Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

ÅRETS FÖRSTA BLOGG :)

Av Nina Palm - 4 januari 2011 07:25

God fortsättning på det nya året evribaddi   !

_
Själv har jag börjat året med att vara ledig - the annual christmas vacation lixom - och det är inte alldeles fel vill jag lova   . Igår var jag sjukt duktig (om jag får säga det själv - och det får jag). Städade hela boet ordentligt dvs. tvättafönstertorkalisterammoniakaväggar-style och det tog nästan hela dan   . Ja så avjulade jag det hela oxå när jag liks var igång. En tur till ICA blev det oxå + tvätt av vårt megastora överkast   . När hemmet var fräscht gick jag en långtur med Hobbisarna och sen kände jag mig mer än nöjd   . Jonas började jobba igår igen.

_
Lite pics från det städade hemmet   .

_
Kök
  

_
Hall
  

_
Matplats
  

_

Våra jittestora' soffa - hundpreppad  
   

_
Badrum   
    

_
Det jättestora överkastet hänger på tork i Sebastian rum så där tog jag ingen bild   . På kvällen blev det filmmys - love it   .

_
Anyway. Nyårsafton tillbringade vi i en stuga i en skog i Småland med Jonas familj och det var hur mysigt som helst   . När vi kom upp gick vi en underbar runda i superkrispväder - minus 10 grader, sol och med en halvmeter pudersnö på marken   . Vi åt god nyårsmiddag med hummer, oxfilé och hela kittet och vid 12-slaget skålade vi i rosa skumpa   .

_
Jonas med yngsta medlemmen av familjen Palm - Filip   

  

_

nyårsdagen körde vi hemåt igen för att packa om och kasa iväg till Sophia och Fredde i Veberöd där vi hade en redig myskväll med mumsig middag extra allt, gott vin, whisky för somliga och så HippHipp på TV:n bl.a.   . Nixx, Frasse och Yaxxon fick bo i Freddes hund Aldos rastgård och det gick bra (de sov förresten i samma rum alla tre tillsammans med oss i Småland oxå   ). På natten tog vi med oss Frasse till husvagnen, där vi nannade som bumlingar, medan Yaxxon och Nixx fick nanna i Aldos jättefina hundrum   . Efter en lång och mysig frukost åkte vi ut på Revinge för en tur i solskenet med bären   . Man kan säga att vi kraschade på locket sen   . MEN helgens aktiviteter var inte slut med det för på kvällen åkte vi till Jennifer och Jocke i Bara en runda för en kvällsfika   .

_
Lite synd att jag inte tog kort på Sophia och Freddes son Vincent när han råkramade Jonas ben när vi skulle hem men jag tog iaf en bild på Mio - Jennifer och Jockes yngsta av 5 möjliga - när han kramade (eller ströp) Jonas och man kan ju säga att Jonas är barnens favvo ... typ   .

  

_
Idag får vi se vad som händer och fötter - har ju lixom inte så mycket att göra här hemma iaf   . Glömde klippa klossingar igår så DET ska jag åtminstone fixa - klippetikloppvarning deluxe på både Nixx och Yaxxon   .

_
Stegräknaren är igång igen ...

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 568

_
"Gå fort och le mycket så ser ingen att du är ful."   

 
 
Jeanette

Jeanette

4 januari 2011 08:57

Var i småland? *nyfiken* Man är ju lixom i småland every now and then numera :-)

Låter som ett härligt nyår iaf! Nu jäklar är det 2011 o det ska bli ett bra år!! So far so good, lixom...

Får du en extra puff av städmani, så är du välkommen till mitt hem... behöver ta fönstrena men kräker av lukten av det spritade vattnet för att det inte ska frysa på fönstrena... så det får vänta till det är plusgrader igen, helt enkelt! Jepp, så får det bli.

Kram kram

http://www.dizza.se

Nina Palm

4 januari 2011 09:01

Hmmm. Ja mellan Alvesta och Lammhult, Aneboda :). In the deep deep woods. Har förstått att du är uppeomkring mellan varven *blinkiblinki*. Nyårshelgen blev väldigt mysig och gav bra vibbar inför 2011 må jag säga :). Jag använder ammoniak jag och visst frös det litta i hörnorna men va fan :). Städmanin är över för den här gången om man säger så ... //Kramar

 
Ingen bild

Hobbelotta

4 januari 2011 10:57

Här har det mysts både här och där. Härligt att umgås med vänner och bara njuta.
Städmani är på gott och ont. Skönt det kommer bara det inte är för ofta ;o)
Vad roligt med en rundvandring i er lägenhet. Fint ni har det!
Kramen

Nina Palm

4 januari 2011 20:08

Här och där var ordet :). Mycket mysigt men all miljöträning tog ut sin rätt och nu vill man helst vara himma hela tiden *fniss*. Städmanin kommer inte allt för ofta, så jag känner lugnet :). Tack tack - vi gillar vårt bo! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

4 januari 2011 13:48

Städade nyårsdag men "läser" nu att jag glömde dörrlisterna! Him o göra bakläxan ikväll alltså;) Ett mysigt nyår infirat i skönt sällskap och semester på det - varforr har inte jag semester? Jättefina bilder på ett vackert hem, de på Jonas och pysarna är ju bara för mysiga:p // Kraaaaam

Nina Palm

4 januari 2011 20:06

Dörrlisterna är extremt viktiga! Hem gör bakläxan *hahaha*. Jag har semester varje år vid den här tiden :). Av erfarenhet blir man vis *fniss*.Tack för bildkomplimangerna :)! //Kraaaaaam

 
Noomi

Noomi

4 januari 2011 16:02

Suck, jag skulle också behöva en släng av den där städmanin... Ser finfint ut. Jag diggar halltapeten särskilt :)
Låter som ett riktigt mysigt nyårsfirande!!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

4 januari 2011 20:05

Halltapeten är en favvo :)! Den hittade vi hos Flügger förra året. Vår första och enda fondvägg *haha*. Hoppas att ni oxå hade ett bra årsslut :)! //Kramar

 
Carina & Nixa

Carina & Nixa

4 januari 2011 18:16

Vilken härlig helg ni har haft! Skönt att vara ledig då, när livet är på topp. Nu har vi fem lediga dagar framför oss, det ska bli toppen :-)

http://www.haglunds.net

Nina Palm

4 januari 2011 20:04

Jättehärlig helg måste jag säga :). Många viktiga människor fick vi träffa. Gött med många dagars ledigt - jag ska tillbaka till Gruvan först på måndag *tralalalalaaa*. //Kramis

 
Lotta

Lotta

4 januari 2011 21:11

WOW, vilken energi! Jag är också ledig nu efter nyår, men inte har jag blivit "drabbad"... kan du skicka över lite kanske??
Ni har haft en härlig nyårshelg ser jag :) Alltid skoj. Önskar er god fortsättning som grädde på moset ;)

http://minflock.com

Nina Palm

5 januari 2011 09:09

Eller hur ;)!? Fast den gick över *puff*. Nu hoppas jag bara på att drabbas av renoveringsmani oxå, ett rum to go :). God fortsättning till dig och Gilda Tilda oxå! //Kramar

 
Sabina

Sabina

4 januari 2011 22:08

Flitens lampa lyser! Härligt med skinnande rent hem a lá ajax reklamen. Eller va det ammoniak... ;-)

Halltapeten är ju som sagt megafräck. :-)

Ha en mysig julsemester! Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

5 januari 2011 09:08

Flitens lampa lyste - igår hände det inte så mycket nej *haha*. Städchockens efterdyningar :). Halltapeten är jättefin! We lajk a lot! Ha det bäst :). //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 januari 2011 23:04

Vad duktig du är som städat och gjort så fint. Du har ju jätte fint hemma hos dig :)
Skulle nog också behöva sån där städ lust för här ser det inte så kul ut :(

Ha det så bra nu på det nya året och lycka till på era kommande tävlingar :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

5 januari 2011 09:06

Tack :)! Vi har ett rum kvar att fixa i vårt bo - vi har en plan, nu ska den bara sättas i verket. I sinom tid :)). Renoveringsmanidags tycker jag. Ha ett gott 2011 du med - bara 2 cert kvar ju! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards