Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

BLOGGPLATSKRÅNGEL - IGEN :(!

Av Nina Palm - 2 september 2013 09:04

Mkt strul med den här domänen mellan varven, iaf om man har virusskydd av viss dignitet på sin dator. Websidan är som en norsk blinkers - funkar, funkar inte, funkar, funkar inte    - och så blinkar det rent faktiskt oxå på grund av 4000 olika reklamrutor när man väl loggat in. Ilandsproblem!

_
Idag vaknade man iaf till regelrätt höstrusk men eftersom Chrille säger att det ska bli fint väder - sol och 18-20 grader varmt - längre fram i veckan, misströstar jag inte inför kommande ledighet  . Jag ska bara jobba idag och imorron och sen jädrar ska jag sova till jag vaknar och bara göra sånt som jag har lust med i nästan två veckor  . Detta gäller även Jonas så klart, som oxå har semester! Det är bara att hoppas att vi har lust att göra ungefär detsamma  .

_
Helgen har varit very najs om än lite väl sval vädermässigt. I fredags grillade vi gott till middagen och drack lite rötjut till det. Fredagskoman slog tyvärr till redan vid 23 för min del men det var mys fram till dess iallafall   . Våran dåvarande inbo Jonas svimmade redan kvar över tio så jag var inte ensam om koman. I lördags flyttade Jonas och Croy till Carins pappas radhus i väntan på en alldeles egen lägenhet och jag passade på att städa övervåningen och ta tag i tråktvätten, dvs. sängkläder, handdukar och hundlakan. En mycket huslig lördag om man säger så   . Lite trist att regnet började ösa ner lagom till all tvätt hade hängts upp ute  . Tvätten och har icke torkat än, ska tilläggas. I lördags kväll var vi i Veberöd och firade Sophias 40-årsdag tillsammans med en sisådär 25 andra personer. En mycket trevlig kväll med god mat, glada skratt och dopp i poolen ... för Jonas, Fredrik och Fredrik medan övriga - friska - gäster stod som publik och hackade tänder   .

_
 

_
Enligt klockren lögn eftersvettades en av Fredrikarna långt in på söndagen på grund av hettan i poolen   .

_
Igår var man allt lite seg efter lördagens party och det var först fram emot eftermiddan som jag började känna energin återvända. Kammade håret, drog på mig regnkläderna och åkte med Yaxxon till klubben för att delta i möte med delar av Onsdagsgruppen  . Efter att ha grejat lite med de andra hundarna tog jag ut Yaxxon och camonätet (nä - inte det med SM-vibbar) och fick hjälp av Mariana att träna markeringar både från långt och kort avstånd. Jag HAR ett issue med att han går för nära figgarna direkt när han kommer fram - han gör som ett litet skutt och kan dutta till med nosen lätt - men sen backar han ut på bra avstånd. Igår var tanken med de korta skicken (5 meter max) att jag personligen skulle förklara reglerna kring detta   . Jag vet inte om det var min tillsägelse när han duttade till Marianas underarm som gjorde det eller det rätt bestämda klivet ut som jag tog när jag körde på mig själv första gången, men han struntade i att dutta de sista försöken iaf  . Vi nördar vidare. Det som var riktigt bra igår var tätheten och uthålligheten i skallen. Tack Mariana för hjälpen  !
_
När Mariana hade åkt hem vet jag inte vad det var som kom över mig men jag fick plötsligt lust att träna framåtsändande   ! Inga pinnar, inga bollar utan bara koner och lina och lite godis. Det gick över förväntan måste jag säga. Lugnt fint trav ut och efter påminnelse på första vändan gick han ner i gående strax innan konerna  . Problemet är att han stannar i gåendet efter gruppen lite för ofta så där fick jag mana på honom "gå på" så det får vi öva på helt enkelt. Vi traskade fram och tillbaka rätt många gånger och det kändes riktigt gött. Avslutade träningen med krypvinklar och ett par varv på stegen.

_
Ikväll får vi se vad som händer. Känns ju inte så stressigt med nånting eftersom 2 veckors ledigt hägrar - jaha, har jag redan sagt det   ?
_
Avslutningsvis - GRATTIS Cina och Yalla till förstapriset i lydnadsklass I   !
STEGRÄKNAREN LIGGER I SKODAN ... fick stegräknarförbud innan partyt   .

_
"Jag bantar inte - jag äter bara inte så mycket som jag skulle vilja."   

_

 
 
Jessica

Jessica

2 september 2013 11:34

Skönt med kommande semester :)

Bråk med domänen ogillas ju :(

http://www.yrlabus.se/bloggen

Nina Palm

2 september 2013 15:57

Ja men eller hur! Jag har fixat en ny blogg nu men så ska den designas och grejas med och jag blir helt matt bara av tanken :(. Tur man har semester!

 
Ingen bild

Susanne

2 september 2013 11:36

En helg där det blandats nöjen med hemmapyssel...ungefär som en helg bör vara;)// Kramkram

Nina Palm

2 september 2013 15:59

Mm. Nu behöver man ju iaf inte storpyssla under semestern :)! Tvätta och vika stoooora saker gillas inte. Kramar

 
Annette Olsson

Annette Olsson

2 september 2013 20:08

Din blogg är alltid lika strukturerad. Det gillar jag. Men jag gillar också din beskrivning av "problem" som kan och som med säkerhet uppstår! Härligt med prestiglöshet, speciellt med din erfarenhet. Önskar dig en alldeles underbar semester. Kramar Annette

http://team-dixon

Nina Palm

2 september 2013 20:55

Tack :)! Ja det är ju som det är med de där djuren. Vissa grejer funkar snabbt och lätt, andra strular. Beror nog både på talanger hos hunden och på vad man själv är bra och dålig på att lära en hund. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards