Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

HÖSTVARNING & FÖDELSEDAG

Av Nina Palm - 12 september 2013 09:09

Igår fyllde Yaxxon hela 6 år och jag minns det som igår, när jag såg honom för första gången och valde just honom när han bara var 2 veckor gammal. Inget valptest där inte, jag skulle helt enkelt ha Den Stora Hanen Med Den Vita Randen. Han var helt enkelt sötast av dem alla  .

_
  
Här var det klart    
_
 

_
Apropå seriösa och genomtänkta val av valp, fyllde den här tjejen 13.5 år igår. Henne valde jag per telefon enbart för att hon var den minsta gråa tiken i en kull på 8.

_
 
Grattis Kajsa Karlsson på 13.5-årsdagen   

_
Nu känns det sannerligen som höst på riktigt - det är svalt på morgnarna, en del löv har börjat gulna och - icke minst - fiberkabeln är på väg att grävas ner i gatan här utanför  . När vi flyttade hit för drygt 2 år sen snackades det om Barafiber och vi nappade direkt. Det har varit många turer hit och dit och samfällighetens styrelse har verkligen jobbat lallan av sig för att ro projektet i hamn och i våras fick vi datum för installation under hösten 2013 och nu är det strax klart  . De har målat med sprayfärg där kabeln ska dras in på tomten och vidare in huset och information om det mesta har kommit i brevlådan och igår sa jag upp vårt Teliaabonnemang   .

_
Igår kunde vi inte lämna tomten med bilarna pga. grävarbetet och jag passade på att sanera Silver Bullitt invändigt. Även burarna fick sig en välbehövlig uppfräschning och aluminiumdelarna i burarna är inte bruna av torkat hundslem längre   . Bara en sån sak! Vi körde även fysträning med Yaxxon och Faxe. Yaxxon fick sig den vanliga sökmarkeringskondisträningen och jobbade på riktigt bra - skallen blir bara bättre och bättre - och han orkade fler skick och skall än förra gången   . Faxe fick Stora passet intervall med rejäla vilor mellan omgångarna med skick och han sprang på som en tok   .

_
På kvällen åkte vi till klubben för lite träning. Jonas och Faxe åkte iofs först och la ett rätt långt spår på varierande hårda underlag med tre apporter. Spåret hade gått bra och det känns som att Faxe verkligen har greppat det här med hårda spår till slut   . Jag tränade lite linförighet med Yaxxon, som var behagligt samlad eller iaf lite mer kontrollerad än normalt. Stundtals var han lite okoncentrerad pga. smarrigt doftande löptik men det jobbade vi oss igenom och det kändes riktigt bra. Framförgåendet nördade vi en bra stund och det gick riktigt bra även om han inte stannade rätt utan vände sig mot mig men det är ju ingen större katastrof. Fjärren gick så där men det blev iaf mer rätt än fel   . Sitt under gång verkar han ha fattat nu ... dock på bekostnad av ställandet under gång men det fixar sig det med. Avslutade träningen med ett riktigt bra skall - han har nog aldrig skällt så intensivt och tätt  .

_
När vi kom hem från klubben tog vi ut Frasse på en rejäl kvällstur. Så nöjd han är när han får traska på prommis själv med sina människor  .

_
Idag regnar det lite lätt och vi får se vad vi hittar på sen när morronmyset är avklarat. Lite sugen på att åka ut och spåra är jag allt.

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 277

_
"En slutsats är stället där du tröttnade på att tänka."   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards