju helt ok. De där K-bisarna är födda först ... allihop. Verkar ju ändå lovande efter vet.besöket.//Kramar

 
Cina

Cina

10 januari 2011 13:06

måtte det finnas en rimlig förklaring till att inte grusa gång o cykelbanor...Vi svär, ortopeden blir överbelastad, hundtassar förstörda...plus mycket mycket mer...saltandet måste ge enorma positiva effekter för att uppväga riskerna ;) :p

Tror nog att det blir till att leta upp nån sån där isfri fläck framöver för lite träning i veckorna :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 januari 2011 12:04

Sjuka grejer. Man fattar inte logiken alls när det gäller snöröjningen och halkbekämpningens icke vara. Fast nu är det faktiskt ganska ok i Västra Innerstaden *puh*. Just nu ligger tankarna på hundträningen bokstavligen på is - som jag skrev i mailet innan. //Kramar

 
Åsa A

Åsa A

10 januari 2011 20:14

Men aj, det där lät inget vidare alls.... och två gånger dessutom... :(

Vore det inte läge för broddar? Jag hade nog inte tagit mig en meter här ute på landet om jag inte haft broddar - det är isbelagt så gott som överallt. Till och med slyngelbröderna har sänkt tempot trots "fyrtassdrift" och då är det jäklar i det halt.... ;)

http://asa.kfib.org

Nina Palm

11 januari 2011 11:59

Jag är exceptionellt vårdslös ibland och dessutom tankspridd, ok att jag ramlade en gång men 2 ggr?! Broddar har jag kikat på men inte blivit färdig till att köpa. Nu ska jag kolla på Icebug's som Noomi föreslog. Låter mindre PRO än broddar om inte annat *fniss*. Tyvärr är det ingen av fyrbeningarna hos oss som sänkt tempot. Puckon! //Kramar

 
Noomi

Noomi

11 januari 2011 07:41

Jag säger bara en sak - ICEBUG's! Jag investerade i ett par innan jul och garanterar att det är det bästa köp jag gjort nå'nsin. Värda varenda öre :))
Hoppas att ryggen/rumpan ordnar till sig snabbt, men sånt där kan ju sitta i lääänge tyvärr. Vet av egen erfarenhet ;)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

11 januari 2011 11:58

ICEBUG*s ... time to google inser jag direkt :). Det är ingen större fara med min rumpa och inte med min rygg heller, men just i den akuta kraschfasen och dagen efter var det mindre fräsigt *suck*. Ha en go vecka! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

11 januari 2011 09:28

Usch ja, slå lallan är inte det ultimata precis:(! Hoppas det onda släpper snart. Peppar, peppar har jag klarat mig än;)
Vardagen på plats och med den börjar ljuset och värmen närma sig, det måste jag bara tro på;) // Kraaaaaam

Nina Palm

11 januari 2011 11:57

Det onda har släppt nästan helt, bara liiite ajaj när man klappar prick på smällområdet :). Och det gör jag ju inte så ofta ... själv alltså *moahahaaaa*. Det blir ljusare - så är det - frågan är ju bara. När blir det varmare? //Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards