Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

SOMMAREN HAR KOMMIT TILLBAKA

Av Nina Palm - 29 augusti 2013 07:11

Efter att ha känt höstvibbar i förra veckan verkar det som att sommaren bestämt sig för att göra comeback  . Iofs är det ganska svalt på morgnarna men under dagarna blir det gränsfall kokevarmt igen vilket känns lovande inför kommande ledighet, att vi iaf lär slippa snöstorm  .

_
Vissa sensommar- och höstvibbar får man dock, trots värmen, bl.a börjar äpplena mogna och de flesta sommarblommorna har blommat ut. Idag går Silverbullitt en resa till Sysav, som en direkt följd av helgens övningar och det känns inte så jättelångt borta det här med lövkrattning och ytterligare minst en tur till Sysav   .

_
 

_
Igår var det Onsdagsparty och nu märks det att terminen är igång igen för vi var väldigt många och inte bara det - vi var väldigt seriösa oxå trots en rätt så plågsam mygginvasion   . Vi hade tävlingsgenomkörning med Lotta som kommendora (tack  !) och det gick bra för alla - lydnadsklass 1-hundarna var dagen till ära närmare 200p än 160p och själv körde jag igenom lägreklasslydnaden med en överglad Kamelkung  . Det hade blivit uppflyttning helt klart även om jag hade önskat att han hade varit något mindre överlycklig utan istället hade haft en mer seriös framtoning  . Den där vevande och sjukt långa svansen hotar att få hela ekipaget att lyfta från marken. Sanning! Krypet gjorde jag om, inte för att det var nollat utan för att han gasade iväg för fort och behövde få en uppdatering kring regelverket för krypstarter  . Framförgåendet, som strulade sist vi provade det, satt som en smäck om man bortser från avslutet som vi får fila på. Nä - jag körde ingen fjärrdirigering igår  . Just ja vi la plats och provade sitt i grupp oxå. Där får jag påminna Yaxxon om att inte lägga sig före mitt kommando och sitt i grupp kan han helt enkelt inte, det är ren tur om han sitter utan att lägga sig ner *öva öva öva*.

_
  
Delar av gänget samlades på parkeringen   .

_
En mysig kväll med duktiga hundar och bra träning blev det alltså och för övrigt vill jag bara säga att jag gillar applåder på träningen  .
_
Ikväll får vi se vad som händer. Det har utlovats dragen gris till middag, Jonas ska på föräldramöte och jag undrar om vi inte ska ta och inviga SM-camonätet med lite markeringsövningar (jag har anmält till tävling på riktigt nu). Frasse ska få sin långtur och Flaxet ska nog få vila efter tre arbetspass   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 133

_
"Den som skrattar sist tänker långsammast."   



 
 
Petra

Petra

2 september 2013 09:29

Den sommarturen varade inte så länge, idag är det september och höst på riktigt :) Vi är spekulanter på äpplena om ni inte har användning för dem! //kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 september 2013 10:55

Ni får plocka ALLA äpplen :)! Bara kom! Sommaren ska tydligen komma tillbaka imorron, som sagt, men det tror jag när jag ser det. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards