Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 september 2013

Av Nina Palm - 17 september 2013 09:07

Så var den sista semesterdagen här och det är inte utan att man börjar känna av lite onsdagsångest  . Fast på ett är det ju rätt skönt när allt går in i den vanliga lunken igen och utan jobbet blir ju ledigheten inte särskilt speciell så - det känns helt ok ändå.

_
Semestern har varit helt underbar. Vi har tagit alla dagar som de kommit och njutit av att bara vara  . Tror minsann att det får bli tradition med ett par sena semesterveckor. Väldigt njutbart!

_
Igår åkte vi ut till skogen för att träna lite sök inför kommande tävling  . Vi tränade tävlingsmässigt i en ruta som var ca 120 m lång och jag hade inte en aning om var busarna (Petra och Sabina) fanns. Vi startade upp med tre tomskick med fina framslag innan Yaxxon hittade Sabina och markerade henne ihållande och på rätt avstånd (!) ända till jag kom ut  . Två tomskick till innan Yaxxon efter lite snurr lokaliserade Petra som låg i en låda nergrävd i marken. Där krafsade han först på lådan innan han kom igång med skallen något så när iaf. Han stannade dock vid legan och skällde så pass att jag kunde vägledas ut till rätt ställe. Det här med nergrävda figuranter har vi bara tränat på/provat två gånger så jag kan inte förvänta mig mer än så och gillar läget   . Jag behövde en knuff i ryggen för att ta mig framåt på stigen i början. Efter söket - som med våra mått mätt - kändes mkt bra provade vi en budföring och den gick bra och det känns ju gött att ha den som komplement om det blir för stora avdrag i själva söket. Grejen med söket är ju att det enligt "alla" är så oerhört svårt och komplicerat att man nästan blir lite rädd för att prova sina vingar på tävling   . I spåret tänker man att huvudsaken är att man inte tappar för många pinnar på vägen och att upptaget är ok medan man i söket på nåt sätt känner att man måste vara på elitnivå redan i lägre klass vad avser systematik, framslag, markeringar och gud vet allt. Yaxxon är 6 år gammal och om vi ska ha ett perfekt sök i alla avseenden kommer det att dröja till dess att han är 10 år innan vi enligt sökmyten är tävlingsklara   . Alltså provar vi och hoppas att det går vägen så pass att vi får betyg och att vi med hjälp av budföringen klarar en uppflyttning. Håll gärna en tumme eller två   !

_
  
Noslös Yaxxon med sin sökoutfit   

_
Faxe fick oxå träna sök och han gjorde som vanligt ett alldeles lysande jobb. Fullt ös, näsan på och finfina skallmarkeringar  . Både Petra och Sabina var helt dolda med camonäten och det känns som att Faxe verkligen har fattat att han måste slå på näsan för att göra jobbet och få sin belöning (lite humor var det allt att se Petra åka förbi i 190 mellan två granar hängandes i en brandslang  ).

_
På vägen hem tog vi en sväng in om Willys och väl hemma gick jag på en mysig kvällslångis med Frasse  .

_
Idag ska jag åka till Djursjukhuset och hämta sponsringspriser till tävlingen och passa på att vaccinera Yaxxon och så blir det nog nån form av träning oxå. Man vill ju lixom passa på när man har en hel dag ledigt. Nu faller mörkret snabbt framåt kvällarna och imorse när jag gick på kisseturerna var det bara 9 grader "varmt"   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 837

_
"Samvetet är det som gör ont när allt annat känns så bra."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards