Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Nina Palm - 28 augusti 2013 07:20

Vips så är det onsdag igen och det är bara att konstatera att det inte är konstigt ändå, att det känns som att jag var 33 år gammal alldeles nyss  . Fattar inte vad det är med just åldern 33 men det var väl kanske däromkring jag började känna att jag var vuxen eller nåt annat djupt. Får rådfråga en expert om detta vid tillfälle  .

_
I Bara rullar det på och just nu har vi en man, hans hund och hans hem boende hos oss och det är hur trevligt som helst. Vi har även - som kuriosa - en hundgrind med kattlucka (!) monterad i dörröppningen (eller i dörrhullet' som man säger här nere) till gästrummet   . Det är alltså Jonas och Croy (som f.ö är Yaxxons halvbror) som bor hos oss i väntan på att de ska få en egen lya att flytta till i Malmö. Det går bra att ha fyra schäferpojkar under samma tak med hjälp av tre grindar, lite logistik och lite god vilja   . Helt oväntat höll Yaxxon en klädsamt låg profil när han och Croy stod och inspekterade varandra över grinden (med kattluckan)  .  Gött!

_
Igår traskade jag och Frasse hem till Anki, Roland och Astrid för att hämta vårt SM-inköpta camonät - tack för hjälpen  . Frasse fick ligga bunden i ett träd ganska länge medan vi pratade lite SM, hunderi och så och sedan gick på husesyn i Ankis och Rolands otroligt coola hus (som de håller på att sälja). Delar av huset är byggt på 1700-talet, det har halmtak och saknar räta vinklar. Lite Körsbärsdalen i Bröderna Lejonhjärta-känsla över det hela och otroligt mysigt måste jag säga   ! Lika oväntat som att Yaxxon uppförde sig bra i mötet med Croy fick Frasse inga högljudda och störiga känsloutbrott utan skällde bara till när någon passerade på vägen och låg lugnt och väntade när jag kom. Nu hoppas jag bara att camonätet sugit åt sig lite SM-vibbar oxå - det hade varit gött på riktigt det  .

_
Väl hemma fick sig Yaxxon och Croy varsitt skallkondispass ute på ängen (en slags systemövning i backe) och de var riktigt duktiga båda två. Yaxxon hade nån tjyvstart och löste inte ut i skall lika bra som Croy men det var helt klart godkänt. Jag misstänker att Yaxxon är i "budföringsmode" i första skicket eftersom vi kört många intervallpass just på ängen men efter påminnelse kickar han igång bra han med. Lite väl belöningsorienterad är han så det blir till att träna på att figgen rör på armarna och sånt nu. Mest stolt är jag över att jag lyckades få Croy att släppa bollen utan DK från husse  .

_
De inneboende har nu vaknat och den tvåbente av dem äter frukost. Efter en diskussion om vad som är gott ha på gurka har den första burken nånsin av Piffi Allkrydda hamnat i vårt skafferi och den är som synes invigd - med kraft  .

_
 


_
Ikväll väntar Onsdagsparty på klubben och jag har lite planer på att faktiskt köra igenom lägreklasslydnaden och fortsätta med den där satans fjärrdirigeringen  . Vi har ju lite folk som ska ut och tävla i helgen, både i lydnad och bruks så man får ju först höra vad de har tänkt sig.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 075
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 7 425

_
"Sök dina rötter - gräv i rabatten."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards