Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 september 2013

Av Nina Palm - 30 september 2013 13:40

Ja. Ironiskt nog upptäckte jag de första symtomen på sjukdom i form av en lysande batterilampa när vi var på väg mot den årliga kontrollbesiktningen  . När besiktningen var avklarad utan anmärkningar (hurra  !) passade jag på att springa in till verkstan, som ligger vägg i vägg med besiktningen och fråga om de kunde kolla statusen på Silver Bullitts batteri med en sån där mätmojäng. Jodå - det kunde de och det visade sig då att batteriet var helt i sin ordning men att generatorn däremot inte funkade   . Verkstan rekommenderade mig inte att köra in till Malmö med havererad generator och där stod jag i regnet i ett industriomårde i Svedala utan bil, utan busskort och fick inte tag på Jonas, som (visade det sig) hade sin telefon på ljudlös. Verkstan förbarmade sig över mig och lånade ut en bil så nu åker jag runt i en raggarhottad Golf . Silver Bullitt ska jag hämta imorron.

_
 
Silverbullitt rullar ut med en godkänd-stämpel i lallan  

_
  
Mitt nuvarande åk - en hottad Golf GL från -94 med ...

_
  
... dubbla utblås   .

_
Helgen har gått i hundarnas tecken. I lördags gick SBK Malmös inofficiella klubbtävling, den s.k TK-tävlingen, av stapeln   . Det är en lagtävling i spår/uppletande/lydnad där ett eller flera lag från de flesta träningsgrupperna deltar. Från Onsdagsgruppen deltog vi med två lag - Lagett och Lagand(r)an. I Lagett spårade Ajaxx, Yalla körde uppletande och Yohnsson tog sig an lydnaden. I Lagand(r)an - sedermera omdöpt till Lag Helan och Halvan - spårade och letade Khan och Yaxxon gick lydnad. Tyvärr hade Ajaxx bry med sista benet på spåret och kom inte i mål inom tiden, surt eftersom han hade 5 pinnar av 6 med sig och där försvann 200 p vilket var lite svårt för Yalla, som fick ihop 70 p (av 100) i uppletandet och Yohnsson som fick ihop 78 p (av 100) i lydnaden att hämta hem   . Hur som helst hade Khan 4 pinnar av sex (betyg 8 = 160 p) och gjorde en jättefin debut i tävlingsuppletande där han hittade 2 föremål av 3 på 3 minuter och fick betyg 6.5 (65 p). Yaxxon gjorde en stabil lydnad (en helt värdelös inkallning med ställande ā la högre klass oräknad) och fick ihop 83 p av 100 och Lag Helan och Halvan kom på 6:e plats av 11  . En superrolig dag som jag tror vi som klubb verkligen behövde ! GRATTIS tjejlaget Goofys Harem från Rapportgruppen som vann   ! Efter tävlingen serverades en riktig god middag - signerad Irene, Bodil och Leif - i klubbstugan   .

_
Igår var det träningsdags i skogen och vi körde sök med Ybisarna Yalla, Yohnsson och Yaxxon. Mattias skötte stigen - tack  . Yaxxon fick, helt enligt plan, ett fullt ös jätteklös-pass med idel ädel träffar, bollek och inkallning till stigen. Tyvärr fick vi in ett gäng på 3-4 svampplockare i rutan som gjorde att det strulade till sig lite för honom vittringsmässigt på ena sidan men på det stora hela gjorde Kamelkungen en stabil insats  . Tyvärr fick jag lite huvudvärk så av det planerade markeringspasset blev det ingenting utan jag fick snällt åka hem istället  . Tack o lov blev det ingen migrän av huvudvärken så jag kunde roa mig med att mumma över hemmet och tvätta ett lass tvätt   .

_
Frasse har fått gå på ensam långtur både lördag och söndag och det är en ren fröjd att traska med farbror Fräs  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 15 311
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 15 646
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 462

_
"En budget är att bli pank med beräkning."   


 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards